يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 30012
قم نیوز از جلسه علنی شورای شهر قم گزارش می‌دهد

از بازارگردانی اوراق مشارکت مترو قم تا افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌ها

قم نيوز : قم نیوز:جلسه علنی شورای شهر قم با بررسی لوایح مختلفی مانند فروش اوراق مشارکت مترو قم و افزایش نرخ کرایه اتوبوس ‌های درون شهری قم به کار خود پایان داد.
از بازارگردانی اوراق مشارکت مترو قم تا افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌ها
به گزارش قم نیوز، یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، مجید متین فر سرپرست شهرداری قم، اعضای شورا و معاونان شهرداری قم برگزار شد.

در جلسه امروز مباحث و لوایح مختلفی مانندفروش اوراق مترو قم با پذیره نویسی و افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس‌ها بحث و بررسی شد.

نخستین لایحه‌ای که امروز مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم طرح کرد مربوط به اخذ انجام توافق با حسن خوش‌رفتار بود که با در نظر گرفتن سهم ۵۰ درصدی شهرداری و مالک رای گیری و به تصویب رسید.

لایحه اخذ مجور انجام توافق با سید احمد بهاالدینی و غیره از دیگر لوایح کمیسیون امور زیربنایی بود که مربوط به زمینی به وسعت ۲۳۹متر و دارای متمم بود.

این توافق به صورت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم مالک بوده است و سعادت در مورد آن گفت: مرز‌ها در این زمین مشخص است و اختلافی در مورد آن وجود ندارد.

سپس این لایحه با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

لایحه مربوط به اخذ مجوز انجام توافق با سید حسین حسینی پنجمین لایحه امروز بود که سعادت طلب آن را مطرح کرد و خاطر نشان کرد: سهم شهرداری در این ملک ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است. این لایحه نیز با رای اعضا به تصویب رسید.

اخذ مجوز انجام توافق با قاسم باقر شاهی، اخذ مجوز انجام توافق با رضا حیدری، علی رجبی، محمد حسین سعادتمند، رقیه معظمی گودرزی، احمد خلیلی راد، محمود کچویی نیز مطرح شدند که همگی این لوایح به تصویب رسیدند.

قیمت املاک مجاور طرح در دپوی مترو قم افزایش یافت

لایحه اخذ مجوز افزایش قمیت‌های اراضی و املاک مجاور طرح در دپوی مترو پلاک‌های ۲۲۲۰ و ۲۲۲۱ از لوایح مهم امروز کمیسیون امور زیربنایی بود.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه لازم نیست هرسال افزایش در این منطقه داشته باشیم افزود: پیشنهاد می‌دهم با ۱۵ درصد نظر شهرداری موافقت شود.

بیاتی با اشاره به اینکه کمیسیون با ۱۰ درصد افزایش قمیت برای تملک زمین‌های مجاور موافقت کرده است افزود: شهرداری پیشنهاد ۱۵ درصدی را داده بود.

محسن عابدینی‌پور عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در سال گذشته افزایش در قیمت این املاک ایجاد شده بود گفت: امسال وضعیت ملک در حال رکود است و باید قیمت‌ها پایین‌تر آمده باشد و دلیلی برای افزایش قیمت زمین‌ها وجود ندارد.

وحید شایسته نیک عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه قیمت شهرداری برای این زمین‌ها عادلانه است افزود: تعلل در خرید این زمین‌ها و تعین قمیت اصلی برای آن توسط دادگاه قطعا قیمت بالاتری را دارد و این قیمت کنونی مناسب است.

متین فر با اشاره به اینکه قیمت بیان شده قیمت کار‌شناسی است افزود: برای اینکه سرعت تملک در این منطقه بیشتر شود معتقدم نظر شهرداری برای این لایحه مد نظر قرار گیرد.

سپس پیشنهاد کمیسیون مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت این زمین‌ها به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

صدور مجوز برگزاری مناقصه تقاطع امام علی (ع) و میدان معلم

رئیس کمیسیون امور زیربنایی اخذ مجوز برگزاری مناقصات و عقد قرارداد تقاطع‌های غیر هم سطح کمربند امام علی (ع) و میدان معلم را در جلسه طرح کرد و گفت: این دو پروژه در گذشته به صورت همزمان توسط شهرداری انجام شده است و به دنبال جذب سرمایه گذار بوده‌اند.

سعادت طلب با اشاره به اینکه باید به انجام این پروژه‌ها کمک کنیم افزود: اولویت در مورد کمربندی امام علی (ع) است اما با مدیریت شهرداری می‌توان پروژه میدان معلم را هم بدون ایجاد مشکل در هسته مرکزی شهر اجرا کرد.

عابدینی‌پور با اشاره به اینکه لازم نیست برای جذب سرمایه گذار قدرتمند دو طرح را ادغام کنیم افزود: با این کار که در اولویت هم نیست در هسته مرکزی شهر ترافیک ایجاد می‌شود و این کار لزومی ندارد.

وحید شایسته نیک با اشاره به اینکه در این پروژه کار غیرقانونی انجام نمی‌شود عنوان کرد: در سال گذشته برای تصویب طرح میدان معلم اقدامات زیادی انجام شد و برگزاری مناقصه برای ادغام این دو طرح قبلا هماهنگ شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: این دو طرح با هم مناقصه می‌شوند اما اجرای طرح فعلا مربوط به کمربندی امام علی (ع) است و اجرای بخش دوم آن درصورتی که بودجه‌ای به آن داده نشود صورت نمی‌گیرد.

سعادت طلب با اشاره به اینکه برای اصلاح این لایحه سه ماه تاخیر در اجرای طرح ایجاد می‌شود گفت: اولویت‌های دوازده گانه ما در پروژه‌های شهری مشخص است و در صورت تصویب این لایحه نیز‌‌ همان طرح‌ها در اولویت هستند.

سپس این لایحه که مدت زیادی را برای بررسی به خود اختصاص داده بود به تصویب رسید.

لایحه مربوط به اخذ مجوز خرید ۲۰ دستگاه ویلچر جهت تیم جانبازان لایحه‌ای بود که توسط حجت الاسلام سعید روحانی مطرح شد. این لایحه در کمیسیون فرهنگی شورا رد شده بود به رای اعضا گذاشته شد و در صحن علنی نیز رد شد.

سپس ذاکریان طرح اعضای کمیسون در خصوص واگذاری امور سرمایه گذاری عرصه‌های فضای سبز به معاونت سرمایه گذاری را اعلام کرد و گفت: این طرح در جهت تجمیع امور سرمایه گذاری و تسریع آن صورت می‌گیرد و در کمیسیون خدمات شهری این طرح مصوب شده است.

آتش زر با اشاره به اینکه همه طرح‌ها از یک محل بررسی و اجرا شود اقدام مناسبی است گفت: سازمان باید در جریان همه طرح‌ها باشد و این تنها لازمه تصویب این طرح است. این لایحه نیز تصویب شد.

کرایه اتوبوس‌های قم با افزایش ۱۵ و ۲۰ درصدی همراه شد

سخنگوی شورای شهر لایحه مربوط به افزایش کرایه اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را مطرح و تصریح کرد: در مسافت‌های زیر ۶ کیلومتر افزایش ۲۰ درصدی و برای بالای ۶ کیلومتر افزایش ۱۵ درصدی پیشنهاد شده است.

ذاکریان با بیان اینکه با این افزایش قمیت ۱۵ و ۲۰ درصدی برای کارت‌ها موافق و افزایش کرایه نقدی را بیشتر را در نظر گرفتیم.

وی گفت: با این حساب در صورتی که دستگاه کارت خوان اتوبوس‌ها به هر دلیلی خاموش یا و یا خراب بود باید کرایه ۲۰۰ تومان یعنی کمتر از مقدار اصلی پرداخت می‌شود و با این کار جلوی تخلفات را می‌گیریم.

حجت الاسلام آتش زر با اشاره به اینکه با فاصله قیمت میان پرداخت نقدی و کارتی مخالفم افزود: نباید اقداماتی انجام دهیم که راه برای تخلف مردم یا رانندگان فراهم شود.

عباس محمدی با اشاره به اینکه باید میزان پرداختی مردم در کرایه‌ها مشخص شود و تناسبی با قیمت تاکسی وجود داشته باشد افزود: محل فروش کارت‌ها در قم اکنون فقط در میدان مطهری وجود دارد و باید برای این موضوع راهکار داد.

ذاکریان با اشاره به اینکه ۳۹۳ تومان قیمت محاصبه شده است که معادل ۴۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود اما در صورتی که با کارت پرداخت شود ۲۳۸ تومان از مردم دریافت می‌شود گفت: اکنون ۱۰ محل برای عرضه کارت‌ها در شهر وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه مردم باید یک سوم از هزینه‌ها را پرداخت کنند گفت: قیمت امروز که ۴۰۰ تومان است پس باید یک سوم آن پرداخت شود.

زین العابدین قره چور لوی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم مردم از ناوگان حمل و نقل شهری استفاده کنند باید قیمت‌ها مناسب باشد گفت: اکثر قشر ضعیف از این ناوگان استفاده می‌کنند و باید به این موضوع توجه شود.

این لایحه تصویب شد.

اعمال مساعدت به باشگاه فرهنگی ایثار قم به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در شورا مطرح شد؛ این لایحه پیش از این در کمیسیون برنامه و بودجه هم نتوانسته بود نظر اعضا را جلب کند و در صحن علنی نیز رد شد.

فروش اوراق مشارکت مترو قم از طریق بازارگردانی

اخذ مجوز اوراق مشارکت قطار شهری از طریق پذیره نویسی و بازارگردانی نیز جز مهم‌ترین لوایح امروز شورای شهر بود و آتش زر جزئیات آن را اعلام کرد و گفت: کمیسیون آن را تصویب کرده است.

سپس چهار نفر از اعضای شورای یعنی حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، محسن عابدینی‌پور و محمود مسگری و وحید شایسته‌نیک به عنوان ناظر شورا برای شرکت در جلسات فروش اوراق مشارکت انتخاب شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf0xdm.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما