جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 30369
منبع : روابط عمومی بهزیستی قم
مدیر کل بهزیستی قم عنوان کرد:

حدود ۱۰۰ مرکز درمان اعتیاد در سطح استان قم فعالیت میکنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل بهزیستی قم گفت: حدود ۱۰۰ مرکز درمان اعتیاد در استان قم وجود دارد که ۲۳ مرکز سرپائی درمان اعتیاد آن تحت نظارت بهزیستی و دارای مجوز و فعال هستند که حدود ۸۰۰۰ معتاد به صورت سالانه ، از این مراکز خدمات درمانی دریافت می کنند.
حدود ۱۰۰ مرکز درمان اعتیاد در سطح استان قم فعالیت میکنند
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه اظهار داشت: در گذشته، مردم معتادان را به چشم جنایتکاران نگاه میکردند، اما امروزه دیگر برای اکثریت مردم، بیمار بودن این افراد ثابت شده است، و اگر ما بخواهیم رفتار درستی در مورد افراد وابسته به مواد داشته باشیم باید یک سری پیش فرض و پیش داوری های خود را نسبت به پدیده وابستگی به مواد یا اعتیاد تغییر دهیم .

مدیر کل بهزیستی قم افزود: در درمان اعتیاد که خود یک بیماری حاد است، انتظار بهبود سریع برای فرد معتاد یک آرزو است و مطمئنا تا مدت های دراز هم برای او یک آرزو خواهد ماند و حال اگر کسی بپرسد دلبستگی به مواد درمان دارد، باید گفت که اگر می خواهی مثل یک بیماری ساده آن را درمان کنیم ، هنوز این درمان پیدا نشده است.

سلیقه خاطر نشان کرد: اگر تعریف درمان را عوض کنیم و صبر را سر لوحه درمان قرار دهیم، درمان آن امکان پذیر است و خیلی ها توانسته اند درمان را تا بهبودی کامل به پایان برسانند به همین خاطر است که در مورد افراد وابسته به مواد، ما اصطلاح بازتوانی و بازپروری را به کار می بریم تا اصطلاح درمان را.

وی در خصوص کمپهای دارای مجوز و مراکز باز پروری تحت نظارت بهزیستی افزود: با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۰۰۰ معتاد در سطح استان قم شناسایی شده اند، هفت کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز و دو مرکز vic (مرکز کاهش آسیب) در قم فعالیت می کنند که این کمپها و مراکز مجوز دار، با حضور متخصصان درمان و پیشگیری اعتیاد و مشاوره های لازم، توانسته اند در پیشبرد اهدافمان در درمان اعتیاد مثمر ثمر باشند.

مدیر کل بهزیستی قم افزود: حدود ۴۰۰ نفر ماهانه در این کمپها بستری می شوند، که بسیاری از معتادان از شیوه ترک اعتیاد بدون دارو استفاده می کنند.

 سلیقه افزود: در سال گذشته ۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته برای اشتغال ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین برای ۴۵ نفر از بهبود یافتگان، آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است که همه آنها موفق به کسب گواهینامه مهارت شده و وارد بازار کار شدند.

سلیقه، از اعلام آمادگی بهزیستی برای حمایت از بهبودیافتگان در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال زایی خبرداد و گفت: بهبود یافتگان می توانند با مراجعه به حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی، از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoene.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما