کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)

برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته زن در قم اعلام شد

خبرگزاری تسنیم , 19 فروردين 1394 ساعت 14:04

قم نیوز: دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن بیش از ۱۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.


به گزارش قم نیوز، لیلا حیدری در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت حضرت زهرا (س) و هفته زن در سازمان بسیج جامعه زنان صبح امروز برگزار شد، بابیان برنامه‌های ایام گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ویژه‌ برنامه‌های جشن میلاد کوثر توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج اقشار مختلف با موضوع « فاطمه محور وحدت امت اسلام » برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی (ع) افزود: بیش از ۱۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که در این میان برخی برنامه‌ها محوری است و در سطح مراکز بزرگ ازجمله مجتمع فرهنگی نور و ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود.

حیدری اولین برنامه جشن میلاد کوثر را جشن میلاد ناحیه امام رضا (ع) بیان کرد و گفت: این جشن در روز ۵ شنبه ۲۰ فروردین در آستانه هفته زن با حضور بیش از هزار نفر در مجتمع فرهنگی نور برگزار می‌شود و شامل ویژه ‌برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری مسابقات فرهنگی – هنری، برگزاری نمایشگاه و سخنرانی در ارتباط با تبیین زندگی حضرت زهرا (س) است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن افزود: در روز دوشنبه ۲۴ فروردین برنامه‌ای در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید حیدریان با حضور ۲۰۰۰ هزار نفر از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌شود که در این جشن بحث غرفه فروش کتاب، غرفه دجال واره، تقدیر از خانواده شهدا و نمایش حرکات رزمی ازجمله برنامه‌های این جشن است.

حیدری از دیگر برنامه‌های هفته زن را حضور بسیج و اقشار مردم در نماز جمعه بیان کرد و افزود: با هماهنگی بسیج جامعه زنان پیام مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار شهید زن در اختیار ائمه جمعه قرار می‌گیرد تا اینکه ضمن تبیین به قرائت پیام بپردازند.

وی افزود: چاپ و نشر بیانیه هفته زن و قرائت بیانیه هفته زن در نماز جمعه و کلیه جشن‌ها انجام‌شده است و با هماهنگی‌های صورت گرفته با تولیت حرم و حضرت آیت‌الله سعیدی سخنرانی در روز ۲۷ فروردین در روز ۵ شنبه برگزار می‌گردد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن افزود: گل باران مزار ۱۲۹ شهیده در قم، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ارائه خدمات ازجمله بسیج اقشار و ارائه خدمات مشاوره خانوادگی ازجمله برنامه‌های هفته زن است.

حیدری بابیان دیگر برنامه‌های هفته زن افزود: در تداوم مراسم جشن‌ها و نشست‌های فرهنگی، بحث زندگی به سبک فاطمه زهرا (س) است که نشست‌های فرهنگی ازجمله کارگاه و نشست افزایش جمعیت است که برگزار می‌گردد. همچنین زندگی به سبک فاطمه (س) مسابقه‌ای است که علاقه‌مندان می‌توانند شرکت کنند و برای شرکت در مسابقه به سایت طنین یاس مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: برای بانوان کشور، برنامه راه آرامش با موضوع زندگی به سبک فاطمه (س) از ۲۲ لغایت ۲۵ فروردین از شبکه دو پخش می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن گفت: یادواره زنان شهید و تجلیل از مادران شهدا، در روز ۵ شنبه در دانشگاه پردیس برگزار می‌شود و اساتید حوزه و دانشگاه ازجمله حجت‌الاسلام محسن قرائتی، دکتر رحیم‌پور ازغدی و حسینی اراکی در دانشگاه پردیس به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حیدری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوع مبانی جریان شناسی فمینیسم افزود: همچنین جریان شناسی آشنایی با کمیسیون مقام زن به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

وی گفت: به دلیل این‌که شهید طیبه واعظی شهیده محوری سال است، این شهیده به منظور الگوسازی برای جوانان معرفی می‌گردد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن افزود: همزمان با هفته زن رونمایی از کتاب « ترسیم مسئله زن و خانواده در گفتمان مقام معظم رهبری» داریم که در آن کلیه دیدگاه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری از سال۱۳۶۸ تا ۱۳۹۲ جمع آوری شده است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 29732

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29732/برنامه-های-ستاد-بزرگداشت-هفته-زن-قم-اعلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir