دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 29866
"عربستان با پول نفت خود تکفیری‌ها را تقویت می‌کند"

آیت‌الله نوری همدانی: مخالفت یمن با صهیونیست‌ها خشم آل‌سعود را به همراه داشت

قم نيوز : آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه عربستان با پول نفت خود تکفیری‌ها را تقویت می‌کند، گفت: عربستان به این دلیل در مقابل مردم یمن ایستاده است که آن‌ها شیعه بوده و با استکبار و صهیونیست مخالف هستند.
آیت‌الله نوری همدانی: مخالفت یمن با صهیونیست‌ها خشم آل‌سعود را به همراه داشت
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت بر آن تاکید شده شناخت زمان است.

وی با اشاره به اینکه شناخت زمان و رویدادهایی که در زمان اتفاق می‌افتد، دارای اهمیت است افزود: شناخت رخداد‌ها، انسان‌ها و اتفاقات سبب می‌شود انسان وظیفه خود را بشناسد و در این جهت گام بردارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در زمان ما حادثه انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این حادثه تحولی را در کل جهان به وجود آورده است، بنابراین باید این حادثه را درست بشناسیم و برای پیشبرد آن گام برداریم.

وی گفت: بعد از اینکه سال‌ها مردم زیر استبداد قرار داشتند، براساس دین و سیره رسول اکرم (ص)، شکل حکومت این است که یا معصوم و یا فقیه باید بر دین حکومت کنند. حکومت دارای اهمیت بسیار است و در حدی قدرت دارد که همه اتفاقات را زیر سیطره خود قرار می‌دهد و موضوعاتی مانند جهاد، فرهنگ و سیاست را شامل می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه همه پیامبران به‌دنبال نابودی ظلم و برقراری عدل در جامعه بودند، خاطرنشان کرد: نخستین گام به‌منظور هر اصلاحی داشتن و برپایی یک حکومت سالم و بر پایه قوانین الهی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بعد از پیامبر اکرم(ص) این مسیر منحرف شد تصریح کرد: همه دودمان‌ها و خاندان‌های بعد از پیامبر باطل بودند و در اسلام مشروعیت نداشتند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی مردم در حکومتی استبدادی در حال تحقیر و در فقر فرهنگی و اقتصادی بودند، گفت: قرن‌ها به این ترتیب گذشت و مستکبران و پادشاهان مزدور بر مردم حکومت می‌کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه تسلط استکبار بر کشور‌های اسلامی رویداد مهم دیگری پیش از انقلاب اسلامی بود، افزود: قراردادهایی ماند ترکمان چای و تسلط انگلستان بر ایران نمونه‌ای از تسلط استکبار بر کشوری اسلامی بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه این مشکلات با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از بین رفت، خاطرنشان کرد: حال در این زمان به سر می‌بریم و باید در زمان حال بدانیم دشمنان اسلام در کمین ما هستند، از انقلاب ناراحت هستند و کینه‌ها دارند. باید همواره قدرت‌های شیطانی همانند صهیونیست، آمریکا و ایادی آن‌ها را باید بشناسیم. باید تصمیمات آن‌ها را بشناسیم و قدرت تاثیر‌گذاری و قاطعیت در برابر آن‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب این گونه بیان می‌کردند که اسلام خانم‌ها را انسان درجه دوم می‌داند که این یک تهمت به اسلام بود. در اسلام، انسان خدا‌شناس که تربیت شده و با ایمان بوده مطرح است؛ ایمان و تقوا ملاک برتری در اسلام است و تفاوتی در این زمینه بین مرد و زن وجود ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، تبلیغات علیه خانم‌ها و اسلام زیاد بود، گفت: اکنون تعداد خانم‌ها در دانشگاه‌ها بسیار بیشتر از آقایان‌ است و این از برکات اسلام است. در کتاب جایگاه زنان در اسلام به خوبی جایگاه انسان تبیین شده است که بنده نیز مطالعه این کتاب را توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه به وجود آمدن وهابیت و تکفیری‌ها نشان‌دهنده خلاء معنویت است و اگر صداقت و راستی وجود داشت این جریان‌های استکباری به وجود نمی‌آمد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به‌دنبال پر کردن خلاء معنویت است و می‌خواهد ایمان به خداوند را در دنیا زنده کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است، گفت: روز به روز مستضعفان جهان بیدار‌تر شده و چهره منفور استکبار شناخته‌تر می‌شود؛ این‌ها زمینه‌ای است که انقلاب به وجود آورده است.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: روند دنیا این گونه است که آزادی‌خواهان و مستضعفان بیدار شده‌اند و از طرف دیگر هم کشاکشی میان حق و باطل وجود دارد؛ از سوی دیگر هم دشمنان با تجهیزات و امکانات فراوان در مقابل اسلام و انقلاب ایستاده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنانش به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و گفت: عربستان نوکر آمریکاست و پول نفت و درآمد خود را برای آمریکا هزینه می‌کند، تکفیری‌ها را با این پول‌ها قدرت می‌بخشد از سوئی دیگر به این دلیل مقابل مردم یمن ایستاده که آن‌ها شیعه هستند و با استکبار و صهیونیست مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه یمن با مردمی شیعه در جوار عربستان واقع شده است و عربستان نمی تواند این موضوع را درک کند و با آن کنار بیاید، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همه ملت‌ها را بیدار کرده است، حال دشمنان نگران این هستند که این بیداری سبب شود انقلاب اسلامی در کشور‌ها گسترش یابد و جایی برای استکبار نمی‌ماند لذا شاهدیم می‌خواهند جلوی این بیداری را بگیرند اما نمی‌توانند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaianu.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما