کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی: برخی معاندان از ازدیاد علاقه مردم به مسجد جمکران ناراحت هستند

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 13 تير 1394 ساعت 13:32

قم نیوز: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، برای برخی دردناک بوده است و برای کمرنگ کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آن‌ها به جایی نرسیده است و اکثر علاقمندان به این مسجد، از میان جوانان هستند که شایسته توجه است.


به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی که در دیدار با تولیت و خادمان مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز صدور دستور ساخت این مسجد سخن می‌گفت، اظهار داشت: آیات متعددی در قرآن مجید دلیل بر ظهور حضرت حجت(عج) آمده است و خداوند در یکی از این آیات تاکید کرده است که زمین جولانگاه ظالمان و ستمگران باقی نمی‌ماند، بلکه به بندگان صالح خدا می‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از این آیه نتیجه گرفته می‌شود که قیام بزرگی صورت می‌گیرد و زمین در دست ستمگران باقی نمی‌ماند و به بندگان صالحان خدا می‌رسد و از سوی دیگر، به همه تذکر می‌دهد که چنین قیامی در راه است. این که برخی به غلط می گویند برای ظهور حضرت باید فساد در جامعه فراگیر شود، اشتباه است و باید روز به روز بندگان صالح خدا تربیت شوند تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی که از اهل سنت درباره ظهور امام مهدی(عج) رسیده شده است، خاطرنشان کرد: احادیث ظهور حضرت مهدی(عج) در بین شیعه و حتی در بین اهل سنت متواتر است و در این باره کسی شکی ندارد. مسئله مسجد جمکران نیز در منابع متعدد آمده است و مسلم است. درباره تشرف حسن بن مثله جمکرانی، وی در بیداری به حضور امام زمان(عج) رسیده است و دستور ساخت مسجد مقدس جمکران را گرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان ماجرای تشرف حسن بن مثله و دستور ساخت مسجد جمکران اظهار داشت: این داستان مفصل و عجیبی است و با معجزاتی توأم بوده است. حضرت مهدی(عج) به حسن بن مثله می‎فرماید که قطعه زمینی هست که متعلق به ما است تو به ملک خود ضمیمه کرده ای و از کشت آن هر سال ضرر می‌کنی، لذا آن را از زمین خود جدا کن و از عوائد سابق و عوائد ملکی در اردهال استفاده کن و مسجدی را بنا کن و سپس حضرت مهدی(عج) کیفیت نماز مسجد را نیز به وی تعلیم می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ریشه‌های تاریخی دستور ساخت مسجد جمکران توسط امام زمان(عج) تصریح کرد: این دستور ساخت در کتب معتبر تاریخی آمده است و از سوی دیگر به خلاف برخی که اشتباه می‌کنند، این ماجرا در بیداری صورت گرفته است و حضرت حجت(عج) نشانه‌های زیبایی نیز داده‌اند که باید به آن‌ها توجه کرد.

استاد سطوع حالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران غریب بود و هر وقت به آن جا می‌رفتیم، باید در را باز می‌کردند و درهای آن اکثر اوقات بسته بود اما پس از انقلاب اسلامی شور عجیبی در بین مردم افتاد و بدون تبلیغ خاصی، مسجد مقدس جمکران با اقبال مردم روبرو شد و جاذبه ای پیدا کرده است که نباید به آن ساده نگاه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، برای برخی دردناک بوده است و برای کمرنگ کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آن‌ها به جایی نرسیده است و اکثر علاقمندان به این مسجد، از میان جوانان هستند که شایسته توجه است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دلیل مخالفت برخی از افراد با این مسجد مقدس که جاذبه ای معنوی دارد و عبادات زیادی در آن انجام می شود، برای من مشخص نیست و من امیدوارم عظمت این مسجد روز به روز بیشتر شود و پروژه‌های ناتمام آن زودتر تمام شود و تأسیسات آن برای زائران میلیونی‌ای که از راه‌های دور می‌آیند، جوابگو باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تأسیس دارالشفا در مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد:اخیراً توفیق پیدا کردیم تا دارالشفای مسجد مقدس جمکران را با هزینه ای بیش از 3 میلیارد تومان تکمیل کنیم و اطبایی به طور افتخاری در آن به خدمت مشغول هستند تا به مردم کمک کنند و امیدواریم سایر مشکلات عمرانی مسجد مقدس جمکران نیز به زودی حل شود و به عنوان کمک کوچکی برای این مسئله، مبلغ 10 میلیون تومان را به تولیت محترم مسجد جمکران اهدا می‌کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به خادمان مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خداوند به شما توفیقی داده است تا خادمی این مکان مقدس و زائران آن را به عهده بگیرید و این توفیق قطعاً بی حساب و کتاب نیست و باید قدردان این توفیق الهی باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 31231

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/31231/آیت-الله-مکارم-شیرازی-برخی-معاندان-ازدیاد-علاقه-مردم-مسجد-جمکران-ناراحت-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir