پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 29561
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

آثار تاریخی قم در قالب تور «قم‌گردی» به علاقمندان معرفی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری قم گفت: تور گردشگری قم با هدف آشنایی مسافرن استان با جاذبه‌های توریستی و آثار تاریخی قم ایجاد شده ‌و در ایام نوروز به معرفی آثار تاریخی شهر به مسافران و علاقه‌مندان می‌پردازد.
آثار تاریخی قم در قالب تور «قم‌گردی» به علاقمندان معرفی می‌شود
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به اینکه تور قم گردی در نوروز امسال در قم ایجاد شده است، اظهار داشت: شهرداری قم با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی میراث فرهنگی و صنایع گردشگری قم این تور را راه اندازی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری قم با اشاره به اینکه تور گردشگری قم با هدف آشنایی مسافرن در استان قم با جاذبه‌های توریستی ایجاد شده است، افزود: بیشترین بازدید مسافران در قم از آثار تاریخی مربوط به بیت امام خمینی (ره)، مقبره‌های گنبد سبز، کاروان سرا‌ها، خانه زند و خانه ملاصدرا بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از این اماکن رایگان است، گفت: از میان اماکن تاریخی تهیه بلیط تنها برای بازدید از خانه زند نیاز است که در صورتی که این بازدید در قالب تور باشد رایگان است.

رضایی با اشاره به اطلاع رسانی از روش‌های مختلف در مورد شرکت در تور قم گردی اظهارداشت: تور قم گردی هر روز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹ عصر به معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های توریستی شهر قم می‌پردازد که به همین منظور چهار اتوبوس در میدان شهرداری قم مستقر هستند که ساعت ۹ صبح هر روز به این منظور حرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری قم با اشاره به اینکه ۳۲۰ اثر تاریخی در استان قم به ثبت رسیده است، افزود: به منظور معرفی این آثار تاریخی بروشورهایی در میان مسافران توزیع شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده و استقبال مسافران در نوروز امسال در قم خاطرنشان کرد: مطابق آمار از روز ۲۷ اسفند سال گذشته تا امروز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مسافر از اماکن تاریخی استان قم بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdccspqi.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما