پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 31072
مدیرکل تامین اجتماعی قم:

رشد بیمه بیکاری در قم منفی است

قم نيوز : قم نیوز: قم- مدیرکل تامین اجتماعی استان قم، گفت: روند رشد نرخ بیمه بیکاری دراین استان منفی است.
رشد بیمه بیکاری در قم منفی است
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قم در سالن جواد الائمه (ع) استانداری، اظهار داشت: تا پایان اسفندماه 93 تعداد افرادی که در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار داشتند، یکهزار و 240 نفر بوده که این آمار در حال حاضر به هزار و 171 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: بین دو مجموعه تامین اجتماعی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تفاهم و همکاری خوبی برای جلوگیری از بیکار شدن افراد وجود دارد، و بازرسی های لازم برای قطع بیمه بیکاری افراد شاغل که به عنوان فرد بیکار از این بیمه استفاده می کنند، انجام می گیرد.

موسوی با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان در استان تا پایان سال 93 ، 221 هزار و 51 نفر بوده است، افزود: این آمار تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بدون احتساب بیمه کارگران ساختمانی و بیمه های خاص در حدود 4 دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از این تعداد یکهزار و 91 نفر کارگران ساختمانی هستند، و 585 نفر از آنها را نیز بیمه شدگان اجباری تشکیل می دهند، که از طریق بازرسی از کارگاه ها و کارفرمایانی که لیست آنها را ارسال نمودند، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی با اشاره به افزایش یک دهم درصدی بیمه شدگان اجباری در استان، اظهار داشت: تا پایان سال 93 تعداد این بیمه شدگان 114 هزار و 547 نفر بوده، که این آمار تا پایان اردیبهشت ماه 115 هزار و 532 نفر افزایش پیدا کرده است.

موسوی خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 402 نفر از کارگران ساختمانی و بیمه شدگان اجباری در استان که تحت پوشش تامین اجتماعی بودند، بازنشسته شدند.

وی با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده حدود 5 هزار سهمیه کارگران ساختمانی جهت قرار گرفتن تحت پوشش تامین اجتماعی به سازمان ابلاغ شده است، افزود: از ابتدای خردادماه 506 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند، و مابقی آنها تا دو مقطع زمانی پایان شهریور ماه و پایان سال 94 تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار و 800 نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و کلیه خدمات به آنها ارایه می شود، افزود: تا پایان اردیبهشت ماه 94 ، 32 نفر از رانندگان درون شهری و برون شهری و همچنین 130 نفر از طلاب و روحانیون تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند که آمار کل طلاب تحت پوشش به 39 هزار و 626 نفر افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdccixq1.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما