دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 30716

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۸

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۸به شرح زیر است:

آیت الله العظمی نوری همدانی: جامعه مسلمین هرگز بدون جهاد پیشرفت نمی‌کند
دبیرکل حزب الله لبنان در پیام تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید حوزه در حمایت از مردم مظلوم یمن: دولت آل‌سعود را انسان‌های دیکتاتور و ظالم هدایت می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: اتفاقات یمن یک انقلاب بزرگ است
سایت روسی اسپوتنیک: آیت الله خامنه‌ای با نرمش قهرمانانه دشمنان ایران را ضربه‌فنی می‌کند
تخت روانچی: اگر زیاده‌خواهی نکنند در موعد مقرر به توافق می‌رسیم
سیدعمار حکیم: ائتلاف آمريكا عليه داعش نمايشي است


** جام جم ۹۴/۳/۱۸
* گری سیک: نگرانی عربستان از قدرت منطقه‌ای ایران مربوط به دوره کلینتون است
گری سیک، مشاور اسبق کاخ سفید در امور خاورمیانه در یادداشتی برای «پولیتیکو» به نام «جنگ در حال گسترش و تعمیق عربستان سعودی» به ریشه‌یابی سیاست‌های تفرقه‌افکنانه ریاض پرداخته و تاکید کرده است: عامل تعیین‌کننده استراتژی سعودی ترس از هژمونی منطقه‌ای ایران است. این ترس البته مساله جدیدی نیست و از آغازین روزهای دولت بیل کلینتون، عربستان سعودی به واشنگتن برای مهار ایران وابسته بوده است.
* اصولگرایان بر کلیات راهکارهای وحدت توافق کردند
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز با تائید خبر برگزاری نشست همگرایی اصولگرایان گفت: در این جلسه بحث وحدت و یکپارچگی اصولگرایان مطرح و نتایج خوبی در جلسه حاصل شد و روی کلیات راهکارهای رسیدن به وحدت توافقات لازم به عمل آمد. نشست احزاب اصولگرا با حضور اعضای کمیسیون سیاسی جامعه روحانیت مبارز روز شنبه برگزار شد.

** همشهری ۹۴/۳/۱۸
* اتحادیه اروپا به دنبال دفتر نمایندگی در تهران
ریچارد هوییت عضو سوسیال دمکرات پارلمان اروپا اعلام کرده که هیأت بلندپایه اروپا در دیدار با مقامات ایرانی خواستار گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران نیز خواهند شد که کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سال گذشته بر آن تاکید کرد.
* باج‌خواهی سلفی‌ها از حماس در غزه
یک گروه سلفی که با داعش اعلام همبستگی کرده در غزه حماس را تهدید کرده است که اگر به خواسته‌هایش عمل نکند با موشک پرانی به سمت صهیونیست‌ها، جنگ به راه خواهد انداخت. این گروه در روزهای گذشته ۲ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

** کیهان ۹۴/۳/۱۸
* آیت الله خامنه‌ای با نرمش قهرمانانه دشمنان ایران را ضربه‌فنی می‌کند
سایت روسی اسپوتنیک: اگر به ۲۶ سال رهبری آقای خامنه‌ای بر جمهوری اسلامی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که وی نه تنها یک شخصیت دینی و مذهبی می‌باشد بلکه یک سیاستمدار کارکشته و کهنه‌کار است.
جمهوری اسلامی با رهبری آیت الله خامنه‌ای مطمئن است همانگونه که با سیاست خود توانست دشمنان کلیدی را کنار بزند خواهد توانست حریفان دیگر منطقه را با نرمش قهرمانانه ضربه‌فنی کند.
* دست کم ۲۶ تن در حمله تروریستی داعش در عراق کشته شدند
طی دو انفجار تروریستی روز گذشته در بعقوبه و ابوغریب عراق دستکم ۲۶ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.
مقام‌های پلیس و استان دیاله در شرق عراق اعلام کردند: براثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در برابر یک رستوران کنار جاده در ورودی شهرک بلدروز، دستکم ۱۵ تن جان باختند.

** شرق ۹۴/۳/۱۸
* قصد جدایی نداریم
نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، با اعلام اینکه این اقلیم تصمیمی برای جدایی از عراق ندارد، تأکید کرد: اگر بغداد به همکاری‌نکردن برای حل مشکلات کردستان عراق اصرار کند، دولت او مجبور می‌شود به‌دنبال راه‌های دیگری بگردد.
* تعطیلی گوآنتانامو
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، گفت کاخ سفید طرحی را برای تعطیلی زندان «گوآنتانامو»، به کنگره ارائه می‌کند. سنای آمریکا هم‌اکنون در حال بحث روی لایحه سالانه سیاست دفاعی است که اجازه تعطیلی زندان گوآنتانامو در کوبا را می‌دهد.

** ایران ۹۴/۳/۱۸
* وزیر نفت: قیمت بنزین دیگر افزایش پیدا نمی‌کند
بیژن زنگنه وزیر نفت شایعایات پیرامون افزایش قیمت بنزین در ماه‌های آینده را تکذیب کرد و گفت: این گونه اخبار تشویش اذهان عمومی است و از لحاظ حقوقی پیگرد قضایی دارد.
* مسمومیت زائران عربستانی در مشهد؛ ۲۰ مصدوم، ۳ کشته
۲۳ زائر غیر ایرانی بر اثر مسمومیت در بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد بستری شدند که متأسفانه ۳ نفر از آنان تاکنون فوت کرده‌اند.
* وزیر ارشاد: استانداران نگذارند خودسرها کنسرت‌ها را لغو کنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی اعمال سلیقه‌های شخصی درخصوص موسیقی و مسأله لغو کنسرت‌ها انتقاد کرد و گفت: به استانداران گفته‌ایم نگذارند خودسرها باعث لغو کنسرت‌ها شوند. کسانی این نوع برخوردها را می‌کنند که متأسفانه بعضی از آنها در کسوت روحانیت هستند و نه دیدگاه‌های امام را قبول دارند و نه دیدگاه‌های رهبری را.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۱۸
* زنان ایرانی ظرفیت‌های بالایی برای مدیریت کارها درجامعه دارند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زنان را نیمی از جامعه توصیف کرد و گفت: زنان ایرانی مسلمان در طول تاریخ نشان داده‌اند که از لحاظ علمی و مدیریتی، ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پیشرفت و مدیریت کارها در جامعه دارند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار خانم شهیندخت مولاوردی و معاونین وی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و چند تن از زنان مسوول در وزارتخانه‌ها بر این مطلب تاکید کرد.
* هزینه‌های درمان ناباروری رایگان می‌شود
محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور، از تلاش برای رایگان شدن هزینه‌های درمان این زوج‌ها در سال جاری خبر داد.

** وطن امروز ۹۴/۳/۱۸
* سردار سلامی: حمله آل‌سعود به یمن احمقانه‌ترین جنگ تاریخ است
سردار حسین سلامی ظهر دیروز در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به حملات آل‌سعود به ملت یمن اظهار داشت: تاریخ اسلام امروز شاهد دردناک‌ترین دوران خویش است و شما عالمان در مقاطع حساس مبارزه با ظلم همواره از پیشگامان هستید. حمله آل‌سعود به یمن احمقانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین جنگ تاریخ است، حملات عربستان به یمن بخشی از نقشه آمریکا جهت بازیابی سلطه خویش در جهان اسلام است.
* دل بستن به وعده‌های آمریکا سراب است؛ عراق به دنبال همکاری نظامی با ایران، روسیه و چین
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، دل بستن به وعده‌های آمریکا مبنی بر تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ را سراب و توهم خواند و بر همکاری نظامی با کشورهای ایران، روسیه و چین تاکید کرد. حاکم الزاملی یادآور شد: «براساس این قرارداد، جنگنده‌ها باید در سال ۲۰۱۳ تحویل بغداد می‌شد اما ابتدا تحویل آن تا سال ۲۰۱۴ به تعویق افتاد، سپس به سال ۲۰۱۵ و اکنون نیز به نظر می‌رسد به سال آینده موکول کنند».

** جوان ۹۴/۳/۱۸
* دولت آل سعود را انسان‌های دیکتاتور و ظالم هدایت می‌کنند
دبیرکل حزب الله لبنان طی پیامی تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن، گفت:‌ من امروز تاکید می‌کنم که ایمان و عزم و اراده و درک در ملت یمن وجود دارد و مردم یمن نیاز به حمایت دیپلماسی دارند و به دنبال استقلال و آزادی هستند. سید حسن نصرالله با اشاره به حملات آل سعود به ملت یمن ابراز داشت: افرادی که دولت آل سعود را هدایت می‌کنند انسانهای دیکتاتور و ظالمی هستند که به ملت مظلوم یمن حمله و ظلم کرده‌اند و در این راستا زن و کودک، پیر و جوان را به خاک و خون می‌کشانند و وقاحت کار آنها به جایی رسیده است که در تاریخ نمونه آن را نداشتیم.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۱۸
* غلط‌های املایی نامه‌های تیم مذاکره‌کننده در دولت سابق!
«صادق خرازی» عضو پیشین تیم مذاکره کننده ایران، با بیان اینکه «دلواپسان، دلواپسی خود را به تاریخ پیوند بزنند» گفت: برخی که در تیم مذاکره کننده دولت سابق، نامه هایی سرشار از غلط‌های املایی و حقوقی می‌نوشتند، اکنون به تیم حرفه‌ای کنونی مذاکره کننده می‌تازند. * تفاهم اوباما و مرکل برای ادامه تحریم‌های روسیه
کاخ سفید می‌گوید باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان توافق کرده‌اند تا تحریم‌های ضدروسی را ادامه دهند. نشست «گروه ۷» با حضور سران کشورهای عضو در آلمان برگزار شد؛ نشستی که طبق خبرهای منتشرشده و اظهارات مقامات غربی یکی از محورهای آن بحث درباره روسیه و ادامه فشارهای اقتصادی غرب ضد مسکو است.

** رسالت ۹۴/۳/۱۸
* پشتوانه اصلي عربستان، انگليس است
آيت‌الله محمدعلي تسخيري در اجلاسيه تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم در حمايت از مردم مظلوم يمن با بيان اينکه عربستان بر اساس سلطه‌جويي‌هاي پادشاهان و تفکر نادرست برخي از گمراهان تاکنون دولت توانمندي نداشته است تصريح کرد: پشتوانه اصلي تشکل عربستان انگليس است که پادشاهان و گمراهان اين کشور را به سمت خواسته‌هايش سوق مي‌دهد.وي اظهار کرد: وهابيت با نگاه به اين مسئله که انقلاب اسلامي ايران توجه کشورهاي اسلامي را به خود معطوف کرده است مبارزه خود را با کشور ايران گسترش داد تا بتواند مانع الگوبرداري از انقلاب اسلامي شود.
* سردار فضلی: هم‌پیمانی دشمنان علیه اسلام بیانگر پیشروی جریان مقاومت است.
* ظريف: افراط گرايي تهديدي براي همه است
وزير امور خارجه تروريسم و افراط گرايي را تهديد مشترک همه کشورهاي منطقه و غرب برشمرد و در اين خصوص خواستار همکاري مشترک همه طرف‌ها در مبارزه عليه اين تهديد مشترک شد. «المار بروک» رئيس کميته روابط خارجي پارلمان اروپا که در رأس هيئتي متشکل از اعضاي پارلمان اروپا در تهران بسر مي‌برد، ديروز با محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفتگو کرد.

** مردم سالاری۹۴/۳/۱۸
* بازديد دادستان کل کشور از اوين
دادستان کل کشور به همراه رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور از بازداشتگاه اوين بازديد کرد. حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي هدف از اين بازديد را ديدار و گفت‌وگو با زندانيان و رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي آنان عنوان کرد. در اين بازديد رئيس سازمان زندان‌ها، معاونين دادستاني کل کشور و تعدادي از مقامات قضايي نيز حضور داشتند.
* ضرورت تفحص از بنياد تعاون ناجا
محمدرضا پورابراهیمی عضو هيأت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه تحقيق و تفحص از بنياد تعاون ناجا بايد در دستور کار قرار گيرد گفت:‌ سال گذشته بحث تحقيق وتفحص از بنياد تعاون ناجا مطرح و مقرر شد که مسئولان اين بنياد گزارش‌هايي را به نمايندگان ارائه کنند اما تا امروز يک صفحه گزارش به مجلس ارائه نشده است.

** آرمان ۹۴/۳/۱۸
* ائتلاف آمريكا عليه داعش نمايشي است
سيد عمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در انتقاد شديد از عملكرد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، راهبرد اين ائتلاف را نمايشي و فاقد اثربخشي دانست. حكيم گفت: ما به راهبرد اتخاذ شده ائتلاف براي مقابله با تروريست‌ها چندان خوشبين نيستيم و احساس مي‌كنيم كه اغلب كشورهاي شركت‌كننده در اين ائتلاف جديت و تاثير‌گذاري ندارند و بيشتر حضور نمايشي دارند. چرا كه منطقي نيست قدرتمندترين كشورهاي جهان نتوانند حركت‌هاي يك سازمان تروريستي را متوقف كنند يا از توانايي‌هايش بكاهند.

** ابتکار ۹۴/۳/۱۸
* پیشرفت کند نگارش متن برجام در وین
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: با توجه به ماهیت پیچیده مباحث، پیشرفت در مذاکرات تدوین متن‌ها روند کند و آهسته‌ای دارد. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از پایان یافتن روز سوم مذاکرات و اتمام جلسه معاونین که تا ساعت یازده و نیم هم ادامه داشت، شنبه صبح به وقت محلی معاونین وین را ترک نمودند ولی قرار شد کماکان جلسات کارشناسی ادامه یابد.
* تخت‌روانچی: اگر زیاده خواهی نکنند در موعد مقرر به توافق می‌رسیم
المار بروک ، رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس یک هیات پارلمانی برای انجام سفر رسمی به دعوت مجلس شورای اسلامی در تهران به‌سر می‌برد ، به همراه سایر اعضای این هیات با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار مجید تخت‌روانچی تصریح کرد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب، معقول و قابل قبول است. چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده‌خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۱۸
* امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات: امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد، اگر رعبی درکار باشد تنها برای دشمنان اسلام است، بنابراین باید برای حداکثر جامعه مهر، محبت و عاطفه برقرار کنیم. کسی که بخواهد از راه معصیت به امنیت برسد، این امنیت حاصل نخواهد شد و به همین خاطر دستگاه امنیتی در چارچوب شرع و اهداف اسلامی کار می‌کند.
* نمایش پیکر یکی از ۱۷۵ غواص عملیات کربلای ۴
دیروز در معراج شهدای تهران،‌پیکر مطهر یکی از شهدای غواص و خط شکن دست بسته، از شهیدان عملیات کربلای ۴ برای نشان دادن مظلومیت آنان در معرض نمایش قرار گفت. ۲۸ اردیبهشت پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد که از این تعداد ۱۷۵ شهید غواص خط شکن در عملیات کربلای ۴ با دستان بسته به شهادت رسیده بودند.

** آفرینش ۹۴/۳/۱۸
* نيروهاي مردمي عراق بيجي را آزاد کردند
نيروهاي امنيتي و بسيج مردمي عراق از آزادسازي کامل شهرستان بيجي در شمال تکريت و برافراشتن پرچم عراق در داخل اين شهر خبر دادند. وزارت کشور عراق نيز با تاکيد بر آزادسازي بيجي، اعلام کرد که تروريست‌ها به سمت موصل گريخته‌اند.

** قدس ۹۴/۳/۱۸
* حجاب نامناسب این خانم عامدانه نبود
حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: حجاب نامناسب نماینده زن پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس عامدانه نبود و مسؤولان امر در توجیه این نماینده میهمان برای حفظ حجاب کوتاهی کرده بودند.
* واکنش پنتاگون به بستن آب فرات
استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اخبار بسته شدن آب رود فرات به سوی مردم ساکن در پایین دست پس از تسلط داعش بر سد موجود در شهر الرمادی، این اقدام را «حرکتی تروریستی» خواند.

** قانون۹۴/۳/۱۸
* بازداشت اخلالگران مراسم حرم امام(س)
عضو کميسيون امنيت ملي از بازداشت جمعي از اخلالگران مراسم حرم امام خميني (س) خبر داد. محمد صالح جوکار اظهار داشت : بازجويي از اين افراد در حال انجام است تا مشخص شود پشت صحنه چه کساني بوده اند .وي گفت : شواهد و قرائني که در دست داريم نشان می‌دهد به اين افراد از سوي برخي جريانات توصيه شده که نظم مراسم را بر هم بزنند . وي تاکيد کرد : اينکه برخي اخلال در مراسم ارتحال امام(س) را به نيروهاي حزب ا... نسبت می‌دهند به هيچ وجه اين‌گونه نبوده است.

** خراسان ۹۴/۳/۱۸
* غنوشي: اگر اخوان المسلمين به رسميت شناخته می‌شد، انقلاب تونس رخ نمي داد
رئيس جنبش النهضه تونس اعلام کرد: اگر نظام بن علي، رئيس جمهور سابق تونس، کثرت گرايي و دموکراسي را در پيش می‌گرفت و احزابي از جمله اخوان المسلمين و جنبش اسلامي النهضه را به رسميت می‌شناخت شکاف سياسي و بحران در جامعه به وجود نمي آمد و پس از آن انقلاب «ياسمين» رخ نمي داد. راشد غنوشي گفت: تنش‌هایی که برخي در تونس ايجاد می‌کنند به ايجاد فضاي مناسب براي رشد تروريسم، کمک می‌کند.
* رسوايي فروش سلاح شيميايي
هيلاري کلينتون، وزير خارجه سابق آمريکا به ۹ کشور اجازه داده بود که در مقابل کمک به مؤسسه «کلينتون» مقادير بسياري سلاح شيميايي و بيولوژيکي وارد کنند. به گزارش اينترنشنال بيزينس تايمز، اين معامله‌ها در دوران انقلاب‌ها براي مقابله با تظاهرات در کشورهاي عربي صورت گرفت. مغرب با مجموع ۲ ميليون دلار، در صدر اين فهرست قرار دارد که به مؤسسه کلينتون کمک مالي کرده اند.
* بذرپاش: اگر رهبری نبود عده‌ای آمریکا را «فرشته بزرگ» می‌دانستند
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه الحمدالله سایه رهبری بر سر ملت است، افزود: وگرنه این جماعت خواب‌نما استعداد این را دارند که خمینی بت‌شکن را جوری تحریف کنند که بگویند: اشتباه می‌کنید، امام آمریکا را فرشته بزرگ و نه شیطان بزرگ می‌دانستند. وی با بیان این که در ایران همه موافق توافقند نه هر توافقی بلکه باید توافق خوب باشد، گفت: تیم مذاکره کننده مواظب باشد صنعت هسته‌ای را با صنایع موضوع اصل ۴۴ اشتباه نگیرد.

** اعتماد ۹۴/۳/۱۸
* دين سرشار از انسانيت و عقلانيت را به دنيا بشناسانيم
يادگار امام با حضور در مسجد محمد رسول‌الله(ص) سائوپائولو با علماي اهل تسنن و نمايندگان مسيحيان و كليساي ارتدوكس و همچنين شيعيان مقيم برزيل ديدار كرد. حجت الاسلام سيد حسن خميني گفت: پيام انقلاب امام در عرصه جهاني نفي ظلم و رد انظلام است: اينكه ظلم نكنيم و ظلم را نپذيريم. در روزگاري كه خشونت‌هایی به اسم دين خبر اول رسانه‌هاي دنياست ما وظيفه داريم كه دين حقيقي كه سرشار از دوستي، انسانيت و عقلانيت است را به دنيا بشناسانيم.
* كمك ٥٠٠ ميليون دلاري اروپا به عراق
سليم جبوري، رييس پارلمان عراق كه به بروكسل رفته بود تا از اتحاديه اروپا درخواست كمك‌های بيشتري در جنگ عليه داعش داشته باشد، از دست يافتن به هدف خود خبر داد. سليم جبوري در سخنان خود تاكيد كرد اولويت ما در عراق خلاص شدن از شر داعش است كه موجب ايجاد فاجعه در كشورهاي جهان شده است و در اين راه به حمايت اتحاديه اروپا نيازمنديم. وي همچنين اعلام كرد به كمك ٥٠٠ ميليون دلاري از سوي اتحاديه اروپا براي حمايت از آوارگان عراقي دست يافته است.

** کلید ۹۴/۳/۱۸
* وزيران احمدي نژاد «حزب یکتا» تشکيل دادند
عبدالرضا داوری از نزديکان محمود احمدي نژاد درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل حزب جديد توسط برخي از وزيران احمدي نژاد اظهار کرد: جمعي از وزيران و معاونان رئيس جمهور در دولت نهم و دهم تصميم گرفته اند که يک مجموعه اي را تحت عنوان "جبهه ياران کارآمدي و تحول ايران اسلامي" که مخفف آن "يکتا" است را تاسيس کنند.
* تذکر ۲۲ نماینده به رئیس جمهور
مجمع نمایندگان استان خوزستان نسبت به افزایش نرخ حامل‌های انرژی به رئیس جمهور تذکر دادند. ۲۲ نماینده عضو مجمع استان خوزستان در جلسه علنی روز یکشنبه طی تذکری به رئیس جمهور افزایش نرخ حامل‌های انرژی را غیرکارشناسی و فزاینده دانسته و نسبت به آن انتقاد کردند.

** شهروند ۹۴/۳/۱۸
* هدف برخی تفسیرها از پروتکل الحاقي اخلال در مذاکرات است
معاون سازمان انرژي اتمي کشورمان با اشاره به برخي تفسيرهاي مطرح شده از پروتکل الحاقي به هدف ايجاد اختلال در مذاکرات گفت، اينطور نيست که پروتکل يک مجوز عام داده است و آنها مي‌توانند در هر زماني به هر جايي مراجعه کنند.
بهروز کمالوندي گفت: برخي در خارج از کشور تعمدا تلاش کردند به گونه اي وانمود کنند که پروتکل الحاقي مفهومش اين است که دست آنان باز مي‌شود و می‌توانند به هر جايي که خواستند مراجعه کنند، درحالي‌که ادبيات پروتکل الحاقي چنين چيزي را نشان نمي‌دهد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جامعه مسلمین هرگز بدون جهاد پیشرفت نمی‌کند
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم با اشاره به این‌که فضیلت شهادت و جایگاه شهدا و مجاهدین اسلام از بدو ظهور اسلام در تمام معارف دینی یک جایگاه برجسته و والایی بوده است، گفت: در موقعیت استراتژیکی که اسلام و مسلمانان در جهان امروز دارند پیروی از حق و اشاعه و توسعه حق یک ابزار جهادی است و جامعه مسلمین هرگز بدون جهاد پیشرفت نمی‌کند و حق عظمت پیدا نمی‌کند و اگر جهاد و دفاع نباشد فساد سطح زمین را فرامی‌گیرد.

اتفاقات یمن یک انقلاب بزرگ است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در همایش اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از مردم بحرین با بیان این که راه حل مشکلات مسلمانان رسیدن به حقیقت تمدن اسلامی است گفت: جنگ یمن ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی را نشان داد.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: نکته دیگر آنکه آنچه در یمن در حال اتفاق است یک جنگ داخلی و شورش علیه دولت قانونی نیست؛ بلکه یک انقلاب بزرگ است.

وهابیت عامل اجرایی آمریکا برای ریشه‌کنی اسلام است
رسا/حجت الاسلام والمسلمین طبسی باانتقاداز عملکرد حکام وهابی سعودی گفت: به وهابی‌ها باید گفت آیا احتمال نمی‌دهید که شیطان بزرگ ـ آمریکا ـ در صدد ساقط کردن مسلمانان از هستی بدون خرج کردن حتی یک ریال از جیب خودش است؟ شماها (غربی‌ها و برخی از حکام عرب به ویژه آل سعود‌) دیروز افغانستان را تخریب کردید، سپس در عراق ۱ میلیون نفر را کشتید، در سوریه ۱۲ میلیون نفر را آواره کردید و امروز یمن را از غزه بدتر کرده‌اید.عضو جامعه مدرسین افزود: وهابیون عامل اجرایی آمریکا وصهیونیسم هستند، وامنیت جهان اسلام را از بین برده‌اند.

رئیس‌جمهور: پول کثیف مخرب اقتصاد ملی است
باشگاه خبرنگاران/ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی پول کثیف را که حاصل فعالیت هایی از قبیل تجارت مواد مخدر، قاچاق، ارتشاء و رانت است، مخرب اقتصاد ملی دانست و اظهارامیدواری کرد که در پرتو سیاست دولت در مورد شفاف سازی مقررات و معاملات، زمینه‌های رشد پولشویی از بین برود.رئیس جمهور همکاری دولت و قوه قضاییه را در این امر خطیر ضروری دانست و تسریع در مراحل تصویب لایحه پولشویی درمجلس را مورد تأکید قرار داد.

آغاز عملیات احداث بزرگترین طرح پالایشی کشور
ایرنا / عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه‌های میعانات گازی ۴۸۰ هزار بشکه‌ای سیراف که به عنوان بزرگترین طرح پالایشی کشور به شمار می رود، با حضور معاون اول رییس جمهوری امروز آغاز شد.طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.

اتمام بارگیری دومین کشتی ایرانی برای اعزام به یمن
تسنیم/گرایلومعاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام اتمام بارگیری بیش از ۱۰ هزار تن مواد غذایی کشتی کمک‌های بشردوستانه ملت ایران به مردم یمن گفت: کشتی"آرزو" پس از بارگیری بندر امام خمینی(ره) را به سمت یمن ترک کرد.

فائو به ایران جایزه داد
صدا و سیما/ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با اعطای «دیپلم افتخار» به جمهوری اسلامی ایران، رسما از دستاوردهای کشورمان در کاهش تعداد افراد دچار سوءتغذیه به زیر پنج درصد تقدیر کرد.

مالکی: ملت عراق تروریسم را شکست داد
تسنیم/ نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد:ملت عراق تمام طرح هایی را که تکفیری ها درصدد اجرای آن در عراق بودند، با تکیه بر پایبندی به توصیه‌های مرجعیت دینی و مقابله با تمام کسانی که برای ایجاد فتنه مذهبی تلاش می کردند، خنثی کردند.

موضع مجلس در مذاکرات، همان خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری است
رسا /عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مواضع نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات هسته‌ای همان رهنمودها و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری نظام است.
محمدحسین فرهنگی با اشاره به زیاده‌خواهی غرب، اظهار داشت: بازرسی از مناطق نظامی و دفاعی کشور مغایر با عزت و استقلال ملت ایران است.

آژانس باید بتواند در هر زمان از هرکجا در ایران بازرسی کند
فارس/وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه توافق نهایی باید امکان بازرسی در هر زمان و از هر مکان را فراهم کند، گفت: احیای فوری اقتصاد ایران پس از توافق، افسانه‌ای بیش نیست.جک لو با بیان اینکه تحریم‌ها تنها ابزاری برای رسیدن به یک نتیجه بوده‌اند، بار دیگر گفت در صورت نقض توافق، تحریم‌ها به سرعت بازمی‌گردند. وی در مورد مناقشه بر سر مکانیزم «بازگشت آنی تحریم‌ها»، گفت: «اجازه نمی‌دهیم یکی از اعضای شورای امنیت از جمله روسیه یا چین، بتواند بازگشت (تحریم‌ها) را وتو کند.»

سپاه پاسداران چالش مشترک عربستان و اسرائیل
فارس/اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در تحلیلی پیرامون دیدار‌های مقامات عربستان باسران رژیم صهیونیستی نوشت: عربستان و رژیم اسرائیل از دهه ۶۰ میلادی و در زمان حکومت «جمال عبدالناصر » تا امروزه که چالششان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در پی یافتن راه‌هایی برای مواجهه با مشکلات منطقه‌ای بوده‌اند.بروکینز نوشت: این دیدار و آشکار شدن‌ آن درس‌‌هایی در بر دارد و نشان می‌دهد که برخی کشورهای خاورمیانه و متحدانشان نسبت به سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران ناامید هستند.

شیعیان پاکستان باز هم هدف حمله تروریستی
ایرنا/ پلیس ایالت بلوچستان پاکستان گزارش داد بر اثر حمله مسلحانه دیشب افراد ناشناس به گروهی از شیعیان در کویته، دست کم ۵نفر از شیعیان کشته شدند.

اتهام زنی جدید بحرین به ایران
تسنیم/ بحرین مدعی شد: اعضای یک گروه مسلح که سران آنان در ایران به سر می‌برند را بازداشت کرده است.وزارت کشور بحرین همچنین مدعی شده است که این افراد با طی کردن دوره‌های نظامی در عراق قصد داشته‌اند تا علیه امنیت ملی بحرین اقدام کنند.

بازجویی‌های آژانس به موج جدید ترور دانشمندان هسته‌ای ایران می‌انجامد
فارس/ نویسنده کتاب «بحران ساختگی» درباره برنامه هسته‌ای ایران در یادداشتی به بررسی درخواست‌های آژانس و مقامات غربی درباره بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و بازرسی از سایت‌های نظامی ایران پرداخته است.گرت پورترتاکید کرد: بازجویی‌های آژانس به موج جدید ترور دانشمندان هسته‌ای ایران می‌انجامد.وی در ادامه ادعاهای « آمانو» مبنی بر اینکه ایران با پذیرش پروتکل الحاقی به واقع باید به درخواست‌های بازرسی از سایت‌های نظامی‌اش هم تن بدهد را رد کرده و این اظهارات را «سوءتعبیری آشکار» از این قرارداد می‌دانند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg3u9w.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما