پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 29651
منبع : اداره اوقاف و امور خیریه قم
آیت‌الله حسینی بوشهری:

طرح آرامش بهاری در عرصه تبلیغ دین می‌درخشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اداره کل اوقاف قم و تمام دست اندرکاران و مبلغان طرح آرامش بهاری در عرصه تبلیغ دین به خوبی می‌درخشند.
طرح آرامش بهاری در عرصه تبلیغ دین می‌درخشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار کرد: امروز توفیقی دست داد تا در سالروز حماسه یوم‌الله ۱۲ فروردین ۵۸ و روز جمهوری اسلامی در این مکان مقدس حضور داشته باشم.

وی افزود: طی بازدیدی که از روند اجرای طرح آرامش بهاری در قم و به واسطه حضور در غرفه‌های مختلف خیمه معرفت در مزار مقدس شیخان داشتم، تلاش دست اندرکاران اوقاف قم مشهود بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تلاش زیادی برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح آرامش بهاری در قم داشته است گفت: طلاب و فضلای حوزوی نیز در قالب مبلغان اوقاف، در این خیمه‌های معرفت زحمات زیادی می‌کشند.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند بر توفیقات اداره کل اوقاف قم و تمام دست اندرکاران این طرح بیفزاید زیرا این افراد در عرصه تبلیغ دینی به خوبی می‌درخشند.

بقاع متبرکه بستر مناسبی برای کار فرهنگی هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بقاع متبرکه بستر مناسبی برای کار فرهنگی ایجاد می‌کنند و همانطور که رهبری فرموده، باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی می‌فرمایند برای هر کس در دوران زندگی موقعیت‌ها و فرصت‌هایی به وجود می‌آید که باید از آنها استفاده کند؛ امسال شاهد تقارن نوروز با ایام فاطمیه بودیم و اداره کل اوقاف قم هم با بهره‌برداری مناسب از این فرصت، طرح آرامش بهاری را با جدیت اجرایی کرد.

وی افزود: خیمه معرفت برپا شده در مزار مقدس شیخان، کاری مناسب و اقدامی لازم بود زیرا در طول ایام نوروز میلیون‌ها مسافر به قم و حرم کریمه اهل بیت(س) می‌آیند و با وجود چنین بستر فرهنگی و مذهبی مناسبی در نزدیکی حرم مطهر، افرادی که آمادگی لازم را داشته باشند جذب می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غرفه نمایشگاه کتاب در خیمه معرفت این مکان مقدس گفت: کتاب‌های برگزیده و خوبی در این غرفه عرضه می‌شود همچنین غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی با سبکی جدید و با حضور کارشناس روحانی برپا شده، غرفه فرهنگ انتظار هم با همین ویژگی به سئوالات و شبهات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مزار مقدس شیخان مدفن علما و شهدای گرانقدری است که زمینه فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های اینچنینی را فراهم کرده است.

آشتیانی با بیان اینکه گاهی انسان با یک برخورد مناسب دچار تحولی شگرف می‌شود خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و مزارهای مقدس مانند شیخان، بستر مناسب برای این تغییر و تحول درونی را دارند و برپایی خیمه‌های معرفت در آنها اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: نوروز ایام فراغتی چند روزه را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد که باید از این فرصت برای جذب آنها به اماکن مقدسه استفاده کرد؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید فرموده‌اند که بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند و طرح آرامش بهاری در همین راستا اجرایی می‌شود.

وی وقف را سنتی حسنه و صدقه‌ای جاریه دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف وظیفه سامان‌دهی موقوفات و اجرای صحیح نیت واقفان را بر عهده دارد و طرح آرامش بهاری در این زمینه جزو مصادیق موفق به شمار می‌رود.

آشتیانی به لزوم همکاری و هم افزایی در امور فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: نهادهای دیگری همچون اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه از جمله مراکزی هستند که می‌توانند حمایت‌ و پشتیبانی لازم را از برنامه‌های ابتکاری و فرهنگی اوقاف داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کار فرهنگی نباید به صورت جزیره‌ای صورت بگیرد زیرا فایده چندانی نخواهد داشت؛ هم افزایی در اقدامات فرهنگی و انسجام در کارها می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هر ساله بودجه‌ای را برای کارهای فرهنگی در سطح کشور تعیین می‌کند و نمایندگان تلاش می‌کنند این بودجه را ارتقا دهند البته در این چند سال با مشکلاتی مواجه بودیم.

آشتیانی با اشاره به گام‌هایی که در سال جاری برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه دین توسط کمیسیون فرهنگی مجلس برداشته شده گفت: در حوزه قرآن و تفسیر، بودجه تقریبا خوبی در نظر گرفته شده و همچنین دیگر امور فرهنگی هم مد نظر بوده‌اند و در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد عنوان کرد: رسیدگی به امور این مساجد و پشتیبانی مالی از آنها به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی ضروری است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdccseqi.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما