جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 30103
امام جمعه قم:

دولتمردان آمریکا به نتایج مذاکره با ایران دل بسته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: کسانی که کعبه آمالشان آمریکا است، ساده دلند زیرا آمریکا تنها به دلیل نیازی که به این مذاکرات و نتیجه آن دارد، به مذاکره با ایران تن داده است.
دولتمردان آمریکا به نتایج مذاکره با ایران دل بسته‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روز معلم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر در دیدار با معلمان فرمودند که آنها قشر تاثیرگذاری هستند و ایشان مهمترین ویژگی استاد مطهری را معلم بودن دانستند.

وی تصریح کرد: باید تمام دستگاه های دولت برای حل مشکلات معلمان تلاش کنند و اجرای منسجم و کامل سند تحول آموزش و پرورش یک امر ضروری است.

امام جمعه قم ملت ایران را یک ملت مقاومت دانست و افزود: همه قدرت های جهان در طول هشت سال دفاع مقدس سعی کردند که این ملت را مجبور تسلیم شدن کنند، اما موفق نشدند. پس از آن هم این قدرت ها سعی کردند که با تحریم ها به کشورمان فشار بیاورند، اما ایران با رهبری مقام معظم رهبری استوار ایستاده است.

وی تصریح کرد: کسانی که کعبه آمالشان آمریکا است، ساده دل هستند. اگر آمریکا تن به مذاکرات داده، به این دلیل است که به نتایج این مذاکرات نیاز دارد و دل آمریکا با ایران و جهان اسلام نرم نمی شود. اسلام ستیزی آمریکا را می توان در همراه این کشور با رژیم سعودی در حمله به یمن مشاهده کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره مذاکرات هسته ای بیان کرد: آمریکا در حال مذاکره با ایران سخن از حمله نظامی به زبان می آورد، این کشور باید بداند که که ملت ایران برای دفاع از کشورش گزینه مقابله با آمریکا را بر روی میز دارد. جمهوری اسلامی آموخته است که برای جنگ های طولانی باید قدرت سازی کند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا گزینه نظامی را در برابر ایران انتخاب کند، نیروهای مسلح کشورمان ناوها و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را به آتش می‌کشند. بنابراین تیم مذاکره کننده هسته ای که مورد حمایت ملت ایران هستند، باید با رعایت خطوط اصلی به مذاکرات ادامه دهند، اما زیربار تهدیدات نروند.

آیت الله سعیدی، امام موسی کاظم(ع) را اسطوره صبر در راه خدا دانست و افزود: سالگرد شهادت این امام بزرگوار در هفته آینده است، امام موسی کاظم(ع) سال های زیادی از عمر خود را در زندان خلیفه جور هارون الرشید سپری کرد و ایشان مورد سخت ترین شکنجه قرار گرفت، اما زندان و شکنجه سبب شکسته شدن صبر امام هفتم نشد.

امام جمعه قم با اشاره به امام موسی کاظم(ع) خاطر نشان کرد: امام هفتم جز با خدا با احدی معامله نکرد و سرانجام در زندان هارون الرشید بر اثر مسموم شدن به شهادت رسید. ما باید با سیره و روش آن حضرت آشنا شویم و در مکان هایی مانند مشهد، قم و شیراز که مزار فرزندان امام کاظم(س) در آن شهرها قرار دارد، عزاداری امام هفتم باید پر رونق‌تر برگزار شود.

انتهام پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwq9w.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما