کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: ملت یمن حق تعیین سرنوشت خود را دارد

خبرگزاری تسنیم , 11 فروردين 1394 ساعت 15:29

قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با انتقاد شدید از حمله کشورهای عربی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن گفت: لشکری که با ندای آمریکا و صهیونیست‌ها تشکیل شود، لشکر عربی نیست بلکه لشکر استکبار است.


به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی با انتقاد شدید از حمله برخی از کشورهای عربی به‌سرکردگی عربستان سعودی به کشور یمن، اظهار داشت: روزی که ملت‌های اسلامی در کشورهای اسلامی به فکر استقلال و عزت و نجات خود از زیر سلطه استکبار و ایادی آن‌ها و صهیونیست‌ها افتاده‌اند، قدرت‌های استکباری که در رأس آن‌ها آمریکاست، منافع خود را در خطر دیدند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: قدرت‌های استمعاری به‌سبب احساس خطر در مورد منافع و سلطه‌گری خود، به فکر ایجاد جمعیت‌هایی با عناوین سلفی‌گری، داعش و بوکو حرام افتادند و این‌ها را با پول‌های گزافی که از راه نفت و گاز و خون دل ملت‌ها به دست می‌آوردند، ایجاد کردند تا در کشورهایی مانند سوریه، لبنان، عراق و بحرین با شقاوت تمام به تخریب، کشتار زنان و کودکان بپردازند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که حکومتی که خود را خادم الحرمین الشریفین معرفی می‌کند و هر سال با چاپ میلیون‌ها قرآن و ارسال آن به کشورهای دنیا، خود را پناهگاه اسلام می‌داند، به کشور اسلامی یمن که جرمی به‌جز استقلال خواهی و نجات خود از سلطه‌گری ندارد، حمله می‌کند و جنایات شرم‌آوری را مرتکب می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: حکومت‌های دیگر هم با این حکومت جنایت‌کار همراه می‌شوند و قدرت‌های استکباری به تحسین و تشویق آن‌ها اقدام می‌کنند. اگر این‌ها دلشان برای کشورهای اسلامی می‌سوخت، چرا در مورد حمله به سوریه، لبنان و عراق ساکت نشسته‌اند و در موضوع بحرین حرفی نزده‌اند یا درباره حمله اسرائیل اشغالگر به فلسطین سخن نگفته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از مباحث مطرح شده در اجلاس اخیر سران کشورهای عرب در شرم الشیخ، افزود: امروز در شرم الشیخ نشسته‌اند و از تشکیل کشور عربی سخن می‌گویند اما این لشکری که با ندای آمریکا و صهیونیست‌ها تشکیل شده است، لشکر عربی نیست بکه لشکری استکباری و صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: امروز مردم کشور‌ها بیدار شده‌اند و نقشه‌های آمریکا و ایادی آن‌ها رنگی ندارد و ملت‌ها و مستضعفان به‌سراغ خود آن‌ها می‌روند و این وعده الهی است و کلام و بیان ما از اسلام و قرآن گرفته شده است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: ما این حملات و جنایات را محکوم می‌کنیم و دنیا بداند هر ملتی حق تعیین سرنوشت خود را دارد و مستضعفان پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/130


کد مطلب: 29637

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29637/آیت-الله-نوری-همدانی-ملت-یمن-حق-تعیین-سرنوشت-خود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir