کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ‌واحدهای تخصصی ‌حوزه‌های علمیه:

دروس حوزه‌های علمیه از ۲۸ اسفند تعطیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 26 اسفند 1393 ساعت 15:59

قم نیوز: مدیرکل امور واحدهای تخصصی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه از آغاز تعطیلی کوتاه مدت نوروزی دروس حوزه علمیه از ۲۸ اسفندماه خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام فرهاد عباسی با اشاره به برگزاری دروس حوزه علیمه در ایام نوروز اظهار داشت: نظام آموزشی حوزه علمیه به گونه‌ای طراحی شده است که تعطیلی دروس حوزه و فاصله گرفتن از درس و تعلیم به شکل طولانی وجود ندارد.

مدیرکل امور واحدهای تخصصی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه بااشاره ایام نوروز و تعطیلی مراکز آموزشی افزود: تعطیلی ایام نوروز به عنوان یک فرهنگ بین مردم است به همین منظور حوزه‌های علمیه نیز در ایام نوروز از تعطیلات محدودی بهره‌مند هستند.

وی بااشاره به آغاز رسمی دروس حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آخرین جلسه دروس حوزه‌های علمیه در روز ۲۸ اسفند برگزار می‌شود و این تعطیلات تا ۷ فروردین سال آینده ادامه دارد.

‌عباسی بیان کرد: دروس مدارس علمیه و دروس خارج از فقه مراجع تقلید نیز از ۸ فروردین سال آینده به شکل رسمی آغاز می‌شود و طلاب موظف هستند که در کلاس درس حاضر شوند.

مدیرکل امور واحدهای تخصصی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نسبت به مسئله غیبت طلاب به شدت نظارت دارد و طلابی که غیبت آن‌ها از حد مجاز بیشتر باشد، حذف می‌شوند.

وی گفت: نظارت جدی بر غیبت طلاب از حدود ۵ سال گذشته آغاز شده است و آیت‌الله حسینی بوشهری نیز نسبت به این مسئله حساسیت زیادی دارند.

‌عباسی بااشاره به سقف غیبت طلاب در روس اظهار داشت: طلاب در دروسی که به مدت یک سال و هر روز برگزار می‌شود می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت غیبت مجاز داشته باشند.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 29464

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29464/دروس-حوزه-های-علمیه-۲۸-اسفند-تعطیل-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir