چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 29323
قم نیوز گزارش می‌دهد:

رفتار حضرت زهرا (س)؛ اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی

قم نيوز : قم نیوز: رفتار حضرت زهرا (س) در برخورد با فرزندانشان و همسر بزرگوارشان اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی بود.
رفتار حضرت زهرا (س)؛ اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی
به گزارش قم نیوز، مقام حضرت صدیقه کبری (س) آن چنان والا است که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام و رضایت و خشم کبریایی قرار گرفته است.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «فاطمه (س)، پارۀ تن من است، هر کس او را مسرور گرداند مرا مسرور کرده است و هر کس مرا مسرور گرداند خدا را مسرور کرده است و هر کس او را اذیّت کند مرا اذیّت کرده است و هر کس مرا اذیّت کند خدا را اذیت کرده است، و فاطمه (س)، عزیز‌ترین مردم در نزد من است».

حضرت زهرا (س) افتخار زنان

زینب طالبی بااشاره به شهادت حضرت زهرا (س) می‌گوید: ایام فاطمیه بهترین زمان برای شناسایی حضرت زهرا (س) است که هم از بعد تئوری و نظری و هم از بعد سیره‌های عملی آن بزرگوار درس گیریم.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم می‌افزاید: حضرت زهرا (س) واقعا برای ما زنان افتخار است که موجودی مثل حضرت زهرا (س) محبوب و محب خدا و ائمه است و ما نیز از جنس این بانوی آسمانی هستیم.

وی بابیان اینکه سیره علمی حضرت زهرا (س) الگوی مناسبی برای زندگی ما است، عنوان می‌کند: طول عمر حضرت زهرا (س) کوتاه بود اما به اندازه سالیان دراز می‌توانیم از رفتار ایشان درس بگیریم و زندگی پر محتوای میوه دل پیامبر (ص) سرمشق خوبی در زندگی ما است.

طالبی خاطرنشان می‌کند: فرزند داری، همسر داری و حضور اجتماعی و تعهد اجتماعی و اخلاقی ایشان بی‌نظیر بود.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم بابیان اینکه رفتار حضرت زهرا (س) در رفتار با فرزندانشان و همسر بزرگوارشان اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی است، می‌گوید: تمام رفتارهای حضرت زهرا (س) برای فرزندان و همسرش اصل تربیتی روان‌شناسی داشت.

به گفته وی رفتار این بانو با دیگران و تعامل و همدلی همگی الگو و مبناهایی است که تا به امروز ادامه دارد.

طالبی بابیان اینکه اصل تربیتی کودک که تکریم شخصیت آن است برنامه و سیره علمی حضرت زهرا (س) با کودکانش بود، یادآوری می‌کند: همین اصول و سیره علمی در فرزند داری و همسرداری حضرت زهرا (س) و زندگی دنیایی ایشان را اگر در زندگی خود الگو قرار دهیم موفق می‌شویم.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم خاطرنشان می‌کند: حضرت زهرا (س) یک محیط امنی در خانه ایجاد کرده بود که فرزندان و همسرش در اوج آرامش زندگی می‌کردند.

زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای جوانان

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری بااشاره به سبک زندگی حضرت علی (ع) و زهرا (س)، اظهارکرد: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی برای زندگی زوج‌های جوان است و اخلاق و منش حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) زندگی ایشان را الگو کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه زندگی این دو بزرگوار را سبک و زیست مومنانه دانست و گفت: بنای زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بر مبنای تقوا بود و در برخورد با یکدیگر اخلاق دینی را رعایت می‌کردند.

وی به زیست مومنانهٔ حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مسیر زندگی آن‌ها به سمت خداوند بود.

ضمیری بابیان اینکه بهترین راز و نیاز‌ها توسط این دو بزرگوار در خانه انجام می‌شد، افزود: هدف اصلی زندگی حضرت علی (ع) و حضرا زهرا (س) نگاه معنوی و دینی و عبادی به زندگی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) خیلی ساده و آسان و زاهدانه بود.

وی بااشاره به زندگی زاهدانه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: هر انسانی بنا به نیاز حیاتی، به امور مادی نیاز دارد، اما این دو بزرگوار هیچ وابستگی به مادیات نداشته‌اند.

به گفته ضمیری حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با ابزار اولیه زندگی خود را شروع و در امور مادی به حداقل‌ها کفایت می‌کردند.

به عقیده این استاد حوزه و دانشگاه علاقه و محبت و عشق معنوی بین حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) ستودنی بود و هیچ‌گاه یکدیگر را عصبانی نمی‌کردند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcippar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما