يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 3031
کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

ایستگاه‌های مطالعه در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در قم به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.
ایستگاه‌های مطالعه در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد آراسته امروز با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های کتابخوانی اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و معاونت فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر راه‌اندازی این ایستگاه‌ها منعقد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های یاد شده اتوبوس کتاب یا ایستگاه مطالعه در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهیه اتوبوس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد متکفل تهیه کتاب و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تامین نیروی کتابدار را عهده‌دار است.

وی با اشاره به طرز استفاده از ایستگاه‌های مطالعه گفت: اتوبوس‌های کتاب در مکان‌هایی که در برنامه‌ریزی معین شده مستقر شده و به امانت کتاب می‌پردازند.

آراسته خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مطالعه در حوالی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: فضای اتوبوس طوری طراحی شده که اشخاص می‌توانند با امانت کتاب‌های مورد علاقه در داخل اتوبوس به مطالعه کتاب‌های مورد نظر بپردازند.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه گفت: این ایستگاه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین عموم مردم موثر است و فضای مطالعاتی را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی بخشی از نیازهای جامعه ماست و وجود کتابخانه‌های در دسترس برای مطالعه و جذب مخاطبان تاثیرگذار است.

آراسته خاطرنشان کرد: اکنون در بخش کهک کتابخانه سیاری راه‌اندازی شده که مراجعه‌کنندگان به استفاده مفید از زمان و کتابخوانی می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.papct1auzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما