چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 29807
"عمل به خواست مردم یمن تنها راه نجات این کشور است"

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: داعش و القاعده میوه درخت وهابیت است‌

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه داعش و القاعده میوه درخت وهابیت است، گفت: ایران و یمنی‌ها و همه شیعیان می‌گویند مسئله یمن را از نظر سیاسی حل کنیم که در این باره باید به خواست مردم عمل شود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: داعش و القاعده میوه درخت وهابیت است‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در مسجد اعظم قم، با بیان اینکه دوست جاهل رنج و سختی است، اظهار داشت: هیچ مذهبی به اندازه اسلام بر علم تاکید نکرده و از اول خلقت بشر عظمت انسان را در دانش می‌داند، به‌دلیل همین علم و دانش مسجود فرشتگان واقع شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آیات ابتدای بعثت درباره علم است، آن هم در شرایطی که جهل و نادانی بود افزود: جهاد علم از مهم‌ترین جهاد‌ها در اسلام است و با علم و دانش پایه‌های اسلام را باید محکم کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برای ما مراکز بسیار مقدسی است، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه قلب عالم اسلام است؛ اگر حوزه‌ها نباشند چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه هر چه از جهل دور‌تر شویم، از رنج دور‌تر می‌شویم، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید روز به روز بالنده‌تر شود و این واجب کفایی در عصر ما واجب عینی شده که ما باید از هر فرصتی برای تبلیغ علوم دینی استفاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اظهارات فردی در مسجدالحرام علیه ایران اظهارداشت: این افراد همان کسانی هستند که مدتی پیش کنگره ضدتکفیری‌ها را برگزار کردند و امروز می‌گویند ما نباید به جنگ اسرائیل برویم باید جنگ را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امثال این افراد دیروز می‌گفتند تکفیری‌ها از ما نیستند امروز در مقدس‌ترین جای عالم یعنی در مسجد الحرام به تکفیر گروه عظیمی از مسلمانان دنیا مرتکب می‌شوند، افزود: بعد از بروز و ظهور جریان‌های تکفیری همچون داعش، النصره و القاعده و جنایاتی که کردند، معلوم می‌شود مکتب تکفیر ‌خلاف عقل، نص و صریح قرآن و اسلام است، شما بیایید از مکتب وهابیت تکفیری فاصله بگیرید و بگویید در عمل ثابت شد که میوه این درخت داعش و القاعده است؛ اینها را رها کنید و به جمع مسلمانان بپیوندید.

وی خطاب به سعودی‌ها عنوان کرد: مکتب تکفیر چیزی است که ‌خلاف عقل و قرآن و نقل است و آبرومندانه این است که بیایید از وهابیت فاصله بگیرید و در عمل بگوئید که میوه این درخت داعش والقاعده است بنابراین باید به جمع مسلمانان بپیوندید اما به جای این کار همه مسلمانان شیعه و سنی را تکفیر کردید.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه پیرامون موضع ایران درباره یمن عنوان کرد: ایران و یمنی‌ها و همه شیعیان می‌گویند مسئله یمن را از نظر سیاسی حل کنیم که در این باره باید به خواست مردم عمل شود اگر طرفدار نجات مردم یمن هستید ببینید خواست مردم یمن چیست.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه داعش میوه وهابیت است، تصریح کرد: راه صحیح را‌‌ رها کردید و همه جا را به ویرانی کشیدید بعد هم ایرانی‌ها را متهم می‌کنید و آن‌ها را مقصر می‌دانید.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfecd0.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما