شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 29763
با هدف ارائه روش‌های پاسداری از دین و ارزش‌ها

کتاب «جان‌ها فدای دین» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ پنجم کتاب «جان‌ها فدای دین» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «جان‌ها فدای دین» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی امروز با اشاره به کتاب «جان‌ها فدای دین» اظهار داشت: این کتاب در ۹۶ صفحه تالیف شده و به موضوعات مهمی در مورد وصیت‌های پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) می‌پردازند.

وی افزود: این کتاب در زمینه موضوعاتی مانند دروغ و نشانه‌های مومن واقعی، خوف از خدا و گریه از خشیت الهی پرسش‌هایی مطرح می‌کند و شامل بحث دین و دین‌گرایی است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه درباره موضوع کربلا و عاشورا در این کتاب نکات مهم و فراوانی ذکر شده است، گفت: واقعه عاشورا از زاویه‌ای درس‌آموز است و اوج تعالی و فضیلت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب عاشورا این نکته وجود دارد که دانش‌آموختگان این مکتب تنها مسلمانان و شیعیان نیستند، اگرچه امام حسین(ع) به ظاهر تنها امام سوم شیعیان است، ولی رهبر آزادگان جهان محسوب می‌شود.

روحانی عنوان کرد: گستردگی ابعاد مختلف این واقعه چنان عظمتی به آن داده که با وجود گذشت هزار و ۴۰۰ سال و تحلیل و بررسی فراوان هنوز نا گفته‌های فراوانی در آن وجود دارد، رهروان مکتب عاشورا از جمله پیروان و محبان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) باید این نکته را در نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: کربلا و عاشورا را نباید صرفا در گریه و روضه خلاصه کرد، آنچه در این کتاب گرد هم آمده برگی دیگر از تحلیل تاریخ الهام‌بخش و انسان‌ساز کربلا و عاشورا است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد:‌ کتاب کنونی حاوی متن ویراستاری شده از سه سخنرانی علامه مصباح‌یزدی است که در محرم سال ۸۳ شمسی ایراد شده و توسط محمد مهدی نادری قمی نگارش و تدوین شده است.

وی با اشاره به اهداف کتاب جان‌ها فدای دین گفت: این کتاب می‌کوشد ضمن معرفی جایگاه والای ائمه اطهار(ع) با نگاهی بر عاشورا به مطالب مهمی در راستای بزرگداشت و نکوداشت دین بپردازد و در واقع شامل موارد بسیار مهمی از جمله بیان امام حسین(ع) در فلسفه قیام عاشورا، قیام حسینی الگوی نهضت خمینی(ره) و نقد دیدگاه کلیسایی به حادثه عاشورا و روش‌های تبیین دین و ارزش‌ها در جامعه می‌پردازد.

روحانی یادآور شد: ارائه روش‌های پاسداری از دین و خون امام حسین(ع) به عنوان ضامن بقای اسلام در جامعه از مطالبی است که این کتاب را مورد استقبال مخاطبان قرار داده است.

کتاب «جان‌ها فدای دین» اثری از آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی بوده که با تیراژ هزار عدد و قیمت ۴ هزار تومان با موضوع کلام و عقاید در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwu9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما