يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 30677
استاندار قم:

شهرداری قم احیای بافت فرسوده را در دستور کار قرار دهد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد، گفت: باید با مدیریت مناسب شما و جذب سرمایه‌گذاران بافت فرسوده قم متحول شود.
شهرداری قم احیای بافت فرسوده را در دستور کار قرار دهد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با آرزوی موفقیت برای شهردار جدید قم اظهارداشت: امیدواریم تجربیات خوبی که درشهرداری اصفهان داشتند را در قم اجرا کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید ایام مسئولیت را قدر بدانیم افزود: باید در دوره مسئولیت به گونه‌ای کار کنیم و عمرمان را به گونه‌ای برای مردم صرف کنیم که در هنگام مرگ افسوس کارهای نکرده را نخوریم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید وارد جناح‌های سیاسی شوند گفت: نباید به گونه ای باشد که مسئولیت‌های خود را فراموش کنیم و خسران برای ما باقی بماند.

صالحی منش با اشاره به اینکه شهردار جدید قم به وجود نقشه راه و برنامه‌های طولانی، میان و کوتاه مدت اشاره داشتند، افزود: هسته مرکزی شهر قم دارای مشکلات زیادی است البته مسئولان کارهای خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و زیرساخت‌های مناسبی در این بخش ایجاد کرده‌اند اما باید مورد توجه شهردار جدید هم قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید به کمک شورای اسلامی شهر قم و شهرداری به حل مشکلات هسته ای شهر قم بپردازیم بیان کرد: از ابتدای مسئولیت من در استانداری هیچ اختلافی وجود نداشته است و همیشه به تصمیمات شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم احترام گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه چندماه انتخاب شهردار قم به طول انجامید بیان کرد: در این مدت هیچ بدبینی در استانداری وجود نداشت و همیشه با شورا نقاط مشترک داشتیم تا مردم شهر شاهد اتحاد مسئولان باشند.

صالحی منش با بیان اینکه بعضی اوقات مشارکت مردم و شورا از هر بودجه‌ای اثرگذار تر است افزود: شورا نماینده و منتخبان مردم هستند و مردم در صورت نیاز به کمک شورا می‌آیند.

استاندار قم گفت: زیرگذر خیابان ارم از مسائلی است که باید به آن توجه شود؛ در مدیریت شما باید بافت فرسوده که متعلق به مردم اصیل قم است مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد بیان کرد: باید با مدیریت مناسب شما و جذب سرمایه‌گذاران بافت فرسوده قم متحول شود.

صالحی منش با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار باغ در قم وجود داشته است که از بین رفته است گفت: مقدار کمی از این باغ‌ها باقی مانده است که باید از مردم خریداری شود و جلوی خشک شدن درختان در قم گرفته شود.

استاندار قم با بیان اینکه باید در شهرداری پالایش نیروها انجام شود اظهار داشت: باید پالایش نیرو در مورد کسانی که مدارک لازم برای فعالیت در مراکز مختلف شهرداری را ندارند صورت گیرد تا افرادی توانمند و معتمد شورا انتخاب شوند.

وی گفت: همه ما تمام توان خود را در اختیار شما می‌گذاریم و هیچ مسئله‌ای برای شهردار جدید برای جذب نیرو جدید وجود ندارد و مداخله ای در این زمینه انجام نمی‌شود.

صالحی منش با اشاره به اینکه فرایند کارها در شهرداری قم طولانی است عنوان کرد: در دوره‌های گذشته برای کاهش این زمان تلاش کرده‌ایم اما مؤثر نبود.

استاندار قم با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ درصد شاهد کاهش صدور پروانه ساخت و ساز قم بوده ایم، افزود: بخشی از این کاهش مربوط به مسائل اقتصادی کشور است اما بخش عمده آن طولانی بودن مسیر صدور پروانه در شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم باید روابط مناسبی با حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران داشته باشد بیان کرد: شهر قم شهری فرهنگی است که نیمی از آن به صورت مستقیم و غیر مستتقیم از قشر علمی هستند و از همه جهان در قم طلبه و دانشجو داریم.

صالحی منش با بیان اینکه باید به خانواده فرهنگیان در قم توجه ویژه شود گفت: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله بهسازی آرامستان هاست؛ آرامستان های بیرون شهر قم نیاز به توسعه دارند و در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه هیچ‌کسی در قم نماینده ندارد عنوان کرد: هر زمان مسئله ای وجود داشته باشد شهردار قم باید به صورت مستقیم با مسئولان در ارتباط باشد.

وی با اشاره به مسائل شهری در منطقه پردیسان اظهارداشت: در این مکان پروژه مسکن مهر اجرا شده است اما زیرساخت ها در آن آماده نشده است و مشکلات زیادی در مورد عدم وجود مدرسه، نانوایی، امکانات رفاهی و آب و برق وجود دارد که باید در این زمینه هم با همکاری مناسب مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccmeq1.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما