يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 30994

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱به شرح زیر است:

آیت الله حسین مظاهری: خلوت شدن مساجد و منابر مصیبت است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تفسیر باید جزو دروس اصلی حوزه باشد
آیت‌الله ممدوحی: جوانان خود را در معرض رسانه‌های مخرب قرار ندهند
آیت‌الله کعبی: تاسیس داعش و تکفیری‌ها برای مقابله با ایران اسلامی است
وزیر امور خارجه: مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب می‌ایستیم
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل: خواست جامعه جهانی پایان بی‌کیفری صهیونیست‌ها است

** جام جم ۹۴/۳/۳۱
* افشاگری ویکی لیکس درباره مهاجرانی
سایت افشاگر ویکی لیکس حدود ۵۰۰ هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده که یکی از این سندها نشان می‌دهد سفارت این کشور در لندن هزینه تحصیل پسر عطا الله مهاجرانی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات را تامین کرده است. این سند که تاریخ آن مربوط به دهم اکتبر سال ۲۰۱۱ است، اشاره می‌کند که به درخواست عطاالله مهاجرانی از این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تامین شده است.
* چون نظامی هستم در یکتا عضویت ندارم
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور دولت دهم در واکنش به برخی اخبار مبنی بر عضویتش در تشکل «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» (یکتا) گفت: من عضو این جبهه نیستم چون یک فرد نظامی هستم.

** همشهری ۹۴/۳/۳۱
* تکذیب توافق برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی
یک مقام نزدیک به هیات کنسولی ایران، برخی اخبار منتشره مبنی بر توافق ایران و استرالیا برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی را رد کرد و گفت: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آزادی عمل اتباع خود برای گزینش محل اقامت و شغل خود است.
* سفرهای خارجی نماینده‌ها لغو شود
ابراهیم نیکو، عضو فراکسیون رهروان ولایت گفته است ماموریت خارجی نمایندگان در این شرایطی که چند ماه بیشتر از عمر مجلس باقی نمانده تنها جنبه تبلیغاتی دارد و برای کشور دستاوردی نخواهد داشت. او پیشنهاد داده که در یک سال آخر مجلس سفرهای خارجی نمایندگان لغو شود.
* درباره حضور احمدی نژاد در جایگاه
سردار محمد باقر زاده، فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینجانب در مورد حضور یا عدم حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری حاضر در مراسم هیچ گونه نظری، چه نفیا و چه اثباتا نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصا از کسی برای حضور در جایگاه دعوت ننموده و یا مانع حضور فرد به خصوصی هم نشده‌ام.

** کیهان ۹۴/۳/۳۱
* جنگ افروزی ممنوع؛ به داد ما برسید
بیش از ۲۵۰ هزار انگلیسی با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، علیه سیاست‌های دولت محافظه کار دیوید کامرون شعار دادند. تظاهر کنندگان اقدامات ریاضتی دولت را به شدت محکوم کردند.
* خواست جامعه جهانی پایان بی‌کیفری صهیونیست‌ها است
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به حملات سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن ۵۴۰ کودک و نقض مکرر حقوق بشر، گفت: خواست جامعه جهانی، پایان دادن به بی‌کیفر ماندن تجاوزات صهیونیست‌ها است.
* موشک اسکاد انصارالله ۲۰ افسر صهیونیستی و ۶۰ نظامی سعودی را کشته است
یک پایگاه خبری آمریکایی فاش کرد در حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به پایگاه «خمیس مشیط»، علاوه بر فرمانده نیروی هوایی عربستان، ۲۰ افسر اسرائیلی و ۶۰ افسر و سرباز سعودی نیز به هلاکت رسیده‌اند.
* مذاکرات ۱+۵ بدون لغو همزمان تحریم‌ها باطل است
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه طرح هسته‌ای مجلس راه هر گونه بهانه جویی، فشار و چانه زنی را بر آمریکا می‌بندد، گفت: ‌در صورتی که تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته نشود، مذاکرات بی‌خود و باطل است.

** شرق ۹۴/۳/۳۱
* کشف محل اختفای رهبر داعش
یک نظامی بازنشسته ارتش سوریه اعلام کرد: سازمان اطلاعات این کشور مکان اختفای «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خود خوانده داعش را شناسایی کرده است.
او گفت: سازمان اطلاعات سوریه مکان اختلافی البغدادی را شناسایی کرده اما برخی شرایط موجب عدم موفقیت عملیات هلاکت وی شد. با این حال تلاش‌ها برای ترورش ادامه دارد.
* سپاه را از فهرست تحریم‌ خارج نمی‌کنیم
«تینا کیداناو» هماهنگ کننده ضد تروریسم وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه هم زمان با انتشار گزارش سال ۲۰۱۴ تروریسم توسط این وزارتخانه، با بیان اینکه در صورت توافق جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵ سپاه از فهرست تحریم‌های آمریکا خارج نمی‌شود، گفت: «ما تحریم‌هایی را علیه ایران، به ویژه در زمینه مسائل مربوط به تروریسم داریم. این تحریم‌ها تغییری نمی‌کند.

** ایران ۹۴/۳/۳۱
* فعالیت ۵۰۰ شرکت اعتباری و هزار صرافی بدون مجوز
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه با رد بازداشت مهدی هاشمی، در خصوص اجرای حکم نامبرده گفت: محکومیت وی قطعی شده و پرونده محکوم در مرحله ابلاغ به دادسرا و اجرای احکام است.
در مورد مرخصی آقای رحیمی برای همه متهمان قابل اجرا است و تا کنون نیز بسیاری از زندانیان که اعضای خانواده درجه یک خود را از دست داده‌اند، به مرخصی رفته‌اند.
توانستیم ۵۷۵ نفر در لیست معوقات بزرگ بانکی را به ۲۱۷ نفر کاهش دهیم.
سازمان ثبت اسناد توانسته ۴ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را وصول کند.
درآمدهای اعلام شده، متاسفانه از هزار و ۶۰۰ صرافی کشور تنها ۴۲۸ صرافی مجوز دارند و هزار صرافی بدون مجوز هستند.
۵۹۰ شرکت تعاونی اعتباری، بی‌مجوز هستند که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
۴۳ هزار هکتار از زمین‌های تصرفی رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفت و همچنین ۴۴ هزار سند مالکیت هم برای دولت صادر شد.
تعدادی از قضات و کارمند متخلف که حقوق مردم را تضییع کرده بوده‌اند، بازداشت یا تحت تعقیب قرار گرفتند.
* محتوای طرح هسته‌ای مجلس تغییر کرد
محتوای طرح هسته‌ای مجلس که قرار است امروز با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد، پیش از طرح در جلسه علنی دستخوش تغییر شد.
این طرح که «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» نام دارد، پیش از این نیز سه بار تغییر کرده بود. از جمله آخرین اصلاحات آن پیش از رسیدن به صحن می‌توان به تاکید بر مصوبات شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و اینکه وزیر امور خارجه هر ۶ ماه یک بار باید روند اجرای توافق را به مجلس گزارش کند.
* طرح زنجیره‌ای استیضاح وزیران به نفع کشور نیست
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در آستانه استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفته است که طرح زنجیروار استیضاح وزرا به نفع کشور نیست.
کاظم جلالی با تاکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در تلاش برای عمل بر اساس منافع ملی است، گفت:‌ما قبل از استیضاح‌ها تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بر اساس مصالح کشور و منافع ملی عمل شود. نماینده مردم شاهرود در مجلس،‌افزود: بنده شخصا قائل به این هستم که نباید دولت را پنچر کرد، البته این نظر شخصی بنده است و ربطی به مواضع کلی فراکسیون ندارد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۳۱
* استاد مشهور اخلاق با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه خبر گفت: بسیاری از افراد که اسمشان متدین است و به دید دینی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، افکار را خراب کرده‌اند و متوجه نیستند که در حال انجام چنین کاری هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با اشاره به شعارهای نادرست و ناصواب جریان‌های تندرو درباره مذاکره کنندگان هسته‌ای گفت: تندروهایی که با شعارهای خود دل مردم را خالی و آنها را پریشان می‌کنند، عزت اسلام را نمی‌خواهند و مرتکب گناه کبیره می‌شوند.
* فرزند پادشاه عربستان متهم به دزدی شد
پایگاه خبری صعده پرس یمن نوشت که سعود بن سیف النصر بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود یکی از شاهزادگان سعودی، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد را به دزدی متهم کرد.
این ژنرال کوچک (اشاره به محمد بن سلمان)،‌در هفت سال گذشته هفت میلیارد ریال برای توسعه طرح‌ها در «وادی حنیفه» از دولت دریافت کرده در حالی که این طرح بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه نداشته است.

** وطن امروز ۹۴/۳/۳۱
* تجربه می‌گوید تحریم‌ها لغو نخواهد شد
حمید رضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه در دوران اصلاحات و سفیر سابق ایران در امارات عربی متحده در پاسخ به این سوال که با توجه به بدعهدی و دبه‌های آمریکایی‌ها آیا لغو تحریم‌ها اتفاق می‌افتد؟ گفت: می‌تواند بیفتد. البته نمی‌خواهم بگویم حتما می‌افتد ولی می‌گویم می‌شود که بشود؛ آمریکایی‌ها خیلی از چیزها را برای ما نمی‌پسندیدند ولی به ناچار تمکین کردند؛ اگر پافشاری باشد و خطوط قرمز رعایت شود، بله می‌تواند اتفاق بیفتد بر اساس حساب دو دو تا چهارتا و تجربه نباید این اتفاق بیفتد ولی همین آمریکایی‌ها یک روزی بر نمی‌تابیدند که ما حتی یک سانتریفیوژ داشته باشیم ولی الان نزدیک ۲۰ هزار تا است که ۸ تا ۹ هزارتای آن فعال است.
* افطاری‌های مجلس لغو شود
مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان سال جاری در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها برنامه‌های مراسم افطاری هر ساله را برگزار نمی‌کند. هر ساله قوه مقننه مراسم افطاری برای نمایندگان خانه ملت و خانواده‌های آنها، کارکنان مجلس، کتابخانه و مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت مجزا برگزار می‌کرد.

** جوان ۹۴/۳/۳۱
* بازرسی غیر متعارف را نمی‌پذیریم
سید حسین تقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همه تحریم‌ها طبق طرح هسته‌ای مجلس باید به طور یکجا و یکپارچه در توافق نهایی لغو شوند، بر عدم پذیرش بازرسی‌های غیر متعارف تاکید کرد.
* توافقی که حقوق هسته‌ای ایران را حفظ نکند «توافق بد» است
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ و لزوم دستیابی به یک توافق خوب در این مذاکرات، ‌در مورد ویژگی‌ها و شخصیت‌های توافق بد اظهار داشت: توافق بد توافقی است که حقوق ما را حفظ نکند.
ما به عنوان کشوری که فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز دارد، حق داریم که در این زمینه فعالیت کنیم.
وی بر همین اساس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عدم دستیابی به بمب هسته‌ای را خط قرمز خود می‌داند، لذا بر اساس قوانین بین‌المللی، ان.پی.تی و آژانس حق داریم که در همه عرصه‌های صلح آمیز هسته‌ای فعالیت کنیم، بنابراین ایران چنین حقی را دارد و این حق باید محفوظ بماند و هر چیزی غیر از این به توافق برسد، یک توافق بد است.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۳۱
* دور تازه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن
جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد دیروز (شنبه) حملات هوایی خود به پایگاه‌های انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن را در صنعا از سر گرفتند. در همین حال، ‌در پی حملات جنگنده‌های عربستان به منطقه بنی معین در شهر رازخ یمن به همراه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه البیضا ۱۸ تن کشته شدند.

** رسالت ۹۴/۳/۳۱
* استیضاح فانی مطالبه فرهنگیان است
مصطفی افضلی فرد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواست و مطالبه فرهنگیان است و مجلس نیز چهارشنبه این استیضاح را انجام می‌دهد.
* غرب از درخواست‌های غیر ممکن در مذاکرات هسته‌ای پرهیز کند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کشورهای غربی درباره طرح درخواست‌های «غیر عملی» در مذاکرات هسته‌ای با ایران هشدار داده است.
پوتین روز جمعه در سخنانی در همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: ایران و کشورهای گروه ۱+۵ می‌توانند در آینده نزدیک به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای تهران دست یابند و به غرب درباره طرح درخواست‌های زیاده خواهانه و غیر ممکن از جمهوری اسلامی هشدار داد.

** مردم سالاری ۹۴/۳/۳۱
* تکذیب حکم سرکرده عرفان حلقه
یک منبع آگاه صدور حکم سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی را تکذیب کرد و گفت: حکم محمد علی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ هم نشده است. محمد علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات،‌ مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران،‌ ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیر مجاز از عناوین علمی( دکتر و مهندس) ، ضاله بودن کتب و آثار، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
* منع روزه داری در چین
در استان سین کیانگ چین، بار دیگر امسال قوانین ممنوعیت روزه داری اعلام شده است. کارمندان دولتی، ‌دانش آموزان و معلمان از روزه گرفتن منع شده‌اند.
* واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای واهی آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا در خصوص ایران را کاملا مردود دانست. مرضیه افخم افزود: حضور و فعالیت آزادانه تروریست‌ها در آمریکا و دیگر کشورهای حامی آنها، عدم اقدام جدی و قاطع در قبال گروه‌های تروریستی و افراطی و چشم پوشی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین ادعای آمریکا در مبارزه علیه تروریسم را به چالش جدی کشیده و چنین گزارش‌هایی را کاملا بی‌اعتبار کرده است.

** آرمان ۹۴/۳/۳۱
* مسئول پیگیری توهین به مقامات در مراسم تشییع شهدا
یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت:‌ پس از توهینی که به مقامات بویژه روسای قوای مجریه و مقننه در مراسم تشییع پیکر شهدا در روز چهارشنبه گذشته از سوی عده‌ای صورت گرفت، پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد.
* محمود کریمی تکذیب کرد
شنیده شده که محمود کریمی مداح‌اهلبیت(ع) انتساب برخی سخنان توهین آمیز و شعارها علیه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به وی را تکذیب کرد.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۳۱
* امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتقاد از طولانی شدن روند بررسی گزارش این تحقیق و تفحص اظهار امیدواری کرد که به زودی این موضوع تعیین تکلیف شود.

** آفرینش ۹۴/۳/۳۱
* واکنش جمهوری خواهان به اظهارات جدید کری
سناتور منندز در اظهاراتی خصمانه علیه ایران با اشاره به اظهارات جدید وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ‌بدون یک راه حل رضایت بخش درباره ابعاد نظامی احتمالی، توافق هسته‌ای قابل قبول نخواهد بود.
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که واشنگتن روی حل سوالات درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران متمرکز نیست و آینده از اهمیت بیش تری برخوردار است. این اظهارات نگرانی‌هایی را در خصوص امتیازدهی به ایران به وجود آورده است.
* مسلمانان انگلیس را برای مقابله با داعش فراخواند
نخست وزیر انگلیس برخی از مسلمانان کشورش را به چشم پوشی از ایدئولوژی افراطی گروه داعش متهم کرد و از آنان خواست تا اقدامات بیشتری را برای توقف جذب جوانان به این گروه انجام دهند.

** ابتکار ۹۴/۳/۳۱
* احمد توکلی به حکمش اعتراض می‌کند
احمد توکلی اظهار کرد که روز یکشنبه با حضور در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به حکم صادره از این شعبه اعتراض و تقاضای تجدیدنظر خواهی را ارائه خواهد کرد. وی همچنین گفت که لایحه دفاعیه خود را برای تجدید نظر خواهی نسبت به حکم صادره آماده کرده است.
* به حمایت از دمشق ادامه می‌دهیم
رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر ادامه حمایت کشورش از دولت دمشق گفت آماده است تا بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به سمت اجرای اصلاحات در کشور جنگ زده اش ترغیب کند.

** قدس ۹۴/۳/۳۱
* تصرف پایگاه سعودی‌ها از سوی جنبش «آزادگان نجران»
جنبش معارض عربستانی موسوم به آزادگان نجران اعلام کرد: موفق شده کنترل یک پایگاه نظامی سعودی در منطقه نجران را به دست گیرد. آزادگان نجران از تسلط و به دست گرفتن کنترل یک پایگاه نظامی سعودی در منطقه «المشعلیه» در جنوب منطقه نجران در جنوب کشور عربستان خبرداد.
* تعیین نماینده ویژه اوباما برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای
نشریه پولیتیکو از امکان انتصاب یک مقام مشخص از سوی باراک اوباما برای نظارت بر اجرای بالقوه توافق هسته‌ای خبر داد و احتمال تشکیل یک گروه چند ملیتی موسوم به کارگروه حل و فصل مناقشه را نیز در این خصوص مطرح کرد.

** قانون۹۴/۳/۳۱
* سرکرده عرفان حلقه به اعدام محکوم شد
محمد علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی به اتهام فساد فی الارض از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد. سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع در پاسخ به این سوال که آیا حکم موکلش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ابلاغ شده است یا خیر، اظهار کرد: تمام کارهای طاهری با مجوز انجام شده بود و هیچ دلیلی در پرونده وجود نداشت اما خبردار شدم حکم اعدام دادند ولی هنوز ابلاغ نشده است.
* مذاکرات هسته‌ای و هزینه سنگین برای اسرائیل
اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب مخالف در رژیم صهیونیستی در گفت و گوی خود با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه پیش از سفر وی به خاورمیانه اعلام کرد: اسرائیل قادر به احساس امنیت و یا اطمینان از توافقات مورد نظر با ایران نیست. وی در ادامه افزود: برای امنیت اسرائیل و جهان غرب ضروری است که قدرت‌های جهانی در مورد مسائل اساسی مانند بازرسی‌ها سازش نکنند به اعتقاد وی هزینه چنین اشتباه سنگینی را اسرائیل و دیگر کشورهای دنیا خواهند پرداخت.
موضع فرانسه در بین اعضای گروه ۱+۵ به مراتب نزدیک‌تر به رژیم صهیونیستی است.

** خراسان ۹۴/۳/۳۱
* طرح جدید داعش برای مرقد یونس نبی (علیه السلام)
گروه تروریستی داعش صاف کردن زمین مرقد یونس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را آغاز کرده تا آن جا را به پارک و شهر بازی تبدیل کند. این بارگاه در بالاترین تپه مرکز شهر موصل قرار داشت. عناصر داعش سال گذشته، مرقد یونس نبی(علیه السلام) را بعد از کارگذاشتن مواد منفجره در داخل آن منفجر کردند.
* کاریکاتور روزنامه آرمان در هیئت نظارت بررسی می‌شود
حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که به موضوع کاریکاتور روزنامه آرمان که در شماره روز چهارشنبه ۲۷ خرداد منتشر شد، در اولین جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی می‌شود.
روزنامه آرمان یک روز پس از تشییع باشکوه شهدای غواص و شهدای گمنام خط شکن عملیات کربلای ۴، در تصویری شهدای غواص را به نحوی طراحی کرده بود که با انتقاد شدید برخی اشخاص و رسانه‌ها مواجه شد.

** اعتماد ۹۴/۳/۳۱
* شناسایی برخی اخلالگران سخنرانی روحانی از سوی سپاه
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: برخی اخلالگران مراسم سخنرانی رییس جمهور در حرم امام خمینی(ره) شناسایی شده‌اند. دوربین‌های داخل حرم در اختیار سپاه است و برادران ما در سپاه به این موضوع رسیدگی می‌کنند و به حسب آنچه بنده از معاون امنیتی وزارت کشور سوال کردم، گفتند که این موضوع در دست رسیدگی است و برخی‌ها شناسایی شده‌اند.
* خیز کالاهای ایرانی برای ورود به اروپا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اروپا پس از تحریم، عرصه صادرات کالاهای ایرانی خواهد بود، گفت: ایتالیا به جمع ۱۰ شریک اول صادراتی ایران پیوست. ولی الله افخمی راد، با تشریح آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران با کشورهای اروپایی به مهر گفت: در حال حاضر، کالاهای ایرانی راه خود را برای صادرات به بازارهای اروپایی، باز کرده‌اند و بر این اساس، ایتالیا پس از سال‌ها ،‌به جمع ۱۰ شریک اول صادراتی ایران پیوسته است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تفسیر باید جزو دروس اصلی حوزه باشد

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از اصالت دادن به الفاظ و غفلت از مفاهیم و معانی قرآن کریم، بر لزوم توجه بیش از پیش حوزه به مباحث تفسیری تاکید کرد و گفت: درس تفسیر باید جزو دروس اصلی حوزه باشد نه جنبی.
این مرجع تقلید، با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قرآنی در جامعه و حتی در حوزه‌های علمیه گسترش چشمگیری پیدا کرده است، تصریح کرد: حافظان قرآن کریم بسیار محترم هستند، اما باید کاری کنیم که جامعه به سمت محتوای و معانی قرآن بیشتر حرکت کند.

خلوت شدن مساجد و منابر مصیبت است
رسا/ آیت‌الله مظاهری با انتقاد شدید از کم شدن رونق جلسات موعظه و منبرها و نمازهای جماعت گفت: خلوت کردن مساجد و منبرها مصیبت امروز جامعه است.
استاد برجسته حوزه زنده نگه داشتن منبرها و موعظه‌ها و جلسات قرآن را از وظایف مهم مؤمنین در ماه مبارک رمضان دانست و خواستار توجه جدی به مساجدو منبرها و موعظه‌ها شد.
ایشان ضعف اعصاب و استرس‌ها و نگرانی‌ها در زندگی امروز مردم را ناشی از فراموشی یاد خدا و عدم حضور در مساجد و پای منبرها دانسته و افزود: کسی که از یاد خدا روی گرداند به زندگی ناخوش و نکبت بار دچار خواهد شد.

تاسیس داعش وتکفیری‌ها برای مقابله با ایران اسلامی است
رسا/ آیت‌الله کعبی گفت:امروز اسلام ناب در عرصه نظام سازی، حضور مردم در صحنه و الگو بودن برای بیداری اسلامی و در عرصه‌های گوناگون حماسه آفریده است. دشمنان برای محاصره این اسلام بعد از اینکه نتوانستند این انقلاب را از بین ببرند می‌خواهند جلوی امتداد اسلام را در منطقه بگیرند.
عضو جامعه مدرسین جنگ‌های نیابتی را در همین راستا تحلیل و تصریح کرد: آنها توان جنگ با ما را ندارند بنا براین همان گونه که در دوران دفاع مقدس صدام ملعون را جلو انداختند الآن آمریکا و اسرائیل داعش و تکفیری‌ها را ساخته و پرداخته کردند و البته چهار سال است که راه به جایی نبرده‌اند.

جوانان خود را در معرض رسانه‌های مخرب قرار ندهند
رسا/ آیت‌الله ممدوحی گفت: علمای اسلامی برای نجات جوانان زحمات زیادی را تحمل می‌کنند، ای جوانان شما در معرض خطر هستید مراقب باشید که با برنامه‌های فاسد ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی زمین نخورید.
عضو جامعه مدرسین، افزود: ما باید با گذشت از زندگی مادی تلاش خود را برای زندگی ابدی در آخرت قرار دهیم، اسلام برای تمام امور زندگی دنیوی و اخروی انسان حکم قرار داده تا انسان به گمراهی کشیده نشود.

فتوای سعودی‌ها برای تخریب کلیساها
مهر/ افراطی گری وهابی‌های سعودی یکی از مهمترین مسائلی است که اسناد ویکی لیکس با تاکید بر آن، ماهیت تروریستی این کشور و صدور آن به کشورهای مختلف جهان را نشان می‌دهد.
بر اساس اسناد فاش شده و یکی لیکس «عبد العزیز آل شیخ» مفتی سعودی و منتسب به خاندان محمد بن عبد الوهاب موسس رژیم آل سعود، از جمله کسانی است که بر ضرورت تخریب تمام کلیساها در منطقه خاورمیانه تاکید می‌کند. در حال حاضر فتوای تکفیری مفتی‌های سعودی علیه مسیحیان توسط گروهک داعش اجرایی می‌شود.

مقابل زیاده خواهی‌های غرب می‌ایستیم
فردا نیوز/ وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: طرف مقابل زیاده‌خواهی می‌کند، همیشه زیاده خواهی می‌کرده و هنوز هم تلاش دارد زیاده‌خواهی کند، ولی ما نشان دادیم که در مقابل زیاده خواهی می‌ایستیم.
دکتر ظریف در ادامه افزود: من یقین دارم که اگر توافقی صورت بگیرد هیچ دولتی در آمریکا توان نقض آن توافق را نخواهد داشت و اگر توافق را نقض بکند، کسی در دنیا به آن اقدام وقعی نخواهد گذاشت.

افشاگری یک نهاد سازمان‎ ملل درباره داعش
تسنیم/ گزارش‌های سازمان عدالت و توسعه یکی از نهادهای سازمان ملل متحد در زمینه مطالعات تروریسم بین المللی فاش کرده است که دستگاه اطلاعاتی عربستان از گروه داعش برای انجام عملیات تروریستی علیه شیعیان منطقه بهره برداری می‌کند.
این گزارش درباره نقش عربستان در انجام ترورهای گسترده رهبران ایرانی و شیعی و دینی در داخل کشورهای خلیج فارس از جمله بحرین و عربستان با کمک گرفتن از گروه تروریستی داعش و اجرای حکم اعدام علیه برخی از رهبران دینی شیعی و در راس آنها شیخ باقر النمر هشدار داده است.

ابرقدرت آمریکا دیگر وجود ندارد
ایسنا/ نخست وزیر سابق فرانسه در سخنانی اظهار کرد: جامعه بین‌الملل در جهان چند قطبی فعلی تنها نمی‌تواند تسلیم منافع یک کشور واحد یعنی آمریکا شود و دیگر ابرقدرت آمریکا عملا وجود ندارد. فرانسوا فیون، افزود: جامعه بین‌المللی نمی‌تواند تنها تحت حاکمیت یک مرکز و یک تشکیلات باشد. هارمونی جهانی به رغم همه تناقضات باید مبتنی بر اصول توازن و تعادل باشد آمریکا دیگر نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند.

خواستار توافقی محکم و قابل راستی‌آزمايی هستیم
باشگاه خبرنگاران/ وزير امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور خواستار توافقی محکم و قابل راستی‌آزمايی با ایران است، زيرا توافقی که قابل راستی‌آزمايی نباشد، قابل اجرا هم نيست. لوران فابیوس، همچنین اعلام کرد روز دوشنبه با محمدجواد ظريف، همتاي ايراني خود ديدار خواهد کرد تا موقعيت این کشور را پيش از دور نهايي گفتگوها بر سر برنامه هسته‌اي ارزيابي کند.

مذاکرات با ایران سازنده بوده است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کشورهای ۵+۱ در جهت توافق در ضرب الاجل تعیین شده تلاش خواهند کرد. ریک شولتزافزود: معتقديم مذاکرات سازنده بوده است. پيشرفت‌های زيادي حاصل شده اما برخي کارها باقي مانده است که بايد انجام شود. ما هنوز به ضرب الاجل معتقديم و در جهت آن کار مي کنيم.

هیچ عراقی از تقسیم کشور سود نمی برد
صدا و سیما/ سید عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق وحدت را نیاز عراق عنوان کرد و گفت: همه عراقی‌ها از وحدت عراق سود می‌برند و این مساله مختص یک گروه و قوم و طایفه نیست. هیچ یک از اقوام و طوایف عراق نباید گمان کنند که در تقسیم عراق سودی برای آنها وجود دارد.

ایرانیان از حقوق خودکوتاه نمی آیند
ایرنا/ وزیر امور خارجه سابق لبنان به گروه ۱+۵ توصیه کرد که مطمئن باشند ایرانی‌ها هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌یابند. عدنان منصور با بیان اینکه انتظاردارد توافق هسته ای بین ایران وگروه ۱+ ۵ در تاریخ اعلام شده نهایی شود مگر اینکه غربی‌ها بخواهند دبه درآورده و زیاده خواهی کنند، تاکید کرد که بعداز امضای این توافق کشورهای عربی به ایران نزدیک می‌شوند و آنگاه خاورمیانه جدید شکل می‌گیرد.

عربستان و آمریکا عامل شکست کنفرانس ژنو
تسنیم/ روزنامه السفیر لبنان در گزارشی با اشاره به هرج ومرج برنامه ریزی شده در کنفرانس ژنودر موضوع یمن اعلام کرد: مقامات سازمان ملل عربستان را مسئول شکست کنفرانس ژنو در مورد جنگ یمن دانسته و ابراز امیدواری کردند که همچنان امیدها برای اعلام آتش‌بس انسانی در ماه رمضان وجود دارد.

آماده شدن ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه
مهر/ خبرگزاری جیحان ترکیه در گزارشی اعلام کرد شواهد حکایت از آماده شدن ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه دارد. این رسانه با اشاره به موفقیت‌های کردهای سوریه در هفته‌های اخیر در به عقب راندن گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه و تسلط کردها بر تل ابیض در مرز ترکیه و سوریه نوشت: آنچه که مشهود است نشانه آماده شدن ترکیه برای مداخله در سوریه است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceeo8x.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما