يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 29690
معاون شهردار قم:

بیش از یک میلیون زائر نوروزی در بوستان‌های استان قم اقامت کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم با اشاره به آمار ارائه شده در مورد اسکان زائران در بوستان‌های قم گفت: یک میلیون و ۲۰ هزار نفر از زائران نوروزی قم در پارک‌ها و بوستان‌هایی که توسط شهرداری آماده شده بود اسکان داشتند.
بیش از یک میلیون زائر نوروزی در بوستان‌های استان قم اقامت کردند
به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان مقدم ‌صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به فعالیت‌هایی که شهرداری قم در ایام تعطیلات نوروز برای خدمت به زائران و مسافران انجام شده است، اظهار داشت: شهرداری در راستای اجرای طرح بهار فاطمی با رویکرد خدمت به زائران فعالیت داشت.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه جلسات شورای خدمات شهری با حضور شهرداران مناطق برگزار شد، افزود: با محوریت معاونت خدمات شهری این جلسات برگزار شد و ستاد‌های هشت گانه خدمات شهری تشکیل شد و مبادی ورودی شهری و حرم مطهر و جمکران را در محوریت قرار دادیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری گفت: تلاش کردیم در سال جدید نمادی از این همدلی را برای خدمت به مردم و زائران داشته باشیم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه در مناسب‌سازی شهر رویکرد حفظ حرمت ایام فاطمیه در دستور کار قرار داشت، گفت: نصب بنر‌های و المان‌های فاطمی تا ۴ فروردین ماه سال ‌برای اشاعه فرهنگ فاطمی انجام شد.

معاون شهردار قم با اشاره به زیبا‌سازی شهر قم در مناطق هشت گانه افزود: بنرهای خوش آمد گویی و فضای سبز را آماده سازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان زائران ۲۰ بوستان را آماده سازی کردیم، افزود: امکانات رفاهی، اقامه نماز جماعت و سایر امکانات را در بوستان‌های قم فراهم کردیم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه تعداد نمازخانه‌ها را در سال جدید برای زائران افزایش دادیم، گفت: سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات رفاهی را فراهم کردیم و یک میلیون و ۲۰ هزار نفر از مسافران در این ایام در بوستان‌های قم اسکان داشتند.

معاون شهردار قم با اشاره به آمار ارائه شده در مورد اسکان زائران در بوستان‌های قم افزود: ۶۵ درصد از زائران در پارک‌ها و بوستان‌هایی که توسط شهرداری آماده شده بود اسکان داشتند.

وی افزود: در ایام نوروز طرح پاکسازی ورودی‌های قم از نخاله‌ها و پسماند‌ها را انجام دادیم که بیش از ۱۲۰۰ کامیون خاک و نخاله را منتقل کردیم.

معاون شهردار قم افزود: یکی از ایمن‌ترین شهرهای کشور در ایام نوروز بوده‌ایم و ۲۵۰ مورد عملیات آتش نشانی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل کاهش قابل توجه داشته است.

وی با بیان اینکه در طرح مدیریت یکپارچه شهری در مدیریت پسماند گفت: ۳۰۰۰ نفر پرسنل و ۲۷۰ دستگاه خدمات شهری رویکرد شهرداری برای تنظیف شهر قم را اجرایی کردند.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه در پارکینگ‌ها ۶ هزار ظرفیت را فراهم کرده‌بودیم، افزود: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا آخر تعطیلات ۱۳۶ هزار خودرو از این پارکینگ‌ها استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار تاکسی و ۸۵۰ خودرو عمومی در این مدت فعالیت داشتند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در ایام نوروز در سطح بوستان‌ها و حرم مطهر و جمکران مانند نمایشگاه‌ها و توزیع بروشور‌ها انجام شد.

معاون شهردار قم با اشاره به تور قم گردی در ایام نوروز افزود: بیش از ۳ هزار نفر در این تور شرکت کردند و از اجرای آن رضایت داشتند.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه طرح احسان ماندگار در نوروز امسال برگزار شد، خاطر نشان کرد: ۱۴۶ قلم جنس جمع اوری شده که درا ختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آماده سازی بوستان‌ها برای روز طبیعت اظهار داشت: مرکز غربالگری متکدیان در سال جدید تشکیل شد تا با این پدیده مقابله شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxvd0.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما