جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 29493
امام جمعه قم:

حوزه علمیه قم آماده گفت‌وگو با الازهر است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: من به الازهر مصر می‌گویم که حوزه علمیه قم آماده همکاری و گفتگو با آن‌ها است.
حوزه علمیه قم آماده گفت‌وگو با الازهر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقوا داشتن اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) فرمودند که باید پیش از رسیدن مرگ، انسان تقوا داشته باشد. اکنون که فرصت داریم، باید تقوا داشته باشیم و عمل صالح انجام بدهیم، پیش از آنکه فرصت‌ها را از دست دهیم.

امام جمعه قم افزود: ملت ایران با وجود فرارسیدن سال نو و ایام نوروز، حرمت ایام فاطمیه را نگاه داشتند و من از این بابت از ملت ایران تشکر می‌کنم.

وی بهار طبیعت را الهام بخش دانست و افزود: دو پیام در بهار نهفته است، نخستین پیام مربوط به مبداء و پیام دیگر نقش معنوی آن است، این دو پیام را باید در تمام سال مدنظر قرار دهیم. صله رحم، رفع کدورت‌ها و خودسازی جزو کارهای خوبی است که باید در در آستانه سال جدید به دنبال آن باشیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله حائری در روز سوم فروردین سال ۱۳۰۱ حوزه علمیه قم را تاسیس کرد و از افتخارات قم است که چنین حوزه‌ای در این شهر قرار دارد. حوزه علمیه قم خود را در کنار بقیه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی می‌بیند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: من به الازهر مصر می‌گویم که حوزه علمیه قم آماده همکاری و گفت‌وگو را با الازهر دارد. بیانیه این نهاد علمی مصری در خصوص تحولات عراق، تصرفی نادرست بود که باید در آن تجدید نظر صورت بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات جهان اسلام در سال ۹۳ عنوان کرد: در این سال در جهان اسلام، موج اختلافات گسترش پیدا کرد، در حالی که در کشورهای اسلامی به مسئله تجاوزات اسرائیلی‌ها به فلسطین چندان پرداخته نمی‌شد، مسائل کوچکی، مسئله اصلی مردم شده بود.

وی تصریح کرد: جبهه انقلاب اسلامی در سال ۹۳ گام‌های بزرگی را برداشت، در این سال جبهه مقاومت در سوریه از خطرهای بزرگی دور شد، همچنین خطر تکفیری‌ها از بسیاری از شهرهای عراق دور شد، در لبنان هم پیشرفت جبهه مقاومت چشمگیر بود و ما در یمن هم شاهد پیروزی‌های زیادی برای جبهه مقاومت بودیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwt9x.ak9yy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما