جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 30941
امام جمعه قم:

طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای برای حمایت از تیم مذاکره کننده تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم تصویب طرح حفظ دست آوردهای هسته ای را در راستای حمایت از تیم مذاکره کننده دانست و گفت: این طرح در مجلس با اکثریت قاطع آرا تصویب شد که نشان دهنده این است که نمایندگان در حفظ منافع هسته‌ای یکی هستند.
طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای برای حمایت از تیم مذاکره کننده تصویب شد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به ماه رمضان اظهار داشت: این ماه عید بزرگی برای مسلمانان است و مومنان باید شروع ماه مبارک رمضان را به یکدیگر تبریک بگویند. این ماه، ماه ضیافت الهی است و خداوند در ماه رمضان سفره‌های رحمت خود را برپا می‌کند. تقوا ثمره این ضیافت الهی است و ماه رمضان فرصتی برای دعا کردن است.

امام جمعه قم افزود: ماه رمضان، ماه انس با قرآن است، با قرآن انس گرفتن سبب می‌شود که معارف الهی در ذهن ما جای بگیرد. مشکلاتی که جامعه اسلامی با آن دچار است به دلیل عمل نکردن به معارف الهی است. انس با قرآن تنها به قرائت نیست، بلکه باید به قرآن عمل کنیم. انس با قرآن سبب می‌شود که دست استعمارگران به خصوص آمریکا از کشورهای اسلامی قطع شود.

وی ۳۱ خرداد سالگرد شهادت شهید چمران را روز بسیج اساتید دانست و افزود: این شهید یک دانشمند برجسته و تحصیل کرده بود که در طول تحصیل جزو دانشجویان ممتاز بود. شهید چمران فردی شجاع و باتقوا بود که به دنبال نام و نشان نبود. دانشگاه‌های کشورمان به اساتیدی همچون شهید چمران نیاز دارد و دانشگاه‌ها باید دانشجویانی همچون این شهید تربیت کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تشییع شهدای غواص گفت: این تشییع شهدا پیام‌های زیادی داشت و این تشییع تبدیل به حادثه ای ماندگار در تاریخ این کشور شد. این شهدا به مسئولان این پیام را داشتند که ما با دستهای بسته در مقابل ستمگران تسلیم نشدیم و شما با دست‌های باز باید از منافع این کشور دفاع کنید. در تشییع شهدای غواص اقشار گوناگون مردم با وجود داشتن اختلاف سلیقه‌ها آمده بودند تا به آمریکا بگویند که ما بر روی اصول انقلاب ایستاده‌ایم و ذره ای از آن هم عدول نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: پیام این شهدای غواص به تیم مذاکره کننده هسته ای که در خط مقدم قرار دارند، این است که مقاومت در برابر زیاده خواهی ستمگران رمز پیروزی می‌باشد. این تشییع باشکوه شهدا نشان داد که مردم کشور ما جنگ طلب نیستند، اما اگر کسی به کشور ما هجوم کرد، او را تا عمق خاکش تعقیب می‌کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش آمریکا در شهادت شهدای غواص بیان کرد: شهادت مظلومانه شهدای عملیات کربلای ۴ به دلیل خیانت آمریکا بود، به همین دلیل در تشییع این شهدا شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

امام جمعه قم تصویب طرح حفظ دست آوردهای هسته ای را در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده دانست و افزود: این طرح در مجلس با اکثریت قاطع آرا تصویب شد که نشان دهنده این است که نمایندگان در حفظ منافع هسته ای یکی هستند.

براساس این طرح باید در روز توافق هسته ای تحریم برداشته شود و آژانس هسته ای تنها حق بازرسی آر مراکز هسته ای را دارد و بازرسی از مراکز نظامی ممنوع است.

آیت الله سعیدی با اشاره به روزه کارگران در ماه رمضان خاطر نشان کرد: برخی کارفرمایان در ماه رمضان از کارگران خود می‌خواهند که در طول روز همانند ماه‌های دیگر زیر آفتاب کار کنند، این در حالی است که می‌توان همچون کشورهای دیگر اسلامی ساعت کار را از صبح زود تا ساعت ۱۲ ظهر تعیین کرد تا کارگران هم بتوانند روزه بگیرند و مجبور به روزه خواری نشوند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqy9w.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما