يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 30694
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ملت‌های مسلمان با حصار اقتصادی، زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کشورمان حرف اساسی و مهمی برای کشورهای منطقه دارد و آن این است که با همکاری و وحدت کشورهای اسلامی اسرائیل را در حصار اقتصادی قرار دهیم که این موضوع سبب زوال و نابودی رژیم صهونیستی می‌شود.
ملت‌های مسلمان با حصار اقتصادی، زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد اظهار داشت: پیام این جلسه که علما و اساتید و طلاب حوزه علمیه قم راشامل می‌شود به ملت یمن این است که همواره در کنار آن‌ها هستیم و به حمایت از آن‌ها می‌پردازیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به دیدار خویش با مقام معظم رهبری و تشریح اتفاقات منطقه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در نقطه ای عطف قرار داریم و شرایط جهان به گونه ای است که کشور ایران باید جایگاه خویش را پیدا و تثبیت کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به جنگ جهانی اول و دوم بیان کرد: ما در تعیین جغرافیای عالم حضور نداشتیم و کشورهای قدرت مند جهان عالم را برای خودشان تقسیم کردند و در این تقسیم بندی قدرت خبری از اسلام و اندیشه‌های دینی نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پس از اتمام جنگ جهانی دوم قدرت‌هایی ظهور و بروز پیدا کردند و در این جابجایی قدرت‌ها جای اسلام و دین و معارف اسلامی خالی بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه نشر اسلام در جهان را ایجاد کرد تصریح کرد: اگر در بزنگاه‌های مهم ما حضور نداشته باشیم جهان تقسیم می‌شود و جهان اسلام در این تقسیم بندی‌ها سهمی ندارد.

امام جمعه قم با بیان این که امروز انقلاب اسلامی نقطه عطفی جهت نشر اسلام است اظهارداشت: پس از جنگ جهانی دوم حوزه‌های علمیه قدرت و نفوذی نداشتند، معادلات جنگ جهانی دوم امروز از یکدیگر پاشیده شده و ما شاهد شکل گیری جریان جدیدی هستیم که اگر ما بتوانیم اسلام ناب و معارف الهی را به صحنه بیاوریم و جریان سیاسی و فرهنگی را در جهان بوجود بیاوریم به موفقیت رسیده‌ایم.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) در پنجاه سال گذشته انقلابی را پایه گذاری کرد که کسی تصور نمی‌کرد که این انقلاب این گونه در سراسر جهان گسترش داشته باشد گفت: اندیشه انقلاب اسلامی در آفریقا، آمریکا و اروپا دارای مشتریان و خواهان زیادی است که عمق این جریان در همه عالم قابل مشاهده است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: این جلسه ریشه در فقاهت دارد و حضور عالمان دین در این مراسم نشان دهنده این است که ما از موضع شرعی و دینی به حمایت از ملت مظلوم یمن می‌پردازیم، حادثه یمن از دو بعد قابل بررسی و تحلیل است.

امام جمعه قم با بیان این که جنگ یمن هرگز مظهر جنگ مذهبی نیست تصریح کرد: امروز مذاهب گوناگون شامل سنی و شیعه و زیدی در کنار یکدیگر با دولت آل سعود به جنگ می‌پردازند، جنگ یمن جنگ داخلی و شورشی علیه دولت قانونی نیست بلکه انقلاب بزرگ مردمی علیه ظلم است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کشور یمن تعرض خارجی به هیچ کجا ندارد و انصارالله نیز تعرضی به حرم رسول الله و کعبه نکردند بلکه مدافع حرم اهل بیت (ع) هستند و تنها به دفاع از کشور و استقلال خویش می‌پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کشتار زنان و کودکان در یمن بیان کرد: جهانیان در جنگ یمن سکوت اختیار کرده است، ملت یمن با دست خالی در برابر دشمنان منطقه وآمریکا ایستاده است، نقض حقوق بشر در جریان یمن به صورت مشهودی قابل ملاحظه است.

امام جمعه قم با بیان این که جریان الحوثی در یمن به قدرت رسیده است که این موضوع با اندیشه آل سعود در تقابل است عنوان کرد: مدعیان حقوق بشر و دبیرکل سازمان ملل در جنگ یمن نه تنها سکوت اختیار کرده‌اند بلکه در پشت ماجرا به حمایت از دولت ظالم سعودی می‌پردازند، در قضییه یمن جبهه جدیدی از مقاومت شکل گرفت.

آیت الله اعرافی با بیان این که سازمان ملل در قضیه یمن دخالتی نکند تصریح کرد: اسلام لیبرالیستی و اسلام‌های داعشی چهره‌های گوناگون از اسلام آمریکایی هستند و کدها این موضوع را نشان می‌دهد، دست آمریکا واسرائیل باید از منطقه کوتاه شود، منطق ما تکیه بر اسلام ناب است و هدف مان این است که آل سعود دست از تجاوز خویش بردارد و ملت یمن سرنوشت خود را انتخاب کند.

امام جمعه قم اظهار داشت: کشورهایی در ظاهر به حمایت از یمن پرداختند، کشورمان حرف اساسی و مهمی برای کشورهای منطقه دارد و آن این است که با همکاری و وحدت کشورهای اسلامی اسرائیل را در حصار اقتصادی قرار دهیم که این موضوع سبب زوال و از بین رفتن رژیم صهونیستی می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت حوزه علمیه از ملت یمن بیان کرد: حوزه علمیه قم و علما آماده گفت و گو با مراکز دینی جهان هستند و همواره به حمایت از ملت مظلوم یمن می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcba0bf.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما