?>?> شورای شهر قم، مدیر سابق بحران کشور را به عنوان شهردار قم برگزید | قم نیوز
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 29929
دور از چشم مردم و رسانه‌ها،

شورای شهر قم، مدیر سابق بحران کشور را به عنوان شهردار قم برگزید

تحصیلات شهردار جدید قم، کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است
قم نيوز : قم نیوز: شورای شهر قم با اکثریت ضعیف 16 رای، دور از چشم مردم و در جلسه غیر علنی، رئیس سابق سازمان مدیریت بحران کشور را به عنوان شهردار قم انتخاب کرد.
حسین باقری، شهردار احتمالی قم و رئیس سابق سازمان مدیریت بحران کشور.
حسین باقری، شهردار احتمالی قم و رئیس سابق سازمان مدیریت بحران کشور.
به گزارش قم نیوز، اعضای شورای شهر قم شنبه شب، در جلسه‌ای غیر علنی و رسمی، دور از چشم مردم و رسانه‌ها بر سر انتخاب شهردار قم چانه زنی کردند و تنها با دو رای بیش از دو سوم اعضای شورای شهر یعنی با 16 رای، کارشناس ارشد مدیریت دفاعی و رئیس سابق سازمان مدیریت بحران را به عنوان شهردار قم برگزید.

حسین باقری پیش از این شهردار منطقه 14 تهران بوده است و گفته می شود دفاع و تمایل قالیباف به وی و امید به پشتیبانی شهردار قدرتمند تهران، یکی از عوامل انتخاب وی به عنوان جانشین شهردار موفق سابق قم، محمد دلبری بوده است.

با این حال، رای ضعیف 16 رای در مقابل 19 رای دلبری در دوره اخیر، نشان می دهد که از هم اکنون اپوزیسیونی 5 نفره در مقابل رئیس سابق سازمان مدیریت بحران کشور در شورای شهر قم وجود دارد.

البته باقری فعلا به عنوان شهردار احتمالی قم تلقی می شود زیرا این انتخاب باید به تایید وزارت کشور برسد و مشخص نیست که آیا وزارت کشور با انتخاب یک شهردار غیر بومی و بی تجربه در اداره کلانشهری مذهبی چون قم، موافقت خواهد کرد یا این‌که اعضای شورای شهر را به انتخابی دیگر مجبور می‌کند.

از سوی دیگر غیر علنی بودن جلسه انتخاب شهردار نشان داد که شورای شهر قم همچنان میل به پنهان کاری دارد و جلسات علنی و رسمی شورای شهر قم در یکشنبه‌ها صبح، محل طرح موضوعاتی هستند که شورای شهر قصد درمیان گذاشتن آنها را با مردم دارد و اکثر تصمیمات مهم در جلسات غیر علنی یا علنی ولی اعلام نشده گرفته می شود.

قابل ذکر است که تا پیش از نوروز 94، شورای اسلامی شهر قم دستور جلسات خود را به رسانه ها اعلام می کرد و قم نیوز تنها سایتی بود که نسبت به انتشار آنها اقدام می کرد اما به دلایل گوناگون، اعلام دستور جلسات در سال 94 متوقف شد تا اعضای شورای هر دستوری را که میل داشته باشند، بدون اعلام قبلی به مردم، در پیش بگیرند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcaoonu.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام
قم نیوز دلسوز ببخشید جناب دلبری که شما سنگش رو به سینه میزنید قبل از شهرداری قم کجا تجربه شهرداری یک کلان شهر بلکه یک دهستان را داشتند؟
باز این بنده خدا پیش از این دوتا مسئولیت کشوری داشته و شهردار منطقه 14 در تهران بوده؟
ضمنا شهردار قبل و مشکلاتی که در شهر قم وجود داره نشون دهنده چگونگی عملکرده
امير
اخه اون شهردار هم جناحي بود و هم قم نيوز و بقيه خبر گزاري ها رو تغذيه ميكرد و حسابي به خبرنگارا ميرسيد
ولي اين شهردار جديد خيلي با قبلي از نظر سردبير متفاوته
مرتضی
دوستان محترمی که نسبت به شهردار سابق قم موضع گرفتند به نظر میرسه چشماشونو رو پیشرفت شهر کریمه تو این چندسال بستن یا شاید منفعت در نادیده گرفتن خدمات شهردار سابق میبینن