يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 29692
معاون استاندار قم:

۲۵۰ میلیارد تومان بودجه تملک به قم اختصاص یافت‌

قم نيوز : قم نیوز: معاون ‌استاندار قم گفت: در بحث تملک و دارایی مجموعا ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغی داشته‌ایم که شامل تملک‌های ویژه استانی می‌شود و از این میزان ۷۱ درصد از خزانه پرداخت شده است.
۲۵۰ میلیارد تومان بودجه تملک به قم اختصاص یافت‌
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم مسائل مرتبط با سرمایه‌گذاری در استان قم در آینده حل شود، اظهار داشت: در سال گذشته از نظر اعتبار سال سختی داشتیم و در بحث هزینه‌های جاری بحث انقباظی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی سر مشق برنامه‌های استان است، افزود: در بحث اعتبارات هزینه‌ای استان ۶۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ شد و در طول سال نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای استان شده است.

وی با بیان اینکه در انتهای سال گذشته با ۹ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه بودیم گفت: ۳ و نیم میلیون تومان از این کسری پرداخت نشد و دستگاه‌ها با امید پرداخت این کسری از بخش سایر بوده است.

رضوی افزود: بر اساس قانون بودجه ۹۴ برای ما ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه در نظر گرفته شده است که اگر عدد عملکردی سالانه را در نظر بگیریم ۷ درصد کاهش داشته است و اگر با بودجه مصوب سال گذشته مقایسه کنیم ۱۱ درصد افزایش بودجه را داشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم خاطر نشان کرد: در سال جدید نیز مدیریت انقباظی را داریم و مدیران باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: در بحث تملک و دارایی مجموعا ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغی داشته‌ایم که شامل تملک‌های ویژه استانی می‌شود و از این میزان ۷۱ درصد از خزانه پرداخت شده است.

رضوی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت در سال گذشته سبب شد شرایط لازم برای ما محقق نشود و امیدواریم تا پایان فروردین حدود ۷۶ درصد بودجه به ما تخصیص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم عنوان کرد: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۳ اگر تخصیص به ۷۶ درصد برسد برای پروژه‌های عمرانی هزینه بیشتری را داشته‌ایم و در سال ۹۴ نیز فعالیت عمرانی نسبت به گذشته دارای ۷ و نیم درصد رشد است.

وی با اشاره به اینکه دولت هدف خود را برای پایان پروژه‌های نیمه کاره تا سال ۹۵ قرار داده است عنوان کرد: مدیران استان پروژه‌های مهم‌تر و مفید‌تر برای استان را در اولویت قرار دهند.

رضوی با اشاره به اینکه کیفیت انجام کار در معاونت عمرانی باید بر سایر عوامل برتری داشته باشد گفت: باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم و می‌توانیم در همکاری با بنگاه‌های سرمایه گذاری خصوصی ارتباط بهتری داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با بیان اینکه در استان می‌توانیم ظرفیت سرمایه گذاری را افزایش دهیم افزود: مشکل کشور ما و خانواده‌های ما اشتغال جوانان و تحصیل کرده است و اگر همکاری نکنیم نمی‌توانیم پاسخگوی نسل فعلی و آینده باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه در سال ۹۳ فعالیت‌هایی انجام شده است، افزود: ستاد سرمایه گذاری در سال گذشته انجام شده است و باید به دنبال بهبود خروجی‌ها در سال جدید باشیم.

رضوی با اشاره به اینکه بانک‌ها محور اصلی سرمایه گذاری هستند، خاطر‌نشان کرد: با کاهش نرخ سود بانک‌ها کمک به این بخش انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم گفت: استفاده از ظرفیت معدن در قم در سال جدید از برنامه‌هایی است که می‌تواند جذب سرمایه گذار زیادی برای قم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن شورای اسلامی قمی‌های مقیم خارج از برنامه‌های ما است که با توجه به بودجه‌ای که به آن اختصاص داده شده است پیگیری می‌شود.

رضوی عنوان کرد: آماده‌سازی زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و در مباحث آماری در سال جدید به دنبال ایجاد خروجی برای برنامه‌هایی هستیم که در سال‌های گذشته بستر سازی لازم برای آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchi-ni.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما