شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : 30538
تیم هسته‌ای تضمین‌های عملی و قابل اعتماد را از طرف مقابل مطالبه کند‌

آیت‌الله اراکی: هر پیمانی که زیر سایه «تحقیر» و «تهدید» تحمیل شود، فاقد اعتبار است

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه هر پیمانی که زیر سایه «تحقیر» و «تهدید» تحمیل شود، فاقد اعتبار است، گفت: تیم هسته‌ای ایران باید تضمین‌های عملی و قابل اعتماد را مطالبه کند‌ تا طرف مقابل نتواند آن را نقض کند.
آیت‌الله اراکی: هر پیمانی که زیر سایه «تحقیر» و «تهدید» تحمیل شود، فاقد اعتبار است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در تجمع عظیم «اجازه نمی‌دهیم» علماء، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: عزت در سایه کوتاهی در برابر ظالم محقق نمی‌شود بلکه با ایستادگی در برابر دشمنان عزت ایجاد می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به عزت ملت ایران در جهان افزود: اگر امروز ایران به عنوان یک کشور مقتدر و پیشرفته در جهان شناخته می‌شود، در گرو جهاد امام راحل و مراجع و مقام معظم رهبری و ایثارگران و ملت ما در راه اسلام است. پایداری ملت، رمز پیروزی در مذاکرات و عرصه‌های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ملتی که بخواهد به وعده‌های دشمن دل ببندد، قطعاً شکست خواهد خورد. این اجتماع راه پیروزی ما مقاومت و ایستادگی در راه خداست و مقاومت بر سر این پیمان پیام این اجتماع است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری تجمع عظیم «اجازه نمی‌دهیم» پیرامون مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: این اجتماع عظیم برای پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده‌ای است که با تلاش سعی در استیفای حقوق ملت دارد؛ این اجتماع روی ستیزش با دشمنانی است که با فریب ده‌ها ساله، سعی دارند این ملت را به زانو در بیاورند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن اظهار داشت: اگر امروز دشمن از راه فریب می‌خواهد ما را از راه باز بدارد، باید بداند که چنین آرزویی را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: پیام ما این است که تیم مذاکره کننده ایران، تیم مورد اعتمادی است و ما هم پیشتیبان دولت هستیم و مخالفتی با مذاکره با ۱+۵ نداریم ولی همه چیز باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب صورت بگیرد. ما به تیم مذاکره‌کننده خود اعتماد داریم ولی به دشمن اعتماد نداریم زیرا آن‌ها را سال‌های سال، آزموده‌ایم و می‌دانیم آن‌ها پیمان‌شکن هستند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر پیمان‌شکنی‌های آمریکا عنوان کرد: آن‌ها سابقه پیمان‌شکنی دیرینه و همچنین سابقه دیرینه‌ای در بداخلاقی و بدعهدی و پیمان‌شکنی دارند. عدم اطمینان به اختیاردار بودن مسئولان مذاکره‌کننده آمریکا ما را به آن‌ها بی‌اعتماد کرد، به‌همین جهت نمی‌توان به آن‌ها اعتماد داشت. آمریکا نباید به صرف قول و حرف ما را متقاعد کند چراکه ایران تجربه سال‌ها بدعهدی دشمن را دارد و نمی‌تواند به قول آن‌ها اطمینان کند.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر لزوم تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: اطمینان و اعتماد مقام معظم رهبری برای ما شرط اصلی است، تیم مذاکره کننده ما باید طرحی ارائه دهند تا تضمین‌های عملی قابل اعتمادی انجام شود و طرف مقابل نتواند آن را نقض کند.

وی اظهار داشت: هر پیمانی که زیر سایه تهدید تحمیل شود، فاقد اعتبار است، شرطی که زیر سایه اجبار و تهدید شود، فاقد اعتبار است و به همین خاطر بیان می‌کنیم که اگر زیر سایه تحقیر و تهدید، پیمانی را به ما تحمیل کنید، فاقد اعتبار است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: این پیمانی هرچه قدر مستحکم هم باشد، در صورتی قابل اعتناء است که طرفین به آن ملتزم باشند؛ اگر طرف مقابل به حرف خود عمل نکرد و نقض پیمان کرد، پیمان فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivwap.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما