يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 29693
منبع : روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم
فرمانده انتظامی استان قم:

شعار همدلی و همزبانی بسترساز حضور حداکثری مردم در صحنه است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم گفت: شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» زمینه ساز تعامل و گفتگوی بیشتر ملت و دولت و بسترساز حضور حداکثری مردم در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب است.
شعار همدلی و همزبانی بسترساز حضور حداکثری مردم در صحنه است
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی طی سخنانی در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با تاکید بر ضرورت آشنایی با افتخارات و ایثارگری‌های جوانان برومند کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: فرهنگ پویا و ارزشی دفاع مقدس به برکت تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، همچنان جاری و ساری است.

وی ارتباط نسل‌های سوم و چهارم را با فرهنگ جهاد و شهادت و این قطعه طلایی از تاریخ میهن اسلامی، افتخاری ماندگار برشمرد و افزود: دنیای غرب با جنگ سرد تلاش می‌کند به زعم باطل خود ذهن‌ها را از حرکت در مسیر درست منحرف و با تضعیف روحیه و مبانی اعتقادی جوانان، آنان را از جاده معرفت، دور نماید.

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: اتصال به فرهنگ ایثار و شهادت نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب و جوانان را در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و حراست از خون شهدا، مصمم‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: هر وقت پیکر مطهر شهیدی تشییع می‌شد، سازندگی و تحول معنوی شگرفی در افراد بوجود می‌آمد و با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت همچنان «انسان سازی» می‌کند.

مجتبایی انقلاب اسلامی را همواره در مسیر تهدید دشمنان خواند و افزود: با درایت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و حضور مردم، تهدید‌ها به فرصت‌های سازندگی معنوی ماندگار تبدیل شد و این مسیر نورانی، تا رسیدن به قله‌های سرافرازی ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به طرح شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری در طلیعه سال ۹۴، اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی نظام و انقلابند و هر جا حضور و بها یافتند، برای نظام اسلامی ارزش و افتخار آفریدند که پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، سند متقنی بر افتخار آفرینی این ملت بزرگ است.

وی عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید، بیشتر با مردم تعامل و گفتگو داشته باشیم و با همدلی و همزبانی، شاهد حضور موثر‌تر آنان در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب باشیم.

احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این دیدار، با تشریح برخی فعالیت‌های انجام شده در راستای حرکت بزرگ فرهنگی راهیان نور در استان و همچنین میزبانی استان قم از بیش از یک میلیون زائر مناطق عملیاتی جنوب، تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی را یکی از عوامل مهم در اجرای موفق ماموریت‌ها و برنامه‌ها برشمرد و گفت: جنس ماموریت‌های نیروی انتظامی از جنس فرهنگ ایثار و شهادت است کما اینکه پس از پیروزی انقلاب و قبل از آغاز جنگ تحمیلی نیز حضور جان برکفان نیروی انتظامی در کنار سایر نیرو‌ها در مناطق نا‌امن کشور، موج می‌زد و تداوم این حضور دائمی و اطمینان بخش در جای جای نقاط میهن اسلامی و تقدیم خون مطهر هزاران شهید ناجا، بهترین مصداق اتصال به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با ذکر این نکته که طی دو سال گذشته بیشترین آمار تشییع شهدای گمنام را در قم داشتیم، عنوان کرد: مسلما اجرای موفق این برنامه و مسائل ارزشی اینچنینی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، جز با هماهنگی، حضور و مساعدت نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های استان می‌سر نمی‌شد.

حسینی همچنین انجام برنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بدنه جوان پرسنل ناجا و تربیت نیروهای جوان مومن و متعهد، همچنین رونمایی از شناسنامه شهید را بخشی از آثار و برکات تشکیل کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت در ناجا استان قم برشمرد.

در این دیدار که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم و با حضور سرهنگ علیرضا مهاجر معاون هماهنگ کننده ناجا انجام شد، با اهداء دو لوح تقدیر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و اداره کل حفظ آثار استان قم، از حمایت‌ها و اقدامات موثر فرماندهی انتظامی استان و مجموعه معاونین از ماموریت‌ها و فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipqar.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما