کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن برای نابودی حجاب در جامعه با همه توان به صحنه آمده است

خبرگزاری تسنیم , 31 ارديبهشت 1394 ساعت 15:12

قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان اسلام برای از بین بردن حجاب در جامعه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و با تمام وجود به صحنه آمده‌اند.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با مسئولان برگزارکنندگان همایش «عفاف، عزت، عشق» که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، با اشاره به فلسفه وجودی همه احکام الهی در دین مبین اسلام اظهار داشت: حجاب یکی از احکامی است که دارای فلسفه وجودی خاص است و بدون حکمت بیان‌ نشده است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه ۵۰ درصد خواسته‌های انسان را غریزه جنسی تشکیل می‌دهد، افزود: این امر نشان‌دهنده آن است که باید زنان مسلمان به حجاب خود اهمیت دهند و بی‌حجابی باعث بیدار شدن هوای نفس جوانان می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی در اصل موضوع حجاب شک می‌کنند و باید گفت این امر باعث تعجب است چراکه وجود فساد در جامعه به دلیل نبود حجاب است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه غربی‌ها سرچشمه مشکلات خود را نیمه برهنه بودن خود می‌دانند تصریح کرد: امروز می‌بینیم که جامعه اسلامی به سمت بدحجابی می‌رود و این روند باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مسئولان برگزارکننده همایش کاری را که شروع کرده‌اند با شجاعت و اهتمام تمام پیش ببرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امر به معروف به معنای نصیحت است گفت: امر به معروف به معنای خشونت و دشمنی نیست و باید جمعیت ناصحین بامحبت مردان و زنان را به حجاب دعوت کنند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌گونه‌ای باشد که در آن توهین و ناسزا نباشد و باید با رأفت اسلامی حجاب را در جامعه ترویج کرد.

وی گفت: حجاب با نظام وابسته بوده و دشمنان اسلام از این مسئله به خوبی آگاهند و از بین بردن حجاب در جامعه سبب نابودی اسلام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای از بین بردن حجاب در جامعه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و با تمام وجود به صحنه آمده است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه موضوع حجاب مختص مراجع و مسئولان برگزاری همایش نیست تصریح کرد: همه نهادهای فرهنگی باید در ارتباط با مسئله حجاب فعالیت کنند و حتی با صدور بخش‌نامه‌هایی موضوع حجاب را جدی بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه موضوع حجاب در ادارات دولتی باید به طور کامل رعایت شود اظهار داشت: بسیاری از مفاسد ریشه در بدحجابی دارد و آمران معروف باید در این زمینه ورود و از سخنان دشمنان دلسرد نشوند.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند حجاب باید آزاد گذاشته شود گفت: این مسئله که بگوییم حجاب اختیاری است صحیح نیست.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حجاب نماد زن مسلمان است بیان کرد: اینکه حجاب را آزاد بگذاریم غلط است زیرا از محرمات است؛ همانگونه که نمی‌توان در برنامه‌های ترافیکی مانند عبور از چراغ قرمز را آزاد گذاشت مسئله حجاب را هم نمی‌توان آزاد گذاشت.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 30350

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/30350/دشمن-نابودی-حجاب-جامعه-همه-توان-صحنه-آمده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir