سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 29544
نبود فرهنگ و اخلاق فاطمی سبب بروز بی اخلاقی در جامعه می‌شود

آیت الله مکارم شیرازی: احیاء سبک زندگی اسلامی و مبانی الهی مصداق امر به معروف است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه احیاء سبک زندگی و مبانی الهی و ارزشی مانند عدالت در همه عرصه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مردم باید مشکلات جامعه را در تمام ابعاد به دولت متذکر شوند تا دولت در راستای رفع آن گام بردارد.
آیت الله مکارم شیرازی: احیاء سبک زندگی اسلامی و مبانی الهی مصداق امر به معروف است
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در مراسم عزای فاطمی که در مدرسه امیرالمومنین (ع) برگزار شد، با تاکید براینکه احیاء سبک زندگی فاطمی، فاطمه‌شناسی و بیان خطبه‌های حضرت زهرا (س) باید تبیین شود اظهار داشت: اجرای عدالت اسلامی، اقتصادی و اجتماعی، احیاء امرمعروف و نهی از منکر و مبارزه با بی اخلاقی از جمله اقداماتی است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه احیاء سبک زندگی، احیاء همه مبانی الهی و ارزشی مانند عدالت در همه عرصه‌ها امر به معروف و نهی ازمنکر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی همه آحاد جامعه با زبان نرم و پر از مهر و محبت و دوری از هر گونه خشونتی، بدی‌ها و اخلاق ناپسند اسلامی و اجتماعی را که در خیابان و خانه و دانشگاه می‌بینند را تذکر دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را تنها منحصر به مردم ندانست و عنوان کرد: علاوه بر جامعه، دولت را نیز شامل می‌شوداز همین رو مردم باید مشکلات جامعه را در تمام ابعاد به دولت متذکر شوند تا دولت در راستای رفع آن گام بردارد.

وی با بیان اینکه تذکر دادن باید از روی دلسوزی و بدون غرض باشد، تصریح کرد: اگر امر به معروف و انتقاد از دولت از روی محبت و بدون هر گونه خشونت و تشنجی باشد قطعا دولت هم به نقاط ضعف توجه می‌کند؛ امروزه اکثر بی‌اخلاق‌ها، رانت خورای‌ها، اختلاس‌ها و قاچاق از نبود فرهنگ و اخلاق فاطمی در جامعه اسلامی است و مردم باید به این گونه موارد توجه زیادی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه عدالت اجتماعی و اقتصادی یکی از موضوع‌های بسیار مهم در اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اسلامی عدالت وجود نداشته باشد و تبعیض جای آن را می‌گیرد در نتیجع جامعه این بی‌عدالتی‌ها را تحمل نمی‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین بر احیاء این سنت‌ها، ارزشهای اخلاقی و اجتماعی تاکید دارد، اظهارداشت: دین بر احیاء این سنت‌ها، ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی تاکید دارد از همین رو باید مردم و مسؤلان نظام و انقلاب در عمل و رفتار هم این گونه باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه شیعه واقعی را کسی دانست که احیاء گر عملی سنت و سبک، آداب، روش، اخلاق، عدالت و زندگی فاطمی، علوی و حسینی در جامعه باشد، عنوان کرد: اگر کسی این شاخص‌ها را نداشت نباید ادعای شیعه بودن را کند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdok0x.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما