کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

پيشرفت قم در توسعه خدمات گردشگري قابل قبول است

ستاد اجرايي خدمات سفر استان قم , 8 فروردين 1394 ساعت 15:32

قم نیوز: مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی كشور پيشرفت قم در عرصه گردشگري را قابل قبول توصيف كرد.


به گزارش قم نیوز، سيد محمد كاظم خلدي نسب در سفري دو روزه به قم از چند مجتمع بين‌راهي پذيرايي و گردشگري در اين استان بازديد و با مديران آن و مسئولان استاني گفت‌وگو كرد.

وي در حاشيه اين بازديدها در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن ابراز رضايت از اقدامات صورت گرفته در زمينه تاسيس مراكز بين راهي و مجتمع‌هاي پذيرايي در استان قم، پيشرفت قم در اين عرصه را قابل قبول دانست.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: مجتمع‌هاي پذيرايي و گردشگري كه در استان قم در سال‌هاي اخير راه‌اندازي شده تنوع خوبي از لحاظ انواع خدمات ارائه شده به مسافران دارد و حتي براي تفريح كودكان هم برنامه‌هايي در آن ديده شده كه اين نشان‌دهنده علاقه‌مندي فعالان گردشگري قم به كار حرفه‌اي در اين عرصه است.

وي با اشاره به اينكه قم ظرفيت مطرح شدن از لحاظ گردشگري در سطح كشور را دارد ادامه داد: سفر به قم علاقه‌مندان بسياري در كشورهاي عراق، آذربايجان و پاكستان دارد كه بايد براي پذيرايي شايسته از آن نسبت به توسعه خدمات پذيرايي و گردشگري اقدام كرد.

خلدي‌نسب همكاري استاندار قم در اين زمينه را مطلوب توصيف كرد و افزود: با همگرايي بيشتر مجموعه‌هاي استاني و ارائه تسهيلات بهتر به سرمايه‌گذاران مي‌توان قم را به قطب گردشگري كشور تبديل كرد.

وي با اشاره به ضرورت همكاري نهادهايي مانند سازمان پايانه‌ها، جهاد كشاورزي، محيط زيست و ... براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و مجتمع‌هاي پذيرايي ادامه داد: در اين زمينه شبكه‌اي عمل كردن نهادها براي توسعه و معرفي مجتمع‌هاي گردشگري بسيار مهم است.

ناظر عالي ستاد خدمات سفر كشور افزود: به عنوان مثال سازمان حمل و نقل و پايانه‌ها مي‌تواند حمايت خوبي از اين مجموعه‌هاي گردشگري با معرفي آن به مسافران داشته باشد.

وي گفت: مسئله ديگري كه مديران اينگونه مجتمع‌ها بايد در نظر بگيرند، توجه به اطلاع‌رساني است كه راه‌هاي مختلفي دارد.

خلدي‌نسب با تاكيد بر استفاده از ظرفيت تكنولوژي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري افزود: مي‌توان به وسيله پيامك به تمام كساني كه تا ۳۰ كيلومتري يك مجتمع پذيرايي قرار دارند، نسبت به چگونگي ارائه خدمات اطلاع‌رساني كرد.

وي با اشاره به لزوم بسيج شدن امكانات استاني براي حمايت از مجموعه‌هاي گردشگري گفت: قم به اين وسيله مي‌تواند به عنوان الگوي گردشگري مذهبي در كشور و در دنيا معرفي شود.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 29573

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29573/پيشرفت-قم-توسعه-خدمات-گردشگري-قابل-قبول

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir