دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 30281
منبع : مرکز خبر حوزه
عضو مجلس خبرگان رهبری:

علما و مراجع شیعه کمیته‌های دفاع از علمای بحرین تشکیل دهند

قم نيوز : قم نیوز: عضو خبرگان رهبری گفت: همه ما پیروان مکتب تشیع باید از علمای بحرین و زندانیان اندیشه و عقیده ناب محمدی حمایت کنیم؛ در همین زمینه کمیته‌های دفاع از علمای بحرین از سوی مراجع تقلید و علما و استادان و طلاب حوزه علمیه قم باید ایجاد شود.
علما و مراجع شیعه کمیته‌های دفاع از علمای بحرین تشکیل دهند
به گزارش قم نیوز، آیت الله عباس کعبی در مراسم «همبستگی با علمای زندانی بحرین» در قم اظهارداشت: علمای مجاهد همیشه فخر عالم اسلام و تشیع بوده‌اند که با این روحیه ایثارگری خود دین را زنده نگاه داشته‌اند.

وی افزود: علمای در بند رژیم آل خلیفه نه تنها فخر بحرین بلکه فخر علمای شیعه هستند و همه ما مسئول هستیم که در این راه به آن‌ها کمک کرده و از مردم مظلوم بحرین نیز حمایت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز دو جبهه مقاومت و کفر و استکبار در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا به گفته قرآن کفر جز با نابودی دین آرام نخواهد شد.

آیت الله کعبی گفت: پروژه احیاگر اسلام ناب محمدی در حال جریان است و آمریکا و اسراییل هم به دنبال نابود کردن آن هستند و با عمال و مواجب بگیران خود از جمله رژیم‌های منطقه این نبرد را دنبال می‌کنند.

وی افزود: همه ما پیروان مکتب تشیع باید از علمای بحرین و زندانیان اندیشه و عقیده ناب محمدی حمایت کنیم؛ در همین زمینه کمیته‌های دفاع از علمای بحرین از سوی مراجع تقلید و علما و استادان و طلاب حوزه علمیه قم باید ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیوه‌های مقابله با رژیم‌های طاغوتی از جمله رژیم بحرین باید پیگیری شود زیرا انقلاب ملت بحرین یک انقلاب حق طلبانه و عادلانه بود و فریاد این مردم چیزی جز آزادی، استقلال، عدالت، شهروندی برابر و حق رأی آزاد نبود.

عضو جامعه مدرسین با ذکر این مطلب که انقلاب مردم بحرین مساله شیعه و سنی و عرب و عجم نیست بیان کرد: در این کشور مردم عدالتخواه در مقابل یک رژیم دست نشانده نوکر آمریکا مقابله خود را اعلام کرده‌اند و پایه‌های نظام آل خلیفه، به لرزده درآورده‌اند.

وی گفت: حتی اگر آل خلیفه به دنبال بقای خود نیز می‌باشد باید خود را با مردم این کشور مطابقت داده و شرایط آن‌ها را بپذیرد که چیزی جز عزت و استقلال کشورشان نیست.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود با کشتار کودکان و زنان بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌های این کشور در حال تحکیم نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، تصریح کرد: آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند در واقع نوکری آمریکا و اوباما را انجام می‌دهد و کاری که آن‌ها و آل خلیفه می‌کنند از اسلام به دور است و تنها در راستای نوکری استکبار جهانی است

وی بیان کرد: مسلمانان برای از بین بردن فتنه دشمنان باید سیاست‌های خاصی را درپیش بگیرند که اولین آن‌ها، تمرکز بر دشمن واقعی اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل و دوری از آن‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از دیگر لوازم حضور در این عرصه می‌توان به نقشه‌های منافقان نزدیک به امت اسلامی، دوری از تسریع در تکفیر مسلمانان، افزایش تلاش وحدت انگیزانه جهان اسلامی و اعتمادسازی میان ملت‌های مسلمان، مبارزه با طایفه‌گری اشاره کرد.

آیت الله کعبی با اشاره به این مطلب که توقف خونریزی و حل مشکلات داخلی بدون اعتماد به قدرت‌های خارجی، تأکید بر مساله محوری جهان اسلام یعنی قدس، قابل تحقق نیست، گفت: از جمله محورهای نابودی فتنه دشمنان می‌توان به تلاش در جهت توجه فرهیختگان به درمان فتنه، ایستادگی رسانه‌ها در برابر رسانه‌های فتنه و دشمن، رسوا کردن تروریسم و تکفیر اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfx0s.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما