پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 31071

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴به شرح زیر است:

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان
افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران
آیت‌الله کعبی: شناخت صحیح امام و رهبری تضمین کننده گفتمان انقلاب‌ است
آیت‌الله اراکی: تمامی موفقیت‌های تیم مذاکره کننده مرهون بیانات مقام معظم رهبری است
سخنگوی وزارت امور خارجه: خطوط قرمز رهبری ملاک توافق احتمالی است
ویکی لیکس فاش کرد: ترکیه، عربستان و قطر مرکز فرماندهی داعش


** جام جم ۹۴/۴/۴
* آیت‌الله جنتی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شد
در نخستین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات؛ رئیس، نایب رئیس، ‌دبیر و سخنگوی این هیات تعیین شدند. در اولین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آیت‌الله جنتی، آیت‌الله یزدی، آقای محمد رضا علیزاده و آقای دکتر سیامک ره پیک به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس، دبیر و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین شدند.
* قدردانی عراقچی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب
سید عباس عراقچی، ‌عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه اینستاگرام خود از بیانات سه شنبه رهبر معظم انقلاب و حمایت ایشان از تیم مذاکره کننده سپاسگذاری کرد. عراقچی تصویری از دیدار سه شنبه شب مسوولان ارشد نظام با رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده که روی آن نوشته شده است: زبان از تشکر قاصر است. در شرح عکس نیز نوشته شده است:
رهبر معظم انقلاب: تیم مذاکره کنندگان را امین و غیور و شجاع و متدین می‌دانم / این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرف‌های مقابل، مشغول تلاش است و انصافا با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می‌کند.

** همشهری ۹۴/۴/۴
* آمریکا و متحدانش غیر قابل اعتمادند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، آمریکا و متحدانش را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: ما ضمن تقدیر از عملکرد اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از چارچوب‌های تعریف شده و تبیین شده برای دستیابی به یک موافقتنامه مورد قبول نظام جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی حمایت می‌کنیم.
* مصاحبه‌ها در چارچوب پروتکل نیست
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در طول عمر این دولت هیچ بازرسی به یک سایت نظامی نرفته است و با هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای مصاحبه انجام نگرفته است.
هر گونه مصاحبه‌ای از سال ۸۴ به بعد انجام گرفت و این مصاحبه‌ها بر اساس پروتکل نبود بلکه بر اساس مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

** کیهان ۹۴/۴/۴
* بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان
نیویورک تایمز: کارشناسان خارجی معتقدند سخنان بسیار هوشمندانه رهبر ایران، در جهت تقویت مذاکره کنندگان بیان شده، زیرا آنها خواهند گفت از خط قرمزهای رهبر خود کوتاه نخواهند آمد و امتیاز بیشتری نخواهند داد.
یو.اس.ای تودی: یک هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته‌ای ایران، رهبر این کشور در سخنانی، بازرسی از مراکز حساس و توقف بلند مدت فعالیت‌های هسته‌ای را رد و در عین حال، درخواست برداشته شدن سریع تحریم‌ها را مطرح کرده است.
* ترکیه، عربستان و قطر، مرکز فرماندهی داعش
سایت ویکی لیکس اسناد فوق محرمانه‌ای از روابط بسیار نزدیک دولت‌های ترکیه، عربستان، قطر و جریان ۱۴ مارس لبنان با تروریست‌های تکفیری را منتشر کرد.
طبق این اسناد رهبران ۳ کشور ترکیه، عربستان و قطر از سال ۲۰۱۲ برای فروپاشی نظام سوریه تلاش می‌کنند.
حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، مسلح کردن مخالفان سوریه و راه‌اندازی تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی در این کشور همواره از سوی این ۳ کشور دنبال شده است.
* ۱۵۰ میلیون نفر از مردم اروپا، اسرائیل را نژاد پرست می‌دانند
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نتایج نظر سنجی های صورت گرفته نشان می‌دهد که ۱۵۰ میلیون اروپایی معتقدند اسرائیل دولتی نژاد پرست است که همانند «نازی‌ها» رفتار می‌کند. اروپا جمعیتی بالغ بر ۷۴۰ میلیون نفر دارد.

** شرق ۹۴/۴/۴
* بررسی اسناد ویکی لیکس در کمیسیون امنیت ملی
کمیسیون امنیت ملی مجلس، منصور حقیقت‌پور را به عنوان مسئول پیگیری اسناد ویکی لیکس مرتبط با جمهوری اسلامی تعیین کرد.
نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، گفت: «با توجه به اهمیت اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس و ضرورت پیگیری اطلاعات مندرج در آنها از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، آقای حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون، مسئولیت پیگیری اسناد مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را به عهده گرفت.
* میانجیگری جدید عمان و انعطاف‌پذیری‌ حوثی‌ها
در حالی که اخباری از مذاکرات میان حوثی‌ها (انصارالله) و رهبران جنوب یمن درباره خروج از شهرهای جنوبی منتشر شده بود، ‌خبری جدید حکایت از آن دارد که عمان بار دیگر وارد کارزار یمن شده و میانجی‌گری مذاکرات میان انصارالله و رهبران جنوب یمن را بر عهده گرفته که بر اساس آن حوثی‌ها از استان «عدن» عقب نشینی کرده و آن را تحویل مردم جنوب یمن می‌دهند.

** ایران ۹۴/۴/۴
* باید انتخابات رقابتی برگزار کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در ضیافت افطار با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا: انتخابات خوب، با نشاط سیاسی، رقابت سالم و حضور حداکثری مردم حاصل می‌شود. در موضوع مذاکرات هسته‌ای، ‌حقوق ملت را از طریق گفت و گو و تعامل تثبیت می‌کنیم. همانگونه که انحصار در اقتصاد مخرب است، در سیاست هم احزاب باید رقابتی سالم را با ارائه برنامه‌های بهتر سامان دهند.
در این نشست حداد عادل، غلامحسین کرباسچی، کاظم جلالی، حجت‌الاسلام علیخانی، اسدالله بادامچیان و الهه کولایی به نمایندگی از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب نظرات خود را بیان کردند.
* خطوط قرمز رهبری ملاک توافق احتمالی است
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه با تقدیر از حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره خطوط قرمزی که ایشان در خصوص روند لغو تحریم‌ها در توافق نهایی مطرح کردند، گفت: «بیانات رهبر معظم انقلاب تعیین کننده خطوط قرمز در بحث هسته‌ای بود. این بیانات بسیار روشن و دقیق و قابل تفکیک و تمایز به صورت بند بند بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده کشور بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کار خود را دنبال می‌کند و در توافق احتمالی این خطوط قرمز ملاک کار است.»
* جدیدترین پرده جاسوسی آمریکا از همپیمانان اروپایی
سایت ویکی لیکس در هفته‌ای که «افشاگری‌های بزرگ» نام گرفته است اسناد تازه‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد، آژانس امنیت ملی آمریکا با شنود مکالمات تلفنی سه رئیس جمهوری فعلی و قبلی فرانسه (فرانسوا اولاند،‌ ژاک شیراک و نیکولاسارکوزی) همچنین مقامات ارشد پارلمانی و دیپلماتیک از همپیمانان اروپایی خود جاسوسی می‌کرده است. استفان لوفول سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به انتشار اسنادی در مورد شنود مکالمات روسای جمهوری این کشور، گفت:‌ مطمئنا فرانسه از آمریکا در این باره توضیح خواهد خواست.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۴
* افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر دیروز با سخنرانی علی جنتی وزیر ارشاد در باغ موزه دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد.
در این نمایشگاه به مدت ۲۰ روز مهمترین فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع به نمایش گذاشته می‌شود.
* نژادپرستی در آمریکا نهادینه است
هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری و وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به کشتار سیاه پوستان در کلیسای چارلستون توسط یک سفید پوست اذعان کرد که «نژاد پرستی نهادی» در این کشور وجود دارد.
* ادعای سعودی‌ها درباره انتقال سانتریفیوژهای ایران به سودان
دیپلمات‌های سعودی مدعی شدند ایران به سودان تجهیزات هسته‌ای داده است. سفارت عربستان سعودی در خارطوم در گزارشی خطاب به وزارت خارجه این کشور مدعی شد ایران تجهیزات و کالاهای پیشرفته هسته‌ای را در سال ۲۰۱۲ به سودان منتقل کرده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۴
* بیست و پنجمین ناکامی پارلمانی لبنان
دیروز، بیست و پنجمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورش به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشده و ۲۴ تیرماه به عنوان موعد جلسه آینده اعلام شد.
* آزادی شرق فلوجه
نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی برای نخستین بار طی یک سال گذشته موفق شدند مناطق شرقی فلوجه را از لوث داعش پاکسازی کنند.
در همین رابطه‌ عراقی‌ها منطقه الکصیبه، البوبدران و منطقه المقالع در کرمه در شرق فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار را که از زمستان ۲ سال پیش در اشغال عراق است پس از درگیری‌های شدید آزاد کردند.

** جوان ۹۴/۴/۴
* قوه قضائیه از انتقادهای سازنده استقبال می‌کند
رئیس قوه قضائیه، مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی را به استمرار انجام وظایف قانونی خود همراه با صلابت و قاطعیت و پرهیز از توجه به فشارها و برخی اعمال نفوذها فراخواند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید حمایت شود و در عین حال در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کند، از حرکت مجلس شورای اسلامی در تعیین چارچوب قانونی برای مذاکرات هسته‌ای نیز تقدیر کرد.
رئیس دستگاه قضایی گفت: قوه قضائیه همواره از انتقادهای سازنده و صحیح استقبال می‌کند چرا که موجب اصلاح دستگاه قضایی می‌شود اما ریشه بسیاری از این انتقادها به چرایی برخورد قاطعانه و با صلابت قوه قضائیه با تخلفات و جرایم و رسیدگی به پرونده‌ها بر می‌گردد و قطعا وارد نیست.
* لازم باشد با تمدید مذاکرات موافقت می‌کنیم
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در گفت و گویی درباره مواضع روز گذشته کاخ سفید مبنی بر اینکه زمان مذاکرات هسته‌ای در صورت نیاز تمدید می‌شود، گفت: اگر ابهامی باقی بماند که با تمدید زمان مذاکرات قابل رفع باشد، طبیعی است که ما با این تمدید موافقت کنیم.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۴
* تنش در ضیافت افطاری رئیس جمهور
روز گذشته برخی فعالان سیاسی اصولگرا که در ضیافت افطاری رئیس جمهور حضور داشتند به دلیل اظهارات کرباسچی جلسه را ترک کردند. حاشیه‌ها زمانی آغاز شد که کرباسچی پشت تریبون رفت و سخنانی را مطرح ساخت که با اعتراض برخی اصولگرایان مواجه شد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در سخنان خود در مورد مسائل حصر از رئیس جمهور درخواست‌هایی را مطرح نموده بود. گویا بلافاصله پس از این سخنان برخی از اصولگرایان به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌نمایند.
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم یکی از همین اصولگرایان بوده است. او پس از ترک اعتراضی خود می‌گوید: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.
* عهد شکنی آمریکا در قراردادهای تسلیحاتی با عراق
شورای عالی امنیت ملی عراق تاکید کرد که این کشور بهای بیشتر قراردادهای تسلیحاتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن را پرداخت کرده است اما آمریکا تنها ۱۰ درصد حجم این قراردادها را اجرایی کرده است.

** رسالت ۹۴/۴/۴
* دولت نباید در انتخابات اعمال نفوذ کند
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که دولت در انتخابات آینده نقش‌آفرینی کند، گفت: «این خلاف سیاست‌های مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است که البته ابلاغ نشده ولی علی القاعده ابلاغ خواهد شد. همچنین خلاف عرف فعالیت‌های انتخاباتی است. دولت به عنوان برگزار کننده انتخابات نباید اعمال نفوذ کند و در انتخابات تاثیرگذاری داشته باشد.» ما فراموش نمی‌کنیم که از آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی روسای جمهور گاهی به صراحت گفته‌اند مجلسی ایجاد کنید که با ما هماهنگ باشد. مثل بنی‌صدر که انتظارش این بود که مجلس مطابق الگوی رفتاری او شکل بگیرد اما مردم غالبا چنین چیزی را نمی‌پسندند زیرا مجلس باید مستقل باشد و در موضع نقد نسبت به دولت و قدرت قرار گیرد.
* یارانه بسیاری از افراد ضعیف و کارگر بدون اطلاع قطع شده است
عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان نسبت به قطع یارانه افراد ضعیف و کارگر در حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرد و گفت: این افراد حتی توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آب خوردن را ندارند.
* ایران هیچ تخلفی از قطعنامه‌ها نداشته است
کمیته نظارت بر تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: ‌ایران هیچ تخلفی را در دو سه ماهه اخیر از مفاد قطعنامه ۱۷۳۷ مرتکب نشده است.

** مردم سالاری۹۴/۴/۴
* مجلس دو هفته جلسه علنی ندارد
نایب رئیس مجلس در پایان جلسه علنی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در دو هفته آینده جلسه نداشته و نمایندگان در حوزه انتخابیه حضور دارند و پس از تعطیلات دو هفته‌ای جلسه رسمی مجلس یکشنبه ۲۱ تیر ماه خواهد بود.
* بحران سوریه راهکار سیاسی دارد
امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت: بحران سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد.

** آرمان ۹۴/۴/۴
* قاطعیت قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده متهمان متصل به کانون قدرت
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران گفت: اولویت ما رسیدگی به پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی است؛ چرا که در برخی از این پرونده‌ها افراد به کانون‌های قدرت و ثروت وابستگی دارند ولی ما ثابت کردیم که این وابستگی‌ها نه تنها در رسیدگی‌های قضایی ما هیچ تاثیری ندارد؛ بلکه با قاطعیت بیشتری به سراغ این پرونده‌ها می‌رویم وبدون اغماض به آنها رسیدگی می‌کنیم.
* مرتضوی ۲۰ تیر در دادگاه
شنیده شده که محسن افتخاری رئیس دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت: پنجمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی ۲۰ تیرماه برگزار می‌شود.
شعبه ۷۹ دادگاه، روز ۲۰ تیرماه را برای برگزاری پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی تعیین کرده است. در حال حاضر به شکایت روح‌الامینی در پرونده کهریزک، اتهام مرتضوی درباره تصدی در تامین اجتماعی با عنوان سرپرست و بخشی از حکم پرونده کهریزک که در دیوانعالی کشور نقض شده بود، در این شعبه رسیدگی می‌شود.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۴
* نسبت به حصول توافق هسته‌ای اطمینان دارم
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید سه شنبه بار دیگر تاکید کرد که نسبت به دستیابی طرفین به توافق نهایی اطمینان دارد.
او البته از جزئیاتی گفت که ممکن است پس از حصول به توافق نهایی طرفین نیازمند بررسی آن باشند.
* نجات الله ابراهیمیان،‌ سخنگوی شورای نگهبان از «تصویب طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران با اکثریت آرای اعضا و حقوقدانان، در جلسه روز گذشته شورای نگهبان خبر داد.»

** آفرینش ۹۴/۴/۴
* فانی باقی ماند
وزیر آموزش وپرورش با ۱۶۷ رای مخالف نمایندگان، مجددا در مقام خود ابقاء شد.
نمایندگان مجلس با ۷۶ رای موافق استیضاح، ۱۶۷ رای مخالف استیضاح و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ کارت توزیع شده مجددا به فانی رای اعتماد دادند.
* اعلام بسیج عمومی از سوی پارلمان عراق برای مقابله با داعش
سلیم جبوری رئیس پارلمان عراق ضمن تاکید بر اینکه داعش همچنان یک چالش و خطر برای کشورش محسوب می‌شود خواهان بسیج عمومی برای مقابله با این گروه تروریستی شد.

** ابتکار ۹۴/۴/۴
* وحشت داعش از کردها
به دنبال پیشروی سریع کردهای سوریه به سمت استان رقه تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند تا برای مقابله با کردها خطوط دفاعی خود را در این استان تقویت کنند. داعش همچنین به کردهای ساکن شهر رقه چند ساعت مهلت داده تا این شهر را ترک کنند.
همزمان با پیشروی کردهای سوریه دراستان رقه که «پایتخت خلافت خوانده داعش» محسوب می‌شود و کنترل آنها بر شهر استراتژیک «عین عیسی»، داعش افراد مسلح خود را برای تقویت خطوط دفاعی‌اش در رقه جمع و مستقر کرده است.
* اسناد «ویکی لیکس» را با جدیت پیگیری می‌کنیم
به دنبال افشاگری پایگاه «ویکی لیکس» درباره عربستان و انتشار برخی اسناد مبنی بر کمک مالی ریاض به برخی مقامات عراقی، ‌وزیر خارجه عراق اعلام کرد که این کشور با اسنادی که ویکی لیکس در خصوص روابط برخی سیاستمداران عراقی با عربستان منتشر کرده با جدیت برخورد خواهد کرد.

** قدس ۹۴/۴/۴
* درخواست از آیت‌الله آملی لاریجانی
در دیدار وزیر بهداشت با رئیس قوه قضائیه مقرر شد با تجدید نظر در اجرای حکم حبس برای موارد قصور پزشکی، ‌کمیته ویژه‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شود و هیچ حکمی بدون نظر رئیس قوه قضائیه صادر نشود.

** قانون۹۴/۴/۴
* ایران بزرگ‌ترین تهدید سایبری است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست تهدیدات سایبری تل آویو، ایران را مهم‌ترین قدرت سایبری پیش روی اسرائیل خواند.

** خراسان ۹۴/۴/۴
* ایرانیان به آمریکا بد بین و حامی برنامه هسته‌ای خود هستند
«جیم لوب» رئیس دفتر خبرگزاری اینترپرس سرویس در واشنگتن با استناد به نتایج یک نظر سنجی جدید از ایرانیان نوشت:‌ آنها همچنان دیدگاهی منفی به آمریکا دارند و از برنامه هسته‌ای کشورشان حمایت می‌کنند.
* آغاز فعالیت دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی برای انتخابات
محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از آغاز فعالیت دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در امر «انتخابات» خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا حداکثر فعالیت‌ها در سطوح استانی حزب اعتماد ملی برقرار شود.

** اعتماد ۹۴/۴/۴
* سه شرط حماس
مسوولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کردند این جنبش برای مشارکت در دولت وحدت ملی که قرار است تشکیل شود سه شرط مطرح کرده است. این شرط‌ها عبارت است از اینکه رامی حمدالله، نخست وزیر کنونی تغییر کند و برنامه‌های سیاسی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را دنبال نکند.
دیگر شرط حماس نیز این است که این دولت در راستای اجرای توافق آشتی عمل کند که از جمله ملزومات آن به رسمیت شناختن کارمندان دولت پیشین به نخست وزیری اسماعیل هنیه است.
* هماهنگی وزرای امور خارجه فرانسه و عربستان بر سر ایران
وزرای امور خارجه فرانسه و عربستان در پاریس با یکدیگر نشست خبری مشترک برگزار کردند.
لوران فابیوس در این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران نیز گفت: به ظریف گفتم که امیدواریم به توافق برسیم اما این توافق باید قاطع و خوب باشد. ایران باید معاهدات بین‌المللی و همچنین مساله بازرسی‌ها را بپذیرد. ورود هیات‌های بازرسی (به ایران) ضروری است. ما بر این موضع خود باقی می‌مانیم و این موضع تغییر نخواهد کرد.
عادل الجبیر نیز در تکمیل سخن همتای فرانسوی خود گفت: ما هم همین اهداف را دنبال می‌کنیم و تماس و هماهنگی میان عربستان و فرانسه ادامه دارد.

** کلید ۹۴/۴/۴
* مساله یمن راه حل نظامی ندارد
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه مساله یمن راه حل نظامی ندارد، تاکید کرد: فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم گفت و گو از طریق مسالمت‌آمیز است.
* صدور حکم ۱۰ سال حبس برای بن علی
دستگاه قضایی تونس زین العابدین بن علی و دامادش را به همراه چند نفر دیگر از مسوولان نظام سابق به اتهام اتلاف اموال عمومی کشور، به ۱۰ سال حبس وپرداخت جریمه مالی محکوم کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جوامع اسلامی بکوشند فقر را از خود دور کنند

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که ملت فقیر استقلال، فرهنگ، عزت و آبروی خود را از دست می‌دهد، گفت:به همین دلیل جوامع اسلامی و مسلمانان باید بکوشند تا فقر را در میان خود از بین ببرند و به زندگی قانع باشند و اجازه ندهند وابستگی به غیر پیدا کنند؛ این که جوامع اسلامی بکوشند فقر را از خود دور کنند جهاد اکبر است.
این مرجع تقلید با بیان این که یکی از بلاهای ملت فقیر وابستگی است، گفت: ملت فقیر در ابتدا وابسته اقتصادی شده و پس از آن وابستگی سیاسی پیدا می‌کند، اگر وابستگی سیاسی پدید آید چنین ملتی از نظر فرهنگی نیز وابسته می‌شود.

شناخت صحیح امام و رهبری تضمین کننده گفتمان انقلاب است
رسا/ آیت‌الله کعبی با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام گفت: تحریف شخصیت حضرت امام سبب استحاله انقلاب اسلامی می‌شود، عده‌ای می‌خواهند در جامعه جا بیندازند که می‌توان از مرگ بر آمریکا دست برداشت یا آمریکا شیطان بزرگ نیست این تحریف آشکار مکتب امام است.
عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: شناخت صحیح امام و رهبری از استحاله انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و تضمین کننده گفتمان انقلاب است، بسیار مهم است که در این زمان مکتب امام به صورت تمام و کمال شناخته شود تا تابلوی تمام نما برای تداوم انقلاب اسلامی باشد.

تمامی موفقیت‌های تیم مذاکره کننده مرهون بیانات مقام معظم رهبری است
رسا/آیت‌الله اراکی گفت: امروز ایران اسلامی تا زمان نتیجه گیری نهایی در مذاکرات کشور نیازمند به همدلی و همزبانی است و مردم نیز باید با همدلی و همزبانی تیم مذاکره کننده کشورمان را به خوبی حمایت کنند.عضو جامعه مدرسین، با بیان این که، رهبر معظم انقلاب دلگرم کننده تیم مذاکره کننده بوده اند، خاطر نشان کرد: تا به امروز تمامی موفقیت تیم مذاکره کننده مرهون بیانات ایشان است.
وی با بیان این که باید مراقب دسیسه‌های دشمنان ایران اسلامی باشیم، اظهار داشت: ایران اسلامی مذاکراتی را حمایت می‌کند که در چارچوبی باشد که مقام معظم رهبری اعلام کردند.

هر توافقی بايد دسترسی لازم را به آژانس بدهد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد توافق نهایی، توافق خوب و درستی برای منافع امنیت ملی این کشور خواهد بود. جان کربی گفت: هر توافقی باید دسترسی لازم به بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بدهد.

توافق هسته‌ای سایر نگرانی‌های آمریکا در قبال ایران را از بین نمی‌برد
تسنیم/ معاون وزارت خارجه آمریکا گفت: توافق هسته‌ای سایر نگرانی‌های ما درباره رفتار ایران، شامل حمایت این کشور از تروریسم، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و تهدید دوستان و متحدین ما، را بر طرف نمی‌سازد.
وی ادامه داد: ما به اقدامات‌مان برای مقابله با برنامه موشک‌های بالستیک ایران ادامه می‌دهیم.

هشدار مقام روسی به اعراب درباره داعش
تسنیم/یک مقام امنیتی روسی از حضور ۵هزار سعودی در گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داد و درباره پیامدهای بازگشت این تروریست‌ها به عربستان هشدار داد.
لوکیانوف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به‌ویژه سعودی باید برای بقای دولت سوریه دعا کنند، زیرا سوریه آخرین دژی است که از امنیت و جان آنها حمایت می‌کند و اگر دولت سوریه سقوط کند، کشورهای عربی هدف بعدی داعش خواهند بود.

هشدار نماینده سازمان ملل درباره یمن
مهر/ «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن ضمن هشدار در مورد وخامت اوضاع انسانی در این کشور گفت: یمن تنها یک گام تا قحطی فاصله دارد.
وی بر اجرای آتش بس و توقف درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

ملاقات بان‌کی‌مون و ظریف
فارس/ دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه دیداری کوتاه با وزیر خارجه ایران داشته، بر اهمیت حصول توافق هسته‌ای تأکید کرد.
بان کی مون گفت:من درملاقات مختصر با آقای ظریف در یک هواپیما از فرصت استفاده و با هم مقداری صحبت کردیم.»
دبیر کل سازمان ملل افزود: «بسیار مهم است که بتوان تا روز ۱۰تیر به توافقی در این خصوص دست یافت. من وآقای ظریف، همین‌طور سران کشورهای اروپایی و همچنین مسئول سیاست خارجی (اتحادیه اروپا) را تشویق کردم که از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق انجام دهند.»

جولان داعش در خیابان‌های پایتخت اردن
ایرنا/ روزنامه اردنی الغد، در گزارشی اعلام کرد: نوار ویدیویی حضور علنی تروریست‌های داعش و گردش آنها در خیابان المدینه المنوره شهر امان پایتخت اردن رانشان می‌دهد.

اگر مسائل مهم حل و فصل نشود توافقی در کار نخواهد بود
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد جمعه برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران به وین می‌رود. جان کری اعلام کرد حصول توافق هسته‌ای با ایران به حل و فصل تمامی اختلافات بستگی دارد.
وی در این خصوص مدعی شد: ممکن است ایرانی‌ها به تمامی تعهدات خود در قبال توافقنامه لوزان پایبند نباشند که در این صورت توافقی در کار نخواهد بود.

تاکید سازمان ملل بر نقش مثبت ایران در منطقه
ایرنا/ سخنگوی سازمان ملل با یادآوری برنامه فرستاده ویژه بان کی مون در امور سوریه به تهران، گفت: ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، نقش کلیدی در انجام مذاکرات سیاسی نتیجه بخش دارد و این مهم دلیل اصلی سفر این مقام سازمان ملل به تهران است.
دوجاریک افزود: ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای پرنفوذ، نقش کلیدی برای برپایی مذاکرات سیاسی نتیجه بخش میان گروه‌های درگیر در سوریه دارد.

افت ۳۱ درصدی جذب سرمایه ‌گذاری خارجی ایران
تسنیم/ جدیدترین گزارش سرمایه گذاری خارجی آنکتاد به طور همزمان در سراسر جهان منتشر شد.
براساس این گزارش در نخستین سال اجرای توافق موقت هسته‌ای و در نخستین سال فعالیت دولت یازدهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور ۳۱ درصد کاهش یافت و رتبه ایران در رده بندی جهانی از این نظر ۱۴ پله سقوط کرد.

افشاء طرح تشکیل دولت کردستان در شمال سوریه
فارس/ نشست سران نظامی ـ امنیتی ترکیه طرح تشکیل دولت کردستان در شمال سوریه را افشا کرد: براساس اطلاعات به دست آمده از این نشست‌ها راهبردی که در این اواخر در شمال سوریه اتخاذ شده، درصدد متصل کردن مناطق تحت سیطره حزب اتحاد دموکراتیک کردستان به یکدیگر است.
هدف از این اقدام گشودن گذرگاهی امن به سمت مناطق ساحلی سوریه و فراهم کردن زمینه اعلام تشکیل دولت کردستان است.

نرخ تورم خرداد ۱۴.۲ درصد
مهر/ مرکز آمار ایران نرخ تورم پایان خردادماه ۹۴ را ۱۴.۲ درصد اعلام کرد.
شاخص کل در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است.
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۴.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۳.۷ درصد) افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb8gbf.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما