پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 30096
منبع : مرکز خبر حوزه
در همایش «رسالت مطهر» مطرح شد

تاکید آیت‌الله مصباح‌یزدی بر لزوم و اهمیت نقش طلاب در تبلیغ و هدایت جامعه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم و اهمیت نقش طلاب در تبلیغ و هدایت جامعه تاکید کرد.
تاکید آیت‌الله مصباح‌یزدی بر لزوم و اهمیت نقش طلاب در تبلیغ و هدایت جامعه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مصباح یزدی در همایش «رسالت مطهر» اظهار داشت: طلبگی فرصتی است که به شما روی آورده، فرصت را غنیمت بشمارید و از آن برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دین بهره بگیرید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: طلبگی شغل با ارزش و با برکتی در میان سایر شغل‌ها است و این افتخاری است که نصیب شما شده، بنابراین باید با اعمال و رفتار خود مایه زینت حضرت ولیعصر (عج) باشید.

عضو خبرگان رهبری به رسالت حوزویان در این عصر را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: همه اعمال در دنیا جایگزینی دارد؛ ولی بعضی از اعمال جانشینی ندارد و آن عمل خدمت به دین و رسیدن به قرب الهی است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: اگر مبلغ برای هدایت انسانی وقت بگذارد و او را با کلام زیبا و منطقی دعوت به حق و اسلام ناب کند، در پیشگاه خدا بسیار با ارزش است و ثوابی زیادی برای او در نظر گرفته می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: هرکاری که برای خدا باشد ثواب آن کار ابدی است، اما بعضی از کار‌ها علاوه بر اینکه برکات بی‌‌‌نهایت برای خود فرد در بردارد، برای دیگران هم بی‌‌‌نهایت ارزشمند است و این عمل‌‌ همان هدایت و ارشاد انسان‌ها است.

عضو خبرگان رهبری گفت: رسالت حوزویان ارشاد و هدایت کردن بوده و این عمل کاری تخصصی است که تنها از عهده نهاد روحانیت بر می‌آید.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: زمانی که اسلام به خطر می‌افتد هر کس وظیفه‌ای دارد، مردم برای دفاع از اراضی، ناموس باید اعلام آمادگی کنند و وارد عرصه جنگ با دشمن شوند تا نگذارند دست دشمن به خاک وطن برسد، اما زمانی که اراضی اعتقاد و دینی مردم به خطر می‌افتد؛ اینجا حوزه است که باید وارد عرصه شود و جامعه را از هرگونه شبهات واکسینه کند؛ بنابراین رسالت عالمان دین نگهبانی از مرزهای دین و ایمان است.

عضو خبرگان رهبری گفت: عمل عالم چون حافظ مرزهای دلی و اعتقادی است، ارزشمند است و از حفظ خاک و ناموس ثوابش نیز بیشتر است، چون عالم خدمت به دین می‌کند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: اگر خدمت رسانی برای رضای خدا باشد؛ ثواب او دو چندان است، ولی اگر خدمت برای هوای نفس و رسیدن به دنیا باشد، هیچ گونه ارزشی ندارد.

در پایان این مراسم تعداد۲۸ نفر از مدرسه معصومیه توسط آیت الله مصباح یزدی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-vnx.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما