شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 31221

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۱به شرح زیر است:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: امر به معروف و نهی از منکر بسیار مظلوم واقع شده است
آیت‌الله مقتدایی: در توسعه عمراني شهر بايد موازين اسلامي رعايت شود
آیت‌الله استادی: مبلغان در پی تقویت اعتقادات جوانان باشند
آیت‌الله فاضل لنکرانی: مسؤولان از سیره اهل بیت(ع) درس بگیرند
وزیر امور خارجه: در مذاکرات پیشرفت داشته و خواهیم داشت


** جام جم ۹۴/۴/۱۱
* مذاکرات ثانیه‌های آخر به نتیجه می‌رسد
سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان گفت : اگر قرار باشد مذاکرات به نتیجه برسد در ثانیه‌های آخر به نتیجه خواهد رسید چرا که تا کنون هیچ کدام از طرفین برگ‌های آخرشان را رو نکرده اند و منتظر لحظات آخر می‌شوند.
حمید‌رضا آصفی گفت: اصولا غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها از لحاظ زمانی، طرف مقابل را تحت فشار قرار می‌دهند و به این ترتیب سعی می‌کنند حداکثر امتیاز را بگیرند.
* برگزاری اولین جلسه هیات امنای جدید دانشگاه امام صادق(ع)
اولین جلسه هیات امنای جدید دانشگاه امام صادق(ع) با حضور اعضای هیات امنا و با ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در این دانشگاه برگزار شد.

** همشهری ۹۴/۴/۱۱
* پیام تسلیت روحانی به پدر شهیدان کبیری
رئیس جمهور در پیامی در گذشت حاج علی اکبر کبیری پدر شهیدان محمود و محمد رضا و ۳ جانباز عزیز دوران حماسه و ایثار را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: بی‌شک، چنین پدران فداکار و شهیدپروری که مربی فرهنگ جهاد هستند، جایگاه ویژه‌ای در مقام قرب الهی و در دل مردم قدرشناس ایران دارند.
* عصبانیت بولتون
جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: اجازه بدهید شفاف بگویم، بازرسی‌های سرزده و همیشگی در توافق با ایران وجود ندارد.
ما مهم‌ترین چیزها را در این توافق واگذار کرده‌ایم. ایرانی‌ها این موضوع را می‌دانند و به احتمال زیاد امتیازات بیشتری به دست خواهند آورد.

** کیهان ۹۴/۴/۱۱
* چرا رهبر انقلاب به آژانس اعتماد ندارد
آژانس طی دو مرحله از ۲۶ نقطه در پارچین بازدید و نمونه‌برداری کرده است و هیچ تخلفی و انحرافی در این بازرسی‌ها به دست نیامده اما بر خلاف توافقات و تضمین‌های پیشین، آژانس حاضر به بستن پرونده پارچین نیست و اتهامات جدیدی وارد می‌کند.
در سال ۸۶ آژانس در قالب مدالیته ۶ سوال را مقابل ایران قرار داد که پاسخ‌های آنها داده شد اما آژانس بر خلاف توافق صورت گرفته و به جای مختومه کردن این بحث، پای ابعاد احتمالی نظامی (PMD) را به ماجرا باز کرد!
در مذاکرات سال ۲۰۱۲ دستیار ویژه آمانو گستاخی را در مذاکرات به حد اعلای خود رساند و گفت: ما (آژانس) در مقام دادستان هستیم و ایران در جایگاه متهم!
* بلوف اوباما: میز را ترک می‌کنیم
هشدار فارین پالیسی: چاره‌ای جز مذاکره نداریم
همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای برزیلی خود گفت: در صورت مطرح بودن یک توافق بد، آمریکا از مذاکرات خارج خواهد شد.
بلوف رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص ترک میز مذاکره در حالی است که رسانه‌های غربی از جمله فارین پالیسی بر نیاز شدید دولت آمریکا به میز مذاکره و توافق با ایران اذعان کرده و تاکید کرده‌اند که در مقابل ایران چاره‌ای جز مذاکره وجود ندارد.
* ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی
رئیس‌جمهور سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب مقام معظم رهبری را برای تهیه برنامه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.
* عقب‌نشینی ناگهانی اتحادیه عرب در قبال سوریه
نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در چرخشی آشکار و ناگهانی از سیاست‌های خصمانه این اتحادیه در قبال سوریه، دولت سوریه را «عضو این اتحادیه خواند» و آمادگی خود را برای دیدار با مقامات این کشور «در هر زمان» اعلام کرد!

** شرق ۹۴/۴/۱۱
* اعلام زمان تشکیل نیروی مشترک عربی
دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: نیروی مشترک عربی که اخیرا پیش‌نویس پروتکل آن تهیه شده است، تا پیش از بیست‌و‌هفتم ماه جولای جاری تشکیل خواهد شد.
رؤسای ستاد ارتش کشورهای عربی اخیرا پیش‌نویس پروتکل تشکیل نیروی مشترک عربی را تهیه کردند و به گفته نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، هدف از تشکیل این نیرو مداخله نظامی سریع برای مقابله با چالش‌هایی است که امنیت و حاکمیت ملی کشورهای عربی را تهدید می‌کند.
* بلومبرگ: براساس سازوکاری که آمریکا و کشورهای اروپایی بر سر آن توافق کرده‌اند، قطع‌نامه برداشته‌شدن تحریم‌های ایران، به‌صورت دوره‌ای بازنگری می‌شود.
براساس مکانیسم مورد توافق،‌ شورای امنیت سازمان ملل باید به‌صورت دوره‌ای قطع‌نامه مربوط به برداشته‌شدن تحریم‌ها را بررسی و مجددا تصویب کند.
در این صورت، هریک از اعضای دائم شورای امنیت، می‌توانند با متهم‌کردن ایران به نقض تحریم‌ها، از ادامه تعلیق خودکار تحریم‌های ایران، جلوگیری کنند.

** ایران ۹۴/۴/۱۱
* نماز جمعه مشترک شیعیان و اهل سنت در مساجد کویت
جمعیت شیعیان و اهل سنت کویت به منظور مقابله با حرکت‌های تکفیری و نشان دادن اتحاد و همبستگی شان از برگزاری نماز جمعه مشترک در بزرگترین مسجد این کشور خبر دادند.
یعقوب الصانع وزیر دادگستری و وزیر اداره اوقاف و امور اسلامی کویت گفت: خطبه نماز جمعه آینده واحد خواهد بود و همه اقشار ملت کویت را در برخواهد گرفت.
* درخواست اضطراری کره شمالی از ایران
سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران، در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر ایران درخواست اضطراری نخست وزیر کره مبنی بر کمک به دولت و مردم این کشور را تقدیم رئیس جمعیت هلال احمر ایران کرد.
کانگ سام هیون در این دیدار گفت: درخواست اضطراری کره شمالی از ایران کمک به منظور حل مشکل خشکسالی بی‌سابقه در این کشور است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۱
* تحقیقات پزشکی نشان داد فهد سلیمان عبدالمحسن الغبا، عامل انتحاری سعودی تباری که جمعه هفته گذشته (۵ تیر) خود را در میان نمازگزاران شیعه مسجد امام صادق (علیه السلام) کویت در منطقه «الصوابر» منفجر کرد و عامل شهادت ۲۸ تن و مجروحیت ۲۲۷ نفر دیگر شد. از نظر حلال زاده بودن زیر سئوال قرار دارد.
* ضرورت اقدام عاقلانه متمرکز برای پایان دادن به برادر کشی در دنیای اسلام
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در دیدار عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در جمهوری اسلامی ایران، با تشریح اوضاع نابسامان مسلمانان، گفت: گسترش ناامنی‌ها، افزایش گروه‌های تروریستی، تشدید اختلافات مذهبی، عدم ثبات سیاسی و اجتماعی، خلق گروه‌های تکفیری نوظهور، قتل و غارت منابع مسلمانان و استفاده از آنها در برادرکشی‌ها، باعث نگرانی همه دلسوزان مسلمان شده و تنها راه‌حل این مشکلات، یک اقدام عاقلانه متمرکز در دنیای اسلام است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۱
* امضای توافق نهایی براساس بیانیه لوزان قابل قبول نیست
اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای اعلام می‌کند که ایران باید به چارچوب‌های توافق لوزان پایبند باشد، خاطرنشان کرد: اگر در لوزان توافق شده بود که باید امضا می‌شد، لذا صحبت‌‌های اولیه‌ای بوده و بیشتر از آن هم چیزی نبوده، اینکه آنها بخواهند بر لوزان تأکید کنند، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
* تحویل تومار گزاره‌برگ ملی با میلیون‌ها امضا به وزارت امور خارجه
تومار گزاره‌برگ ملی صبح دیروز به وزارت امورخارجه تحویل شد. تومار گزاره‌برگ ملی که روز سه‌شنبه توسط جمع کثیری از اقشار مختلف ملت ایران و در ۶ بند تهیه و تدوین شده، تحویل محسن کاظمی نماینده ویژه قائم‌مقام وزیر امور خارجه شد.

** جوان ۹۴/۴/۱۱
* زمزمه عقب‌نشيني تركيه از حمله به سوريه
در شرايطي كه تركيه قصد خود را براي ورود به خاك سوريه اعلام كرده بود اما مخالفت واشنگتن با اين تصميم، سبب عقب‌نشيني آنكارا از مواضع خود شده است. نخست وزير تركيه ديروز اعلام كرد، تركيه را وارد ماجراجويي جديد در سوريه نخواهيم كرد.
* افزایش فشار بر ریاض برای لغو محاصره یمن
همزمان با اعلام سازمان حقوق بشر مبني بر اينكه عربستان سعودي در يمن قوانين جنگي را نقض كرده است و اين كشور در آستانه يك بحران جدي انساني قرار دارد، منابع ديپلماتيك از افزايش فشارها بر رياض براي پايان دادن به جنگ خبر دادند.
منابع ديپلماتيك مي‌گويند انتظار مي‌رود مقامات سازمان ملل براي وضعيت بحراني يمن «سطح ۳» را اعلام كنند. سطح۳ زماني اعلام مي‌شود كه يك بحران انساني از نظر سازمان ملل در شديدترين وضعيت خود قرار دارد كه نيازمند افزايش سريع كمك‌رساني است.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۱
* نگرانی اسرائیل از رفع تحریم گاز ایران
با خبر شدیم اسرائیل نگران است با توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران، گاز این کشور دوباره به بازارهای جهانی بازگردد و این موضوع صادرات گاز اسرائیل را در تنگنا قرار دهد.
وزیر دادگستری اسرائیل ابراز نگرانی کرد بعد از توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها از ایران، کشورهای جهان به سمت خرید گاز از ایران حرکت کنند و گاز اسرائیل بدون مشتری باقی بماند.
* پیام داعش برای حماس و اسراییل
شنیدیم گروه تروریستی داعش در جدید ترین نوار ویدئویی خود گروه حماس، فتح و رژیم اسراییل را تهدید به نابودی کرده است.
داعش با انتشار ویدئویی از ریشه کن کردن اسراییل، حماس، گروه فتح و دیگر گروه‌های سکولار و لاییک فلسطینی خبر داد.
در این ویدئو یک فرد نقاب‌دار (در سوریه) می‌گوید: "ما، دولت یهود، شما (حماس) و فتح و همه گروه‌های سکولار را ریشه‌کن خواهیم کرد. شما زیر سیل افراد ما نابود خواهید شد."
* بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا بعد از ۵۴ سال
آغاز مجدد روابط دیپلماتیک میان کشورهای ایالات متحده آمریکا و کوبا بعد از ۵۴ سال توسط دو کشور اعلام شد.آمریکا و کوبا از زمان جنگ سرد تاکنون با یکدیگر روابط دیپلماتیک نداشته‌اند.

** رسالت ۹۴/۴/۱۱
* کميته انتخابات جامعه مدرسين زمان انتخابات فعال مي‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد غروي در پاسخ به اين پرسش که در اخبار آمده کارگروه جامعه مدرسين براي معرفي نامزد خبرگان تشکيل شده است، آيا اين خبر صحت دارد، اظهار داشت: اين موضوع تازه‌اي نيست؛ معمولاً‌ جامعه مدرسين وظيفه خود مي‌دانست که در ارتباط با خبرگان ورود پيدا کند و کانديدا داشته باشد. لذا اين موضوع از اول بوده و اختصاصي به اين دوره نداشته است. البته اين کار به موقع خود انجام مي‌شود و هنوز زمان آن نرسيده است.
عضو جامعه مدرسین افزود: اين خبري که گفته شده درست نيست بلکه کميته جامعه مدرسين زمان انتخابات فعال مي‌شود.
* تاسيسات نظامي خط قرمز ماست
رئيس کميسيون سياست خارجي مجلس ايران در مصاحبه با "سي.ان.ان" تاکيد کرد تاسيسات نظامي خط قرمز ايران است.
علاء الدين بروجردي در خصوص خواسته ايران از توافقنامه هسته اي گفت: "ما معتقديم تمام تحريم‌ها بايد به يکباره لغو شوند.
اين يک شرط ضروري است؛ البته روند اجراي برداشته شدن تحريم‌ها و اعمال محدوديت‌ها بر ايران براساس اين توافق احتمالا زمان مي برد؛ اما بايد از همان روز اول اعلام توافق، لغو تمامي تحريم‌ها نيز اعلام شود."
* گزينه نظامي روي ميز، نهايت درماندگي دشمن است
آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي با تأکيد بر اينکه در برخورد با دشمنان بايد رفتار قاطعانه داشت، متذکر شد: تا زماني که دشمن اسلحه خود را به زمين نگذاشته بايد جنگ با او ادامه پيدا کند.
وي با اشاره به اظهارات آمريکا در ارتباط با گزينه نظامي، بيان کرد: آمريکا مرتب مي‌گويد گزينه نظامي روي ميز است و با اين جمله، قدرت خود را به رخ دنيا مي‌کشد تا مردم او را باور کنند، گزينه نظامي در واقع به معناي قدرت و نيروي آمريکا نيست، بلکه به معناي بيچارگي دشمن است که مي‌گويد گزينه نظامي يعني کارد دارد به استخوان‌مان مي‌رسد.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۱
* ديدار با بابک زنجاني در اوين
جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي ديدار با بابک زنجاني قرار است عازم زندان اوين شوند.
اميرعباس سلطاني عضو کميته پيگيري پرونده بابک زنجاني با اشاره به درخواست جمعي از نمايندگان مجلس ‌از رئيس قوه قضائيه براي ديدار با بابک‌ زنجاني در زندان، گفت: اين درخواست مورد موافقت قرار گرفته و انشاءالله در مردادماه انجام خواهد شد.
* انتصاب نماينده تعطيلي گوآنتانامو
«جان کري»، وزير خارجه آمريکا، «لي ولوسکي»، يک مدير شوراي امنيت ملي سابق آمريکا را به عنوان نماينده ويژه وزارت خارجه در موضوع تعطيلي گوانتانامو با هدف تعيين زمان بندي براي بسته شدن اين زندان تعيين کرد.
اين سمت براي حدود شش ماه خالي بود. اوباما به رغم اينکه قول داده بود زندان گوانتانامو را تعطيل کند اما هنوز در اين اقدام ناکام بوده است.

** آرمان ۹۴/۴/۱۱
* بايد ۵/۱۳ ميليون دلار به ايران برگردانده شود
دبير كميسيون انرژي مجلس گفت: پرونده موسوم به دكل گمشده نفتي ايران براي بررسي بيشتر و رسيدگي به قوه قضاييه ارسال شد.
اميرعباس سلطاني درباره آخرين جزييات پرونده دكل گمشده نفتي ايران گفت: پس از بررسي ابعاد اين موضوع، پرونده دكل نفتي گمشده براي رسيدگي قضايي به قوه قضاييه ارسال شد.
وي افزود: پرونده‌اي براي ۱۳ و نيم ميليون دلاري كه به حساب شركت رومانيايي واريز شده بوده، تشكيل شده است كه اين شركت بايد ۵/۱۳ ميليون دلاري را كه از ايران گرفته، برگشت بدهد.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۱۱
* سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیل کمیته‌ای در این تشکل برای مذاکره در جهت انسجام میان اصولگرایان خبر داد. به گفته او این کمیته با مسئولیت محمدرضا باهنر تشکیل شده است.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۱
* شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات مجلس را رد کرد
شورای نگهبان در جلسه عصر دیروز خود طرح استانی شدن انتخابات حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را مغایر با شرع و قانون دانست و آن را رد کرد.
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان لحظاتی پیش گفت: این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که مشروح این ایرادات متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، منتشر خواهد شد.


* قدس ۹۴/۴/۱۱
* اکنون زمان توقف مذاکرات است
میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا با انتقاد از تمدید گفت‌وگوهای هسته‌ای تأکید کرد که اکنون زمان توقف مذاکرات با ایران است.
کانل مدعی شد که روندهای موجود در مذاکرات ایران بشدت نگران کننده هستند و خطوط قرمز ما به چراغهای سبز تبدیل شده اند.
* شرمن ما را در جریان جزییات مذاکرات قرار داد
یک مقام رژیم صهیونیستی با بیان اینکه واشنگتن به صورت مداوم تل‌آویو را در جریان روند مذاکرات قرار می‌دهد، گفت: شرمن هفته گذشته تلفنی با مشاور امنیتی نتانیاهو صحبت کرده است و پیش از آغاز این دور از گفت‌وگوها، اسراییل را در جریان جزییات قرار داده بود.

** قانون۹۴/۴/۱۱
* ورود ۱۳ تن طلاي بلوكه شده به کشور
ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: معادل ۱۳ تن طلا که قبلاً خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی ۲ سال گذشته نگهداری می‌شد و به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی‌ها امکان انتقال به ایران را نداشت، بر اساس پیگیری‌های انجام شده در مذاکرات جاری در وین رفع مشکل شده و طی هفته گذشته در قالب ۳ محموله که آخرین آن به میزان ۴ تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه‌ بانک مرکزی شد.

** خراسان ۹۴/۴/۱۱
* عده‌اي مي خواهند محصول القاي دوقطبي بودن جامعه را در انتخابات بچينند
آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه مقصر جلوه دادن ايران در مذاکرات، توسط غربي‌ها يکي از توطئه‌هايي است که نياز به بصيرت افزايي دارد، عنوان کرد: در اين شرايط عده اي هم در داخل با تحريک بيگانگان به دنبال القاي وجود جامعه دو قطبي هستند يعني به دنبال ترويج اين خط فکري هستند که بگويند رهبري، سپاه و حزب اللهي‌ها نمي خواهند توافقي صورت گيرد اما چنانچه توافقي صورت گيرد تمام گره مشکلات جامعه باز مي‌شود.
کسانی که به دنبال القای جامعه دو قطبی هستند می‌خواهند محصول این تفکر خود را در اسفند ماه زمانی که انتخابات مجلس برگزار می‌شود، بچینند.
* انتقاد معاون سياسي وزارت کشور از صداوسيما
معاون سياسي وزير کشور با انتقاد از نحوه انعکاس عملکرد دولت در صداوسيما گفت: رسانه ملي بايد در انعکاس عملکرد دولت به ويژه در مسائل اساسي و بزرگي که در حال انجام است، توجه بيشتري داشته باشد.
حسين مقيمي اضافه کرد: نشستي با حضور ۱۵۰ مدير احزاب برگزار شد. در انتشار خبر اين نشست، صدا و سيما تمام صحبت هاي مطرح شده را رها کرد و فقط به لحظه اي که کمي صحبت‌ها تندتر و جدي تر شد پرداخت.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۱
* مساله هسته اي جناحي نيست
دبيركل حزب موتلفه، مساله هسته اي را موضوعي فراجناحي و فراحزبي دانست و تاكيد كرد: اگر كسي بخواهد اصل موضوع هسته اي را دو قطبي و جناحي كند به كشور لطمه مي زند.
محمدنبي حبيبي، دبيركل موتلفه در گفت وگو با مهر با برشمردن وظايف احزاب در قبال مساله هسته اي گفت: وظيفه احزاب در مذاكرات هسته اي پشتيباني كامل از مذاكره كنندگان و توجه به منافع ملي است.

** شهروند ۹۴/۴/۱۱
* پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب ممکن شد‎
سیستم پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رسولی محلاتی، مسئول دفتر وجوهات و امور شرعیه رهبر معظم انقلاب افتتاح شد.
در این سیستم پرداخت اینترنتی امکان پرداخت غیرحضوری وجوهات شرعی بابت خمس، زکات، فطریه، صدقه، رد مظالم، کفارات، نماز و روزه، تبرعات و امور خیریه و ختم قرآن فراهم شده است.
* امیرعبداللهیان خواستار توقف حملات عربستان به یمن شد
معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه در دیدار با وزیرخارجه عمان خواستار توقف حملات نظامی عربستان علیه مردم روزه‌‌دار یمن شد.
حسین امیرعبداللهیان در مسقط با یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجی سلطنت عمان دیدار و درخصوص روند همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امر به معروف و نهی از منکر بسیار مظلوم واقع شده است

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تفاوت فرهنگ اسلام با فرهنگ غرب، گفت: فرهنگ اسلام می‌گوید همه انسان‌ها بر اساس حساب و برنامه نسبت به یکدیگر مسؤول هستند، از همین رو مسأله امر به معروف و نهی از منکر یک اساس برای فرهنگ اسلام است.
این مرجع تقلید با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر بسیار مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: برخی اصلا معنای این مسأله را نفهمیدند و برخی نیز که فهمیدند با آن مخالفت می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر در یک دست انداز خاص افتاده است.

در توسعه عمراني شهر بايد موازين اسلامي رعايت شود
حوزه/ آيت‌الله مرتضي مقتدايي در ديدار شهردار جدید قم با بيان اين كه در توسعه عمراني شهر بايد موازين اسلامي رعايت شود تاكيد كرد: جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه از شما حمايت خواهند كرد و مراجع عظام تقليد نيز نظرات و تذكراتي در ارتباط با اصلاح امور ديني دارند ما نيز دعا مي‌كنيم دوران خوبي را در مديريت شهري قم داشته باشيد.
قائم مقام جامعه مدرسین همچنين از شهردار قم دعوت كرد كه در جلسه رسمي جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور يافته و به بيان طرح‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص راهكارهاي برون رفت از مشكلات فعلي قم بپردازد.

مبلغان در پی تقویت اعتقادات جوانان باشند
رسا/ آیت‌الله استادی با اشاره به این که جوانان دارای فطریات و اعتقادات پاک هستند، گفت: مبلغان نباید به وضعیت پوشش و تیپ جوانان ایراد بگیرند و مناسب است که روحانیان و مبلغان امور فطری و اعتقادات دینی را در آن‌ها تقویت کنند.
عضو جامعه مدرسین در ادامه سخنانش با بیان این که تبلیغات و شبهات امور فطری را کمرنگ می‌کند اما آن را از بین نمی‌برد، گفت: جوانان بر اثر شبهات به عبادات کم اهمیت می‌شوند، اما هنوز در فطرت خویش به احکام دینی اعتقاد دارند.

مسؤولان از سیره اهل بیت(ع) درس بگیرند
رسا/ آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: وقتی انسان سیره‌ ائمه معصومان را ملاحظه می‌کند «تخلّق باخلاق الله» را انسان به خوبی در آن مشاهده می‌کند، ما باید زهد ائمه اطهار(ع) عبادت، ورع،‌ حلم، ارتباطشان با مردم، ‌را الگوی خود قرار دهیم.
عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که امروز طلاب و مسؤولان باید از سیره اهل بیت(ع) درس گرفته و به مشکلات مردم توجه کنند، گفت: راه خلاصی و نجات مسلمانان و جامعه بشری تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی بر ضرورت الگو گیری از رفتار ائمه اطهار تأکید کرد ‌و گفت: ما طلبه‌ها یا هر کسی که یک عنوانی دارد و در جنبه‌ هدایتگری مردم دخالت دارد باید عبادتش با عبادت مردم عادی و متعارف فرق کند.

آژانس : ایران به تعهداتش عمل کرده است
صداوسیما/ براساس اذعان آژانس هسته‌ای سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران درکل به تعهدات خود براساس توافق اولیه هسته‌ای که به مذاکرات کنونی در وین برای حصول به توافق نهایی منجر شده عمل کرده است.
بندهای آن توافق اولیه که در نوامبر سال ۲۰۱۳ حاصل شد ایران را متعهد می‌کند تا در طول دوره گفتگوها برنامه هسته‌ای خود را گسترش ندهد.

اوباما: مسایل ایران و آمریکا یک شبه حل نخواهد شد
ایرنا/ رییس جمهور آمریکا در مورد روابط تهران ـ واشنگتن گفت: میان ایران و آمریکا اختلاف نظرها و گسستگی‌های دیرینه وجود دارد و این مسایل یک شبه برطرف نخواهد شد.
اوباما همچنین در مورد سه آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت: این موضوعی است که صرف نظر از مذاکرات هسته‌ای برای حل آن پافشاری خواهیم کرد.
وی در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: هدف مذاکرات هسته‌ای بر پایه اعتماد نیست، بلکه تنظیم مکانیسمی قابل اطمینان برای قطع راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

کلیات نامه رئیس جمهور به رهبر انقلاب
فارس/ وزیر دادگستری پیرامون نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب درباره قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: کلیات نامه روحانی به رهبر معظم انقلاب درباره برخی اصطکاکات اجرایی در قانون امر به معروف و نهی از منکر بود. پورمحمدی اضافه ‌کرد: مشکلاتی که در این قانون وجود داشت موجب تداخل قوا شده و همین به تضعیف فرآیند اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر منجر می‌شود.

سفرآمانو به تهران
صدا و سیما/ مدیرکل آژانس انرژی اتمی امروز ضمن سفر به تهران به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با دکتر شمخانی دیدار کند. یوکیا آمانو قرار است امروز با رئیس جمهوری کشورمان هم دیدار کند.

ظریف: در مذاکرات پیشرفت داشته و خواهیم داشت
مهر/ وزیر خارجه کشورمان از پیشرفت مذاکرات خبر داد. دکتر ظریف عصر دیروز و در ابتدای جلسه با همتای امریکایی خود گفت: هیچ ضرب‌الاجلی برای مذاکرات تعیین نشده است و ما به کار ادامه می‌دهیم و پیشرفت خواهیم داشت و از هر فرصتی برای پیشرفت کار استفاده می‌کنیم.

گزینه نظامی علیه ایران را همچنان حفظ می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/ وزیر دفاع آمریکاادعا کرد که کشورش همچنان گزینه نظامی را علیه ایران حفظ می‌کند.
اشتون کارتر افزود: ما سالها است این گزینه را داریم. گزینه ی نظامی در برنامه ی هسته‌ای ایران مانع ایجاد می‌کند؛ اما روشن است که هرچیزی مثل این برنامه می‌تواند با گذر زمان دوباره ایجاد شود. حمله‌ی نظامی از این نوع، مانع ایجاد می‌کند اما این حمله نمی‌تواند از ایجاد دوباره‌ی این برنامه در آینده ممانعت کند. این مسئله اساسا مطرح بوده است.

برگشت پذیری تحریم‌ها پیچیده و طولانی خواهد بود
ایسنا/ یک دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه ایران و ۱+۵ بر روی مکانیزم برگشت پذیری تحریم‌ها به راه حل‌هایی رسیده اند، گفت که برگشت پذیری تحریم‌ها پیچیده و روندی طولانی خواهد داشت.

راهبرد جدید نظامی آمریکا منتشر شد
فارس/ واشنگتن پس از ۴ سال، راهبرد جدید نظامی خود را منتشر کرده و در آن تهران را به حمایت از تروریسم، پیگیری تسلیحات هسته‌ای و همچنین بی‌ثبات‌سازی منطقه متهم کرده است.
در سند وزارت دفاع آمریکا نوشته شده است: «ایران چالشی راهبردی برای جامعه بین‌الملل است. این گزارش می‌افزاید: اقدامات ایران منطقه را بی‌ثبات کرده و تعداد بی‌شماری از مردم را در وضعیتی ناگوار قرار داده و مردم ایران را نیز از چشم‌انداز آینده‌ای شکوفا، محروم می‌کند.»

ایران تعرض رژیم صهیونیستی به کشتی امدادرسانی ماریان را محکوم کرد
ایرنا/ سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی سوئدی ماریان از ناوگان آزادی ۳ را که در جهت امدادرسانی و شکستن محاصره غزه عازم این منطقه بود، به شدت محکوم کرد.

آمريکا: تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی می‌ماند
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد تخفیف تحریم‌های ایران مرتبط با برنامه هسته‌ای خواهد بود؛ اما دیگر تحریم‌ها به جای خود باقی خواهد ماند. جان کربی مدعی شد: نگرانی ما درباره فعالیت‌های ایران برای برهم زدن ثبات در منطقه است و تحریم‌ها در این زمینه باقی خواهد ماند.

مبارزان کُرد «تل ابیض» را در دست گرفتند
فارس/ کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه اعلام کردند، با واداشتن گروه تروریستی تکفیری «داعش» به عقب نشینی از «تل ابیض»، در ریف شمالی رقه، کنترل کامل این شهر را در دست گرفتند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizrap.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما