يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 30697
آل سعود نظام برآمده از آرای مردم در یمن را برنمی‌تابد

سیدحسن نصرالله: ملت یمن با کمک‌های معنوی عالمان دین به پیروزی می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: سیدحسن نصرالله در پیامی تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم حمایت معنوی از ملت مردم یمن گفت: ملت یمن نیازمند کمک عالمان و صالحان است تا در راستای هدف خویش که استقلال و آزادی است، سربلند شوند.
سیدحسن نصرالله: ملت یمن با کمک‌های معنوی عالمان دین به پیروزی می‌رسد
به گزارش قم نیوز، سید حسن نصرالله در پیام تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که ظهر امروز در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: عجیب‌ترین چیز در حمله عربستان سعودی به یمن این است که جهان به دو گروه افراد ساکت و افراد طرافدار این جنگ تقسیم شده‌اند و تعداد کمی از افراد هستند که در جهان اعتراض خودشان را نسبت به این جنگ و جنایت‌های رخ داده در آن ابراز کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ملت یمن، ملت مظلوم و صبوری هستند، افزود: غربت مردم یمن را در میان علمای جهان اسلام و مؤسسات دینی می‌بینیم که سبب تأسف است؛ بخشی از مظلومیت و غربت مردم یمن را این روزها در حملات آل سعود مشاهد می‌کنیم، این اجتماع که توسط علما و اساتید حوزه علمیه در قم تشکیل شد، برای این است که صدای اعتراض علماء به جنگ یمن به گوش جهانیان برسد، این صدا در کنار قوی‌ترین موضع ضد جنگ یمن که مقام معظم رهبری و تعدادی از مراجع تقلید داشتند، قرار دارد.

نصرالله با بیان اینکه علماء و اساتید حوزه علمیه به حمایت از مظلومان یمنی بپردازند، خاطرنشان کرد: صدای شما علماء و طلاب به ملت مقاوم یمن می‌گوید که ما با شما هستیم و به حقانیت شما ایمان داریم و از مقاومت ملت یمن حمایت می‌کنیم و برای کمک به آن‌ها اندازه وسعمان آماده هستیم.

وی با بیان اینکه دولت آل‌سعود در حمله به یمن جهانیان را فریب داد، عنوان کرد: از جمله ابعاد حمله عربستان به یمن تحریف حقایق و فریب دادن ملت‌ها با دروغ‌های رسانه ای بوده است، رژیم سعودی و هم‌پیمانانش در این راستا از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود همچون شبکه‌های تلویزیونی، منابر، روزنامه‌ها، نویسندگان و حکومت‌ها بهره گرفت، این موج رسانه‌ای عربستان ظالم و دیکتاتور و متجاوزگر را به مظلومی تبدیل کرد که به‌دنبال دورکردن خطر از خودش و حرمین شریفین به ادعای خود است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: براساس موج رسانه‌ای که آل‌سعود ایجاد کرده است، عربستان به ادعای خود از مردم یمن دفاع می‌کند و به‌دنبال عدالت و دموکراسی و مشروعیت سیاسی در یمن است. این در حالی است که عربستان در کشور خود از هیچ‌کدام از این مسائل بهره‌ای نبرده است.

نصرالله اظهار داشت: این موج رسانه‌ای سبب شد که یمنی مظلوم که از وطن، ناموس، خاک، آزادی و ملت خود دفاع می‌کند، به قاتلی تبدیل شود که جنایت‌های زیادی را مرتکب می‌شود و مزدور یک کشور دیگر است، وقاحت کار به جایی رسیده که عربستان سعودی و سیستم رسانه‌ای‌اش ادعا می‌کنند از ملت یمن حمایت می‌کنند، در حالی که زنان و کودکان و مردان یمنی را می‌کشند.

وی با اشاره به حملات ناجوانمردانه آل‌سعود علیه ملت یمن بیان کرد: وقاحت کار آن‌جا است که عربستان ادعای دفاع از یمن را دارد، در حالی که این کشور تاریخ و زیرساخت‌های اساسی یمن را ویران می‌کند، این کشور ادعا می‌کند که به‌دنبال تحقق اراده ملت یمن است، در حالی که با قتل عام‌های خود و جنگ ویرانگر کاری می‌کند که اصلاً دیگر ملت یمنی وجود نداشته باشد که اراده سیاسی داشته باشد.

نصرالله بیان کرد: من می‌خواهم که با صداقت به شما بگویم که مشکل عربستان با یمن چیست تا ریشه این جنگ را بدانیم، مشکل عربستان با یمن همانند مشکل این کشور با جمهوری اسلامی ایران از زمان تأسیس آن به دست امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه دولت آل‌سعود با انقلاب اسلامی ایران مخالف است، عنوان کرد: رژیم سعودی نمی‌تواند در مجاورت خود کشوری را تحمل کند که خصایصی را داشته باشد. عربستان نمی‌تواند تحمل کند که کشوری ملتش، رهبرانش را با اراده خود و آزادی از طریق انتخابات برگزینند، کشوری که قدرت در آن بین احزاب و شخصیت‌های سیاسی جابه‌جا شود و رهبرانش تغییر کند، کشوری که در آن یک خانواده سلطنتی قدرت را در دست خود احتکار نکنند، دولتی که مؤسسات آن را اداره کنند و قانون و ضوابط بر آن حاکم باشد که همه افراد زیر سایه این قوانین فعالیت دارند، دولتی که یک قوه قضائیه مستقل دارد که به سرقت از اموال عمومی، اختلاس و حیف و مال اموال دولتی رسیدگی می‌کند و مجرمین از این دست را مجازات می‌کند، دولتی که اسم اسلام را دارد و به صورت حقیقی اسلام را پیاده می‌کند، دولت قوی و مستقلی که از مرزها و مصالح خود حفاظت می‌کند و در برابر آمریکایی کرنش نمی‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: مشکل عربستان با ایران از همان ابتدا به خاطر همین مسائل بود، الان در یمن همین مشکلات را می‌بینیم و امروز در عربستان مشاهده می‌شود که مردم این کشور حاضر نیستند که در برابر عربستان و آمریکا خضوع کنند و به دنبال استقلال و آزادی هستند.

وی تاکید کرد: مردم یمن می‌خواهند که خود زمام‌داران کشورشان را از طریق انتخابات، انتخاب کنند، نه اینکه آل‌سعود و آمریکا زمام‌داران یمن را مشخص کنند. مردم یمن می‌خواهند که از ثروت‌های طبیعی خود همچون نفت بدون هیچ قید و شرط خارجی استفاده کنند، آن‌ها می‌خواهند که یمن یک جزء فعال در امت اسلامی باشد که در خدمت قضایای اسلامی به‌خصوص فلسطین فعالیت کند، اما چون تمام این مسائل از سوی عربستان و آمریکا برای مردم یمن ممنوع است و نیز اینکه آن‌ها از مبارزه داخلی با این مردم در داخل یمن عاجز شدند، این حمله خارجی را به یمن با شعارهای دروغین انجام دادند.

نصرالله اظهار داشت: من به شما تاکید می‌کنم که مردم یمن با ارتش شجاعش و مجاهدان کمیته‌های مردمی با قدرت مقاوم هستند و به‌دنبال پیروزی در این نبرد خواهند بود، آن‌ها به‌دنبال شکست متجاوزگران هستند، بدون اینکه هراسی از دادن هزینه در این جنگ باشند. ملت یمن دارای هوشیاری و ایمان و اراده‌ای مستحکم است که در ابتدا حقیقت این جنگ را بشناسد و متجاوزگران را شکست دهد، در میان ملت یمن رهبرانی وجود دارند که هوشیار و شجاع هستند و تجربه‌های قبلی نشان داده که شایسته تحمل مسئولیت تاریخی در این مرحله هستند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از ملت یمن بیان کرد: آنچه که امروز مردم یمن می‌خواهند، حمایت صادقانه به انواع اشکال است، آن‌ها نیاز دارند که حقیقت این جنگ تجاوزگرانه به یمن در جهان گفته شود، چون یک تحریف رسانه‌ای درباره این جنگ صورت گرفته است. مردم یمن نیاز به حمایت سیاسی و حمایت دیپلماتیک در میدان سیاسی جهانی هستند تا راه‌حل‌هایی به این کشور تحمیل نشود که با این حجم از فداکاری‌های ملت یمن و مصالح این کشور تناسب نداشته باشد.

نصرالله ادامه داد: ملت یمن نیاز به کمک‌های انسانی دارد تا محاصره این کشور شکسته شود و کمک‌های دارویی و غذایی به آن برسد، ملت یمن نیاز به همبستگی علماء و ملت‌های جهان اسلام و نیاز از سراسر جهان دارند تا بیش از این احساس غربت و مظلومیت نکند، مردم یمن نیاز به دعا و توسل مؤمنین دارد تا بر موضع ثبات و مقاومت باقی بماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: هجوم عربستان به یمن یک عامل تاثیرگذار در رسم چهره آینده منطقه است که آیا در خدمت مصالح دیکتاتوران و استکبار باشد یا در خدمت ملت‌های این منطقه باشد و با اراده ملت‌ها انسجام داشته باشد، به همین دلیل باید این جنگ مورد توجه ما قرار بگیرد، چه از جانب دینی، مذهبی و برادرانه و چه از جانب سرنوشتی که تمام ملت‌های منطقه بر اثر نتیجه این جنگ با آن روبه‌رو می‌شود.

نصرالله تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم که همه ما در تحمل مسئولیت در این مرحله سخت موفق شویم و ملت یمن را پیروزی نزدیک عطا کند و جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند؛ نظامی که تنها پناهگاه و یاری دهنده مظلومان جهان است و عمر به ولی امر مسلمانان امام خامنه‌ای بیفزاید.

انتهای پیام / ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefp8x.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما