سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 30309

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹به شرح زیر است:

آیت الله العظمی شبیری زنجانی: شهدا بعد از شهادت نیز در دنیا اثـر گذار هستنـد
مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان کرد مسلمان: آمریکا در دشمنی با اسلام شیعه و سنی نمی شناسد
آیت‌الله استادی: تفسیر المیزان جامع دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) است
آیت‌الله کعبی: کمیته‌های دفاع از علمای بحرین تشکیل شود
آیت‌الله اعرافی: کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر مذاکره قرار گیرد
رئیس هیئت کارشناسی ایران در مذاکرات هسته‌ای: اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی به هیچ وجه صادر نمی‌شود


** جام جم ۹۴/۲/۲۹
* احضار کاردار بحرین به وزارت امور خارجه
در پی اظهارات خارج از نزاکت دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین، کاردار این کشور در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
در این دیدار بر لزوم تصحیح رفتار و گفتار دولت و مقام‌های بحرینی تاکید شد.
* واکنش نهاوندیان به شایعات جا به جایی در دولت
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به انتشار برخی گمانه زنی‌ها درباره احتمال تغییرات مدیریت در دولت، گفت: هیچ تصمیمی برای تغییرات مدیریت در سطح کابینه دولت وجود ندارد.

** همشهری ۹۴/۲/۲۹
* انتخاب دو زن در شورای شهر قطر
برای نخستین بار در قطر دو زن به عضویت تنها شورای انتخاباتی این کشور که شورای شهر است برگزیده شدند.

** کیهان ۹۴/۲/۲۹
* آمریکا دشمن اسلام است، چه سنی چه شیعه
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد: پیشمرگان مسلمان کرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر می‌انداختند و هم گروهک‌های ضد انقلاب آرامش خانواده‌های آنها را تهدید می‌کردند، اما این جوانان شجاع، حقا و انصافا امتحان بسیار خوبی دادند.
در سال‌های اول انقلاب، ضد انقلاب همه توان خود را به کار گرفت تا این منطقه را ناامن کند اما همت و دل مردم و علمای کرد همراه با انقلاب بود و آنها حتی برخی از علمای کرد را به شهادت رساندند.
در ایران دشمن از تحریکات قومیتی در مورد کردها نمی‌تواند استفاده کند، اما به دنبال برانگیختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف شیعه و سنی علیه یکدیگر هستند و عده‌ای نیز از روی غفلت بازیچه و اسیر این نقشه‌ها می‌شوند.
تجربه اختلاف افکنی بین تشیع و تسنن در انگلیسی‌ها خیلی بیشتر از آمریکایی‌ها است؛ خوب بلدند چه کار بکنند که دو طرف را به جان هم بیندازند.
در مجلس کنگره آمریکا به عنوان حمایت از سنت عرب عراق، طرح تصویب می‌کنند! حالا آنها آیا واقعا به اهل‌سنت علاقه دارند؟ آنها ضد هر چیزی هستند که نشانی از اسلام دارد، برایشان شیعه و سنی فرقی ندارند.
* نخستین کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج برگزار شد
نخستین کنگره پیشمرگان مسلمان کرد به یاد ۵ هزار و ۴۲۱ شهید دوران پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی دیروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ستاد بزرگداشت این کنگره در مسجد قبای سنندج برگزار شد.
* اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی به هیچ وجه صادر نمی‌شود
حمیدی بعیدی‌نژاد، رئیس هیئت کارشناسی ایران در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تاکید کرد که به هیچ‌وجه اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهیم داد.
* مادلین آلبرایت: جنگ عراق بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ آمریکا بوده است.
* آل سعود آتش بس ۵ روزه را ۲۶۹ بار نقض کرد!

** شرق ۹۴/۲/۲۹
* پیام تبریک مقام‌معظم‌رهبری برای قهرمانی تیم ملی تکواندو
در پی کسب مقام قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی روسیه، رهبرمعظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از دست‌اندرکاران و اعضای تیم ملی تکواندو تشکر کردند.
* ذهن‌های بیمار شایعه رفتن من را مطرح می‌کنند
سیدمحمد احمدی، استاندار فارس، گفت: کسانی که شایعه تغییر استاندار فارس و رفتن من را مطرح می‌کنند، افرادی مریض‌الاحوال و دارای ذهن بیمار هستند. او افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه بحث و قراری برای تغییر استاندار فارس از سوی مسئولان ارشد در تهران مطرح نشده و هرآنچه در این‌سو و آن‌سو گفته می‌شود، شایعه‌ای بیش نیست.
* قرارگاه سایبری و اشراف اطلاعاتی بر امنیت انتخابات
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، با اشاره به عوامل اثرگذار بر مسئله امنیت در انتخابات تصریح کرد: ستاد امنیت انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شده و با ایجاد قرارگاه سایبری و اشراف اطلاعاتی و رصد وضعیت، امنیت انتخابات را به نحو مطلوب برقرار خواهیم کرد.

** ایران ۹۴/۲/۲۹
* عزم ‌دولت برای حذف مؤسسات مالی غیرمجاز
وزیر امور اقتصادی و دارایی: مردم برای کسب سود بیشتر به مؤسسات غیرمجاز مراجعه نکنند.
* فشار و تحریم بی‌نتیجه و غیرقابل قبول است
رئیس جمهوری راه‌حل فشار و تحریم را محکوم کرده، آن را غیرقابل قبول و بی‌نتیجه دانست و با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای بین دوطرف به وجود آمده و اگر اراده جدی در طرف مقابل وجود داشته باشد، می‌توانیم در زمان تعیین شده به توافق نهایی برسیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در دیدار با «پیتر سییارتو» وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان، با بیان اینکه ایران همانطور که ثابت کرده شفاف است و با اراده قوی در گفت‌و‌گو حاضر شده است، تصریح کرد: فعالیت ایران تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و فعالیت‌های هسته‌ای در مسیر صلح‌آمیز نیز ادامه خواهد یافت.
* سرکوب سیاسی در بحرین با بازداشت ۳۴ مخالف
رژیم آل خلیفه در جهت سرکوب مخالفان بحرینی در هفته دوم ماه مه ۳۴ شهروند این کشور را بازداشت کرد.
* تکذیب حذف ۴ میلیون یارانه بگیر
در پی انتشار خبری به نقل از نوبخت، در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «۴میلیون نفر از آغاز امسال از فهرست یارانه بگیران حذف شده‌اند». ایرنا گزارش داد که دفتر سخنگوی دولت ضمن تکذیب موضوع تأکید کرد که این خبر صحت ندارد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۲۹
* کاهش ۶درصدی زاد و ولد در تهران
عیسی فرهادی فرماندار تهران با اعلام کاهش ۶ درصدی زاد و ولد در شهر تهران در سال گذشته، اظهار کرد: باید در خصوص افزایش جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند چراکه این، یک خطر جدی است.
* استفاده از ثلث سهم امام برای کمک به مردم یمن مجاز است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پاسخ به استفتایی استفاده از ثلث سهم امام در کمک به مردم یمن را مجاز دانست.
* اردوغان خواستار تحریم مصر شد
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حکم اعدام برای محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر خواستار اعمال تحریم‌های اروپا و غرب علیه دولت مصر شد.

** وطن امروز ۹۴/۲/۲۹

* عربستان نمی‌تواند میزبان مذاکرات یمن باشد
مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که عربستان سعودی نمی‌تواند میزبان گفت‌وگوهای یمن باشد.
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: عربستان سعودی یکی از طرف‌های درگیر در یمن است و نمی‌تواند میزبان گفت‌وگوها باشد.
ولایتی که به لبنان سفر کرده است، گفت: به دستاوردهای مقاومت و ارتش سوریه در قلمون بسیار احساس غرور می‌کنیم.
* به اظهارات مقامات ایرانی درباره برنامه هسته‌ای اعتمادی نیست
«ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آ.آر.دی» آلمان گفت: مذاکره‌کنندگان برنامه اتمی ایران از جمله ظریف، وزیر امور خارجه این کشور تأکید می‌کنند که برنامه اتمی کشورشان مطلقاً صلح‌آمیز است. طبیعی است که ما نیز امیدواریم چنین باشد. با این حال اعمال تحریم‌های شدید جامعه بین‌الملل علیه ایران مبین آن است که به این اظهارات هنوز اعتمادی نیست.

** جوان ۹۴/۲/۲۹

* هرچه داديم شفاف بوده و هرچه گرفتيم مبهم
سید حسین تقوی حسینی، سخنگوي كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه نگارش متن نهايي توافق به پايان رسيده، گفت: در اين توافق بخش‌هاي مربوط به تعهدات ايران شفاف و روشن است و پرانتز ندارد، اما رفع تحريم‌ها و اعتمادسازي كه مشمول بازرسي‌ها مي‌شود، لاينحل مانده است.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۲۹

* تلاش می‌کنیم شورای مشورتی را به جبهه اصلاحات نزدیک کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی: ما با جریان منسوب به دکتر عارف، روحانی، هاشمی و ناطق نوری جلسه داشته و سعی می‌کنیم نظرات احزاب اصلاح طلب را با نظرات شورای مشورتی نزدیک کنیم، ما این تلاش را در انتخابات ۹۲ داشتیم و در آن مقطع هیچ گونه تعارضی نیز بین این دو شورا پیش نیامد.
* سران طالبان گذرنامه سیاسی می‌گیرند
رسانه های افغانستان خبر دادند دولت این کشور برای دویست وده نفر از سران طالبان گذرنامه سیاسی صادر می‌کند.
* احزاب یمن نشست ریاض را محکوم کردند
احزاب سیاسی یمن نشست ریاض را محکوم کرده و آن را دخالت آشکار رژیم سعودی در امور داخلی کشور خود خواندند.
۱۴ حزب یمنی با صدور بیانیه مهمی بر مخالفت خود با مطالب دیکته شده از خارج تاکید کردند.بیانیه خاطرنشان کرد: کنفرانس ادعایی ریاض به هیچوجه نمایانگر خواست و اراده ملت یمن نیست.

** رسالت ۹۴/۲/۲۹
* برخي افراد با يک وعده ناهار رأيشان را مي‌فروشند
آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در بيست و نهمين نشست انجمن فارغ‌التحصيلان مؤسسه امام خميني با اشاره به اينکه بايد به دنبال تقويت علم و دين خود باشيم گفت: هر کسي قيمتي دارد، برخي افراد با يک وعده ناهار رأيشان را مي‌فروشند، برخي با چند ميليون تومان و عده‌اي نيز با چند ميليارد.
عده معدودي هستند که از روي علم ولي بر اثر بي‌ايماني فتنه‌ها را ايجاد مي‌کنند، انحراف عظيم ضعف ايمان و نفاق همان عده معدود بود، در حالي که فريب خوردن و پيروي سايرين از اين عده ناشي از جهل آنها بود.
* داعش کمترين بهره‌اي از آموزه‌هاي اسلام نبرده است
استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: داعش بيشترين جنايات را با نام اسلام انجام مي‌دهد در صورتي که اين گروهک تروريستي هيچ بهره‌اي از آموزه‌هاي اسلامي نبرده است.
آیت‌الله محي‌الدين حائري‌شيرازي در همايش خدام افتخاري حرم حضرت معصومه (س) با بيان اينکه انسان مومن مي‌تواند بر مشکلات خود غلبه کند اظهار کرد: فردي که از ايمان و تقواي الهي برخوردار نباشد، نمي‌تواند مشکلات خود را برطرف کند.
* تکيه به غرب براي ايجاد امنيت، مخل استقلال کشور هاست
علي لاريجاني در کنگره شهداي پيشمرگان مسلمان کُرد با بيان اينکه در منطقه ما هرگز تروريسم تا اين اندازه حاکم نبود، اظهار کرد: گروه‌هاي وهابي تصور مي‌کنند اصل قائمه انسانيت، خودشان هستند و ساير فرق اسلامي را کافر مي‌دانند.وي با اشاره به اينکه اين تحجر موجب تفرقه بين امت اسلامي شده است، گفت: نه تنها تکيه به قدرت‌هاي بزرگ و غربي براي تأمين امنيت در منطقه را اشتباه مي‌دانيم، بلکه آن را عاملي براي فتنه در منطقه و مخل استقلال كشورها قلمداد مي‌کنيم.

** مردم سالاری۹۴/۲/۲۹
* پروتکل الحاقي دسترسي بدون دليل را فراهم نمي‌کند
وزير امور خارجه مجارستان با وزير خارجه کشورمان ديدار کرد.
پس از اين ديدار وزراي خارجه دو کشور در کنفرانسي خبري حضور يافتند.ظريف در اين کنفرانس خبري گفت: امکان گسترش روابط دو جانبه بين ايران و مجارستان وجود دارد.
وي همچنين گفت: پروتکل الحاقي اجازه بازرسي‌هاي بي‌رويه از مراکز هسته‌اي کشورها را نمي‌دهد.
ما از ابتداي مذاکرات اصرار کرديم که هيچگونه زياده‌خواهي را نخواهيم پذيرفت و اصرار داريم همان‌طور که پس از لوزان هم اعلام کرديم که چارچوب‌هاي تعيين شده و چارچوب‌هايي که مشترکا براي پاسخ به موضوعات مورد بحث در لوزان به آن رسيديم که نتيجه بيش از ۱۸ ماه مذاکره سنگين و طولاني بود را دنبال خواهيم کرد.
* گزينه جايگزين توافق هسته‌اي جنگ نيست
«رابرت گيتس» وزير دفاع پيشين آمريکا با تاکيد بر اينکه گزينه جايگزين توافق هسته‌اي، جنگ نيست، گفت: امکان دستيابي به توافقي خوب وجود دارد.

** آرمان ۹۴/۲/۲۹
* ردیف‌های بودجه متفرقه، نظارت را مشکل کرد
نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در دولت قبل خیلی از بودجه‌هایی که در اختیار دولت قرار داشت، در قالب ردیف متفرقه بود و ردیف متفرقه یعنی دولت هرکاری می‌تواند با آن انجام دهد.
مسعود پزشکیان افزود: در دوران احمدی‌نژاد، سازمانی نظیر مدیریت و برنامه‌ریزی تعطیل شد، در نتیجه دست دولت باز بود تا آنها هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.
* تاكيد انصارا... بر لزوم پايان محاصره
همزمان با پايان آتش بس موقت در يمن و تشديد حملات هوايي ائتلاف عربي به نواحي مختلف شهر عدن، جنبش انصارا... يمن بر لزوم توقف هرچه سريعتر تجاوزها و پايان محاصره يمن تاكيد كرد.
به نقل از سايت شبكه خبري الميادين، شرف غالب لقمان، سخنگوي ارتش يمن كه توسط جنبش انصارا... يمن تعيين شده در سخناني عنوان داشت: ما از درخواست فرستاده سازمان ملل براي تمديد آتش بس و ارسال بيشتر كمك‌هاي انساني به مردم يمن استقبال مي‌كنيم.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۲۹
* از سر‌گیری حملات یه یمن
همزمان با پایان آتش‌بس موقت در یمن حملات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به عدن از سر گرفته شد. این ائتلاف در حملات خود ۲۰ موشک به «خورمکسر» و «التواهی» در شهر عدن در جنوب یمن و مقر کاخ ریاست‌جمهوری و پایگاه نیروهای ویژه شلیک کرده است.

** آفرینش ۹۴/۲/۲۹
* ايران به هر رويكردي كه به دنبال تجزيه عراق باشد، واکنش نشان مي دهد
وزير دفاع ايران در ديدار با حيدرالعبادي نخست وزير عراق در بغداد، با يادآوري اينکه ايران از ابتداي تعرض جريان داعش در کنار دولت و ملت عراق ايستاده است، گفت: تازماني که دولت و ملت عراق بخواهند در کنار آنان خواهيم ايستاد.
سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان که براي انجام يک سفر رسمي در بغداد بسر مي برد، با حيدر العبادي نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق ديدار و پيرامون مسايل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
* دولت با معضل بيش از ۲ هزار طرح عمراني ناتمام مواجه است
معاون رييس جمهوري گفت: دولت با معضل ۲ هزار و ۹۰۰ طرح عمراني مواجه است که از پيشرفت‌های فيزيکي مختلفي برخوردار هستند.
محمد باقر نوبخت دربازديد از پارک علم و فناوري استان البرز، افزود: منابع لازم براي اين طرح‌های عمراني ۴۰۰ هزار ميليارد تومان است درحالي که بودجه سال گذشته ۴۰ هزار ميليارد تومان بوده است.

** ابتکار ۹۴/۲/۲۹

* مقدمات الحاق به WTO فراهم شد
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت از بازنگری در رژیم تجاری ایران برای ارائه به سازمان جهانی تجارت خبر داد و گفت: مقدمات الحاق به WTO فراهم شده است.
* قدردانی اوباما از نقش پادشاه عمان در مذاکرات هسته‌ای
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در واشنگتن از نقش سلطان قابوس پادشاه عمان در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران که منجر به حصول یک تفاهم با تهران شد قدردانی کرد.

** قدس ۹۴/۲/۲۹
* تردد تروریست‌ از مرز پاکستان؛ ایرانی‌ها درشت نمایی‌ می‌کنند
وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان دیروز در نشست خبری با دکتر رحمانی فضلی، در اظهار نظری عجیب، ایران را متهم کرد که در موضوع ورود و تردد گروهکهای تروریستی از مرزهای پاکستان به کشور بزرگنمایی می‌کند.
«عبدالقادر بلوچ» گفت: ما در موضوع اشرار صحبتهایی با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران داشتیم. قصد ما این است که به نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران رسیدگی کنیم، اما من این را می‌گویم که در جمهوری اسلامی ایران درباره انتقال و تردد تروریستها از پاکستان بزرگنمایی شده و ما در کشور خودمان چنین آماری با چنین وسعتی نداریم.
* می‌خواهیم تحریم تسلیحاتی ایران را برداریم
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه در رویکردی جدید از رفع تحریم تسلیحاتی علیه ایران خبر داد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که به دلیل نقش سازنده ایران در مذاکرات هسته‌ای، مسکو می‌خواهد تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه این کشور را رفع کند.

** قانون۹۴/۲/۲۹
* استقبال باشکوه عشایر خوزستان از ۲۷۰ شهید
۲۷۰ شهید گلگون‌کفن دیروز با استقبال باشکوه و گرم عشایر غیور و شهیدپرور خوزستان از طریق شلمچه وارد میهن اسلامی شدند.

** خراسان ۹۴/۲/۲۹
* ايران به صادرات روزانه ۵/۲ ميليون بشکه بازمي گردد
مدير عامل شرکت ملي نفت گفت، فکر نمي‌کنم اوپک سطح توليد خود را کاهش دهد اما ما به سطح تجارت قبلي نفت خود بازخواهيم گشت و با لغو تحريم‌ها، طي ۳ تا ۶ ماه حدود ۲.۵ ميليون بشکه نفت روانه بازار مي‌کنيم.
* مذاکرات رستم قاسمي با بشار اسد در دمشق
رئيس جمهور سوريه با تاکيد بر گسترش همکاري‌های اقتصادي و سرمايه گذاري مشترک با ايران، تصريح کرد: اين همکاري ها موجب تقويت مقاومت مردم سوريه در برابر گروه‌های تروريستي خواهد شد.
بشار اسد اين مطلب را در ديدار با رستم قاسمي، رييس ستاد توسعه همکاري‌های اقتصادي ايران و سوريه در دمشق بيان کرد.
وي همچنين مراتب تشکر و قدرداني مردم و دولت سوريه از حمايت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم مسلمان ايران را مورد تاکيد قرارداد.
* نداي ايرانيان مدعي شد
شنيده ها حاکي از آن است که آمدن مجيد انصاري به وزارت کشور به جاي رحماني فضلي در دولت قطعي است و وزير فعلي برنامه هايش براي مجلس را آماده مي‌کند.

** اعتماد ۹۴/۲/۲۹
* اكبر تركان، مشاور رييس جمهور با بيان اينكه دوران استيضاح در مجلس نهم به سر رسيده، گفت: تن دادن به مطالبات شخصي نمايندگان مجلس گناه بسيار بزرگي است و وزرا نگران استيضاح نيستند.
تركان تاكيد كرد: آبروي آقاي فرجي دانا امروز در جامعه بيشتر از زمان قبل از استيضاح است و قطعا اعتبار اجتماعي فرجي دانا پس از استيضاح كم نشد كه هيچ، قطعا زياد هم شد.
* وزير كشور بر برخورد قانوني با ترويج ابتذال در جامعه تاكيد كرد
وزير كشور درباره انتشار برخي آگهي‌های غيراخلاقي در سايت‌های مجازي گفت: بايد موضوعاتي كه خلاف عفت و اخلاق عمومي و نيز ترويج ابتذال در جامعه است، به صورت جدي رصد شود تا برخورد قانوني با آنها صورت گيرد.
عبدالرضا رحماني فضلي اظهارداشت: خوشبختانه پليس فتا پيشرفت‌های علمي، تكنولوژي و تجهيزات بسيار خوبي دارد كه اين موضوع در فضاي مجازي و سيستم‌های پيچيده الكترونيكي كاملاقابل رصد، پيگيري و شناسايي است.

** کلید ۹۴/۲/۲۹
* وزارت رفاه از آغاز حذف یارانه‌بگیران پردرآمد خبرداد:
۵ میلیون یارانه بگیر حذف شدند.

** شهروند ۹۴/۲/۲۹
* ارايه پیش‌نویس طرح تشکیل «پلیس اقتصادی» به وزیر اقتصاد
فرمانده نیروی انتظامی از ارایه پیش‌نویس طرح تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی به وزیراقتصاد خبر داد.
سردار حسین اشتری گفت: اگر وزیر پاسخ ما را بدهد، پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی راه‌اندازی خواهد شد. او درخصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی و برخورد با دانه درشتان و مخلان نظام بانکی کشور نیز افزود: ما درحال حاضر نیز ماموریت خود را انجام می‌دهیم و در این خصوص پرونده‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

شهدا بعد از شهادت نیز در دنیا اثر گذار هستند

حوزه/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران استان قم گفتند: شهدا بعد از شهادتشان نیز در دنیا حیات دارند و اثر گذار هستند.
این مرجع تقلید با اشاره به آیه«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»،تاکید کردند: شهدا با خدا معامله کردند و از مقام والایی برخوردارند همانگونه که در دنیا حیات داشتند ،بعد از شهادت نیز در دنیا تصرف دارند و می‌توانند اثر گذار باشند.
تفسیرالمیزان جامع دفاع از حریم اهل بیت است
حوزه/ آیت‌الله استادی با اشاره به ویژگی‌های تفسیر المیزان و با تأکید بر این که تمامی آنچه یک فعال قرآنی نیاز داشته باشد، در تفسیر المیزان وجود دارد، اظهار داشت: ظلم است کسی بخواهد تفسیر بنویسد یا تفسیر بگوید ولی به المیزان مراجعه نکند.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در تفسیر المیزان آیات ولایت به نفع اهل بیت علیهم السلام به خوبی تشریح و تفسیر شده است و علامه در این کتاب ارزشمند خود پاسخ شبهه افکنان در این آیات را بدون این که نامی از آنها ببرد، به خوبی و به صورت جامع داده است.
کمیته‌های دفاع از علمای بحرین تشکیل شود
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی در مراسم همبستگی با علمای زندانی بحرین در قم بابیان اینکه علمای مجاهد همیشه فخر عالم اسلام و تشیع بوده‌اند افزود: علمای در بند رژیم آل خلیفه نه تنها فخر بحرین بلکه فخر علمای شیعه هستند.
عضو جامعه مدرسین افزود: همه ما پیروان مکتب تشیع باید از علمای بحرین و زندانیان اندیشه و عقیده ناب محمدی حمایت کنیم؛ در همین زمینه کمیته‌های دفاع از علمای بحرین از سوی مراجع تقلید و علما و استادان و طلاب حوزه علمیه قم باید ایجاد شود.
کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر مذاکره قرار گیرد
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکرات زیر شبح تهدید معنا ندارد، گفت: عزت و کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر ادبیات مذاکره قرار گیرد، امیدواریم مسؤولان توجه جدی تری نسبت به آسیب‌های مذاکرات داشته باشند.
عضو جامعه مدرسین با تاکید براین که «آمریکا بی‌آبروترین دولت جهان است» افزود: طبق آمار و ارقام موجود در طول نیم قرنی که آمریکا سیطره جهانی پیدا کرده است، حداقل ۱۰۰ جنگ برافروخته است.
تخت روانچی: به دنبال یک توافق خوب هستیم
فارس/ تخت روانچی معاون وزارت خارجه کشورمان در دیدار با معاون سیاسی وزارت روابط خارجی شیلی، با تأکید بر سیاست اصولی ایران برای حصول توافق جامع در چارچوب راه حل‌های حاصله در بیانیه لوزان گفت: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی‌های طرف مقابل نخواهیم رفت.
توافق هسته‌ای جادوی حل مشکلات نیست
فارس/ یک مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که فشار آمریکا بر حکومت ایران اثرات مخربی دارد زیرا باعث تقویت مواضع روحانیون در ایران شده و از سویی باعث آسیب رساندن به منافع آمریکا در سطح جهان خواهد شد.
هنری پرکت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: البته توافق نهایی اگر به طور موفق اجرا شود باعث گشایش‌هایی بین ایران و آ‌مریکا در موارد دیگر می‌شود اما توافق هسته‌ای جادوی همه مشکلات نیست.
آمریکا:‌نیروی زمینی به عراق نمی‌فرستیم
فارس/یکی از مقامات پنتاگون به از دست رفتن شهر الرمادی از کنترل بغداد اشاره کرده و گفته گرچه بازپس‌گیری آن سخت است، ولی نیروهای زمینی آمریکا در عملیات احتمالی آزادسازی الرمادی شرکت نخواهند کرد.
وی افزود:‌ «نبرد در عراق باید تحت مدیریت دولت این کشور باشد و آمریکا در این مسیر، از تلاش‌های عراق حمایت خواهد کرد.»
ابراز تأسف بان‌کی‌مون از عدم‌تمدید آتش‌بس در یمن
تسنیم/ بان کی مون از عدم‌تمدید مدت زمان آتش‌بس در یمن ابراز تأسف کرد. وی همچنین درباره احتمال بروز قحطی در یمن هشدار داد.
ولایتی با سید حسن نصرالله دیدار کرد
فارس/ مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل دیروز در پایان سفر یک روزه به لبنان که برای شرکت در گردهمایی علمای جهان اسلام برای فلسطین به این کشور سفر کرده بود با سید حسن نصرالله دیدار کرد.
دکتر ولایتی دراین دیدار در خصوص مهمترین مسایل منطقه‌ای ومبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در این دیدار دبیر کل حزب‌الله لبنان گزارشی از آخرین تحولات منطقه‌ای و همچنین اقدامات جریان مقاومت ارایه نمود.
سید حسن نصرالله با اشاره به پیروزی‌های به دست آمده در قلمون و دیگر مناطق، از حمایت‌ها و تدابیر جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.
نقش‎کلیدی ایران در تنگه‎هرمزنباید نادیده گرفته شود
فارس/ یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی تحلیلی نوشت: هیچ کس نباید نقش کلیدی ایران را در تنگه هرمز نادیده بگیرد. «رویترز» با اشاره به حضور قدرت مند ایران در خلیج فارس وتنگه هرمز تاکید کرد: ایران با قدرت دریایی خود نشان می‌دهد که در برابر کشورهای عرب متحد واشنگتن مرعوب نمی‌‌شود.
العبادي: امنيت عراق با ايران درهم آميخته است
واحد مرکزی خبر/ نخست وزير عراق در ديدار با وزير دفاع کشورمان در بغداد، امنيت عراق را با امنيت ايران درهم آميخته دانست و بر تداوم حمايت ايران براي ايجاد ثبات و امنيت در عراق و مبارزه با تروريسم در اين کشور، تاکيد کرد.
العبادي همچنین بااشاره به تلاش محافل صهيونيستي براي به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای ابراز اميدواري کرد که ايران در روند اين مذکرات موفق باشد وتوافق جامعي که به نفع همه باشد، تحقق يابد.
همکاریهای زیادی با ایران داریم
واحد مرکزی خبر/ رئیس جمهور عراق درباره رابطه با ایران گفت: ما در زمینه‌های مختلف با ایران رابطه داریم و این روابط فقط در یک بخش نیست، ما برمساله حفاظت ازامنیت منطقه و امنیت دو کشورتمرکز داریم و همکاری‌های زیادی هم بین ما وجود دارد.
فواد معصوم افزود: روابط بین دو به ‌کشور قرن‌های گذشته باز می‌گردد و‌این روابط برامنیت منطقه تاثیرگذاراست.
ادامه اهانت به پیامبر(ص) درآمریکا
فارس/ دادگاهی در آمریکا رأی به ادامه انتشار فیلم موهن به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) داده.
این دادگاه در پرونده شکایت یک زن برای حذف این فیلم از «یوتیوب» که انتشار آن به تظاهرات مسلمانان سراسر جهان منجر شده بود به نفع شرکت گوگل رأی داد.
اطمینان رسیدن به توافق بین ایران و ۱+۵ وجود دارد
ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش همچنان اطمینان دارد که می‌توان به توافق جامع هسته‌ای تا ضرب الاجل ۹ تیر ماه دست یافت.
شفر افزود: ما در مورد مشخصه‌های توافق به تفاهم رسیده ایم و باید این مشخصه‌ها را در چارچوب توافق به نگارش درآوریم و برخی ابهامات فنی را روشن کنیم.
همه بخش‌ها باید برای حل مشکل معوقات بانکی همراهی کنند
ایسنا/ جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مشکلات نظام بانکی خصوصا موضوع معوقات را یکی از مشکلات مهم کشور دانست و بر لزوم تلاش و همراهی همه بخش‌ها در قوای سه گانه برای رفع این معضل تاکید کرد.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdceox8x.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما