پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 30747
استاندار قم:

بیش از ۳۰۰ واحد فرش در قم فعال است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: خوشه فرش قم با توجه به تمرکز بیش از ۳۰۰ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد پشتیبانی بخش عظیمی از کار تولید فرش استان را بر عهده دارد.
بیش از ۳۰۰ واحد فرش در قم فعال است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش عصر امروز در مراسم رونمایی فرش تمام ابریشم ایرانی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی اظهار داشت: خوشه فرش قم با توجه به تمرکز بیش از ۳۰۰ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد پشتیبانی بخش عظیمی از کار تولید فرش استان را بر عهده دارد.

استاندار قم افزود: فرش استان قم از ویژگی خاصی بهره‌مند‌است، همچنین تولید ابریشم و تولید مواد اولیه فرش کار سختی است و باید کار استراتژیک در مورد فرش قم صورت بگیرد.

صالحی منش تصریح کرد: ممکن است کاری جنبه اقتصادی نداشته باشد ولی این دلیل نمی‌شود که آن کار را آغاز نکنیم و باید قدم در این راه گذاشت و صنعت فرش قم هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به کار سخت و تلاش مستمر کشورهای در حال‌ توسعه و کشورهای در حال تحریم خاطرنشان کرد: مطالعه این کشورها نشان می‌دهد که آن‌ها در یک مقطع تصمیم بر کار سخت و ریاضتی گرفتند اما بعد از یک تا دو سال کار سخت آن‌ها جواب داده و باعث شده است که میدان وسیع اشتغال را در کشور خود بالا ببرند.

استاندار قم با بیان اینکه باید حد وسطی را در راستای اشتغال مردم فراهم کنیم، گفت: در کشور ما امکان خوبی برای تولید کرم ابریشم و نخ ابریشم وجود دارد.

صالحی منش با اشاره به لزوم تقویت مؤسسات و صنایع کوچک در کشور تصریح کرد: این مسئله باید در مورد فرش هم در نظر گرفته شود چرا که در سطح جهان توجه خاصی به صنایع کوچک می‌شود.

وی یادآور شد: از توان‌ بخش خصوصی باید استفاده کنیم چرا که بخش خصوصی با همه وجود توان، خود را در راه سرمایه‌گذاری که کرده بهره می‌گیرد و بخش دولتی در صنایع بزرگ توان لازم را ندارد.

استاندار قم با بیان اینکه اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد تحریم‌ها علیه ایران افزایش می‌یابد، گفت: باید با اقتصاد مقاومتی و تقویت بخش خصوصی به مقابله با دشمن پرداخت.

صالحی منش افزود: با توان و همت بخش صنعت فرش استان قم را تقویت کنیم تا در اشتغال افراد بیشتر و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی فعالیت کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca00ne.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما