شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 29848
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم:

مساجد استان قم امسال پذیرای ۱۵ هزار معتکف است

قم نيوز : قم نیوز: مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه امسال ۹ مسجد ویژه برادران و ۱۱ مسجد ویژه اعتکاف خواهران تعبیه شده است، گفت: امسال مساجد استان قم ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار معتکف را دارد.
مساجد استان قم امسال پذیرای ۱۵ هزار معتکف است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد در سطح استان قم اظهارداشت: استان قم امسال ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار معتکف را در مساجد استان دارد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه با افتتاح مسجد امام حسن عسکری (ع) با حضور ایت الله صافی گلپایگانی هزار نفر به ظرفیت اعتکاف امسال افزوده می‌شود، عنوان کرد: امسال ۹ مسجد مخصوص برادران و ۱۱ مسجد ویژه اعتکاف خواهران تعبیه شده است.

وی با اشاره به زمان ثبت نام معتکفین تصریح کرد: روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه سال جاری برای برادران و روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه ویژه ثبت نام خواهران تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۴ الی ۱۹ به میدان آستانه، میدان امام خمینی (ره)، محل ایوان ساختمان جدید مسجد امام حسن عسکری (ع) با در دست داشتن اصل کارت ملی مراجعه کنند.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه در صورت کثرت مراجعه کنندگان بیش از ظرفیت، معتکفین به قید قرعه انتخاب و از طریق سایت و پیامک به آنان اطلاع رسانی می‌شود، گفت: انشاءالله هر سال مراسم بزرگ اعتکاف را بهتر از سال‌های قبل برگزار می‌کنیم، از همین رو از مسئولان مدارس و دانشگاه‌های کشور تقاضا داریم که با برنامه ریزی مناسب بتوانند به حضور هر چه پرشور‌تر نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی کمک کنند.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم همچنین از برگزاری ۳ جشنواره اعتکاف خبر داد و اظهارداشت: جشنواره فرهنگی ادبی اعتکاف، جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف و جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف، از جمله برنامه‌هایی بوده مه از سوی ستاد اعتکاف دنبال شده است.

وی با بیان اینکه این ۳ جشنواره که با حضور مراجع، اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و هم افزایی مراکز فرهنگی برگزار شد، افزود: جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف با هم افزایی ۲۴ نهاد برگزار شد که ۶ نهاد بین المللی بوده است.

تکیه‌ای با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دانشجویی، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب المصطفی در استان قم گفت: افتتاحیه اعتکاف با برگزاری نماز جماعت صبح و قرائت زیارت آل یاسین و اختتامیه آن با برگزاری اعمال‌ام داوود است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaaanu.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما