چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 31044
منبع : روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

محفل بزرگ قرآني در نيمه رمضان در جمكران برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران گفت: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای برای ایجاد بستر‌های فرهنگی به منظور انس بیشتر و بهره‌مندی از معارف ناب قرآن کریم است و مسجد مقدس جمکران نيز در ماه مبارک رمضان برنامه‌هايي در این حوزه تدارك ديده است.
محفل بزرگ قرآني در نيمه رمضان در جمكران برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در تشريح برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: به مصداق فرمایش شریف پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که فرمودند «إِنَّمَا نُصِبَتِ الْمَسَاجِدُ لِلْقُرْآنِآ»، برنامه‌های قرآنی جزء اصلی‌ترین اهداف بنای مساجد است.

وی ادامه داد: از همین رو هدف کلان خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران ایجاد فضایی مناسب و الگوی فرهنگی و تربیتی جهت ترویج، تبیین و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و سیره اهل‎بیت(علیهم السلام) در میان زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بيان اين‌كه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، خاطرنشان كرد: اين ماه فرصت ویژه‌ای برای ایجاد بستر‌های فرهنگی به منظور انس بیشتر و بهره‌مندی از معارف ناب قرآن کریم است و مسجد مقدس جمکران نيز در ماه مبارک رمضان برنامه‌هايي تدارك ديده است.

ابراهیمی برگزاری محفل بزرگ قرآنی در آستانه نیمه ماه مبارک رمضان را از جمله اين برنامه‌ها برشمرد و ابراز کرد: همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و هفدهم ماه مبارک رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به امر مبارک امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) محفل قران برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: اين محفل با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در روز سه شنبه نهم تیرماه مصادف با شام سیزدهم رمضان از ساعت ۲۲:۴۵ با حضور قاریان برجسته بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران و کشور به همراه اجرای تواشیح توسط گروه بین المللی معراج برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و ممتاز به همراه تفسیر کوتاه و مختصر آیات را يكي ديگر از برنامه‌هاي مسجد مقدي جمكران در ماه مبارک رمضان دانست و ابراز كرد: مسابقه «یک جرعه ازنور» با رویکرد تفسیری هر روز هنگام برگزاری مراسم جزء خوانی و کارگاه آموزشی «تربیت فرزند قرآنی» با شعار هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی از ديگر برنامه‌هایی است كه در این ایام و شب‌های قدر در شبستان قرآنی به اجرا خواهد رسید.

گفتنی است به همت معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمکران برنامه‌هايي همچون نمایشگاه قرآنی در شبستان قرآنی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان، اجرای طرح انس با قرآن ویژه کودکان در برنامه شبهای قدر در مرکز گل نرگس و برگزاری ایستگاه تصحیح قرائت نماز با حضور اساتید حافظ و قاری در شب های چهارشنبه، جمعه و لیالی قدر نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲

https://qomnews.ir/vdcbagbf.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما