شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 29671
منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم
نماینده مردم قم در مجلس:

افتتاح مراکز درمانی نیمه‌کاره قم در اولویت است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین هدف ما در سال ۹۴ تکمیل بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی نیمه‌کاره است تا وضعیت مراکز درمانی قم بهبود یابد.
افتتاح مراکز درمانی نیمه‌کاره قم در اولویت است
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی با ابراز امیدواری از افتتاح دو بیمارستان فرقانی و نیروگاه قم تا پایان سال ۹4، اظهار داشت: سال ۹۳ آخرین بودجه بیمارستان فرقانی بود اما با تلاش‌هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و دولت انجام دادیم، بودجه‌ای برای سال ۹۴ این بیمارستان در نظر گرفتیم.

وی افزود: بودجه بیمارستان نیروگاه در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته دو برابر شد و از وزیر بهداشت و درمان نیز قول مصاعد گرفتیم از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغ قابل توجهی برای تجهیز این بیمارستان بدهند تا در پایان سال ۹۴ بتوانیم هر دو بیمارستان را به بهره برداری رسانیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم طبق گفته مسئولان مربوطه دو بیمارستان فرقانی و نیروگاه پیش از پایان سال ۹۴ افتتاح شود ولی اگر این امر محقق نشد بنده وعده بهره برداری این بیمارستان‌ها را در اوایل سال ۹۵ می‌دهم.

امیرآبادی تصریح کرد: دو، سه مرکز درمانی قم از جمله بیمارستان‌های نکویی هدایتی و کامکار فرسوده و قدیمی است که باید برای تخریب یا بهسازی بخش‌های آنها اقدام شود و امیدواریم در سال ۹۴ این کارها نیز صورت گیرد.

وی افزود: در سال ۹۴ حدود ۳۶۵ درصد افزایش بودجه بخش درمان قم صورت گرفت که می‌توان گفت این اتفاق در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همواره بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به سایر استان‌ها کمتر بود اما با اقدامات صورت گرفته رقم آن نیز تا حد مطلوبی افزایش یافت.

امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در شان دانشجویانی که در این مرکز تحصیل می‌کنند نیست و به دنبال آن هستیم مجوز ۲۱۵ دانشکده پزشکی قم را از سازمان مدیریت در سال ۹۴ گرفته و در بودجه سال ۹۵ برای آن پیش بینی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم گفت: وزیر بهداشت در خصوص این مرکز درمانی صحبت‌هایی انجام داده است اما هدف ما در مرحله اول تکمیل بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی نیمه کاره است تا وضعیت مراکز درمانی قم بهبود یابد و بعد از آن اگر دولت محترم خارج از بودجه استانی قصد احداث این بیمارستان را داشت، از آن استقبال کرده و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezp8w.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما