يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 30820
ایران جز در مسائل هسته‌ای هیچ مذاکره‌ای با آمریکا انجام نمی‌دهد

امیرعبداللهیان: دشمنان به‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌دنبال ناامنی در کشورمان هستند

قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر "دشمنان جمهوری اسلامی به‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌دنبال ناامنی در کشورمان هستند" تصریح کرد: این درحالی است که به‌برکت خون شهدا دشمنان به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد.
امیرعبداللهیان: دشمنان به‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌دنبال ناامنی در کشورمان هستند
به گزارش قم نیوز، حسین امیرعبداللهیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در برخی از کشورهایی که بیداری اسلامی صورت گرفت، مهندسی معکوس ایجاد شد تا بیداری اسلامی از بین برود و دولت‌های زورگو پابرجا بمانند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: جوانان مصری براساس انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن در برابر حکومت مصر مقاومت کردند اما دولت این کشور اجازه نداد بیداری اسلامی در این کشور ایجاد شود.

امیرعبداللهیان در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مذاکرات ۶ کشور جهان با ما، نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است که سبب شده تا این کشورها در زمان طولانی و جلسات زیاد با ما به گفت‌و‌گو بنشینند.

وی با بیان اینکه ملت مصر نگاهش به انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: محمد البرادعی که تبعیت کشور مصر را دارد، اعلام کرد میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ایرانی ۲۴ تا ۲۶ سال است، این موضوع سبب شد تا جوانان مصری، ملت و جوانان ایرانی را الگوی خویش قرار دهند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: انقلاب مصر علی‌رغم همه اقداماتی که توسط حکومت این کشور وجود دارد، به‌دلیل انحرافات دچار توقف شد اما شریان انقلاب میان ملت این کشور وجود داشته و هنوز زنده است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های استکبار از داعش تصریح کرد: ‌ازآن‌جا که ملت سوریه همگام با حزب‌الله و جمهوری اسلامی بود، استکبار با حمایت از گروه تروریستی داعش در راستای تغییر حکومت سوریه و سرکوب بیداری اسلامی در منطقه اقدام کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از حکومت بشار اسد، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسئولان نظام و اقدامات حمایتی که از سوریه انجام گرفت، سبب شد توطئه دشمنان علیه ملت سوریه ناکام بماند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات آمریکا در راستای نفوذ در منطقه، اظهار داشت: دولت آمریکا تلاش می‌کند ‌با استفاده از تجربیاتی که از اشغال ‌عراق و افغانستان به‌دست آورده است، پروژه‌های خود در منطقه را پیش ببرد. آنها قصد دارند ما را وارد معادلات و اهداف خویش کنند اما جمهوری اسلامی اعلام کرد جز در مسائل هسته‌ای در دیگر مباحث با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز ‌ایران و عراق کنار یکدیگر قرار گرفته‌ و بزرگ‌ترین قدرت انرژی در جهان را شکل داده‌اند، خاطرنشان کرد: ملت ایران و عراق بزرگ‌ترین جریان شیعی را در جهان شکل داده‌ و متحد هستند، این موضوع سبب شده تا آمریکا و سران استکبار نگران شوند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن گفت: عربستان یکی از پولدارترین کشورهای عربی است که به ملت فقیر یمن حمله کرد. آنها در ابتدا تلاش کردند، اذعان کنند: "در یمن با جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیم" درحالی که کشور ما از همه گروه‌های یمنی و حوثی‌ها حمایت می‌کند و در حمله آل‌سعود به یمن حامی ملت مظلوم و بی‌گناه یمن است.

امیرعبداللهیان با تأکید براینکه آل‌سعود به هیچ‌یک از اهداف خویش در حمله به یمن دست پیدا نکرده است، اظهار داشت: ما به آل‌سعود توصیه کردیم: "بگذارید ملت یمن سرنوشت خویش را انتخاب کند" که این موضوع مورد مخالفت آل‌سعود قرار گرفت؛ دولت آل سعود تصور می‌کرد این جنگ طی چند روز به اتمام می‌رسد، اما شاهدیم امروز گروه‌های یمنی در خاک آل‌سعود مستقر شده‌اند.

وی افزود: امروز حوثی‌ها ۱۲ استان از ۲۰ استان یمن را در کنترل خود دارند تا داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری در آن نفوذ نکنند.

معاون وزیر امور خارجه در خاتمه با تأکید بر "دشمنان جمهوری اسلامی به‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌دنبال ناامنی در کشورمان هستند" تصریح کرد: این درحالی است که به‌برکت خون شهدا، دشمنان به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccx4q1.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما