دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 29527
رئیس پلیس راهور کشور در قم:

تصادفات نوروزی ۵ درصد کاهش یافت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهور کشور با تأکید براینکه ۴۲ درصد تصادفات نیز واژگونی بوده و این آمار بالایی است، گفت: تصادفات نوروزی ۵ درصد کاهش یافت.
تصادفات نوروزی ۵ درصد کاهش یافت
به گزارش قم نیوز، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در جمع خبرنگاران در قرارگاه نوروزی ستاد فرماندهی استان قم بابیان اینکه در حال حاضر در اکثر محورهای برون‌شهری کشور ترافیک روان وجود دارد، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تصادفات ۵ درصد کاهش داشته است در این میان بیشترین علت تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

رئیس پلیس راهور کشور با تأکید براینکه ۴۲ درصد تصادفات نیز واژگونی بوده و این آمار بالایی است، افزود: عمده دلایل واژگونی وسایل نقلیه به دلیل خستگی راننده، سرخوردگی وعدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده اما در این میان مهم‌ترین علت عمده همان خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین افزایش تردد را در استان‌های خراسان رضوی، قم و خوزستان داشتیم که از این میان پرترددترین محورها محور قم- تهران، تهران- کرج، چناران- مشهد و اهواز- آبادان بوده است.

سردار مؤمنی در توصیه به مردم گفت: در تصادفات روز گذشته تاکنون واژگونی دلیل عمده ۴۲ درصد تصادفات و پس از آن سرعت غیرمجاز در رأس علت تصادفات بوده از همین رو در خصوص سرعت و سبقت غیرمجاز ابلاغ کرده‌ایم که برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز صورت بگیرد.

رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: در طول محورها رانندگانی که دو تخلف حادثه‌ساز داشته باشند به خاطر سلامتی خودشان و دیگران خودروی آن‌ها ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم از کاهش ۵ درصدی تصادفات خبرداد و گفت: رانندگان در صورت خستگی و خواب آلودگی حتماً از ادامه رانندگی پرهیز کنند.

سردار مؤمنی همچنین در خصوص وضعیت راه‌ها و برفگیر بودن محورها اظهارداشت: در حال حاضر محور مسدودی نداریم اما بارش باران در محورهای استان‌های واقع در شمال، شمال شرق و شرق کشور وجود دارد و در ارتفاعات به صورت برف است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefn8w.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما