شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 31235

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۳

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۳پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۳به شرح زیر است:

آیت الله العظمی نوری همدانی: رمز قدرت و عزت ایران زنده‌ نگه‌ داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب: شعر شرافتمندانه در دعوای حق و باطل بی‌طرف نیست
آیت الله حسینی بوشهری: دشمن بیش از ما به مذاکرات نیاز دارد
آیت الله نمازی: اجرایی کردن سیاست‌های برنامه ششم توسعه به حرکت هماهنگ قوا نیاز دارد
آیت الله اعرافی: مذاکرات هسته‌ای را پایان خط نمی‌دانیم
وزیر امور خارجه: آمریکا باید از توافق و تحریم یکی را انتخاب کند


** جام جم ۹۴/۴/۱۳
* دیدار امیر عبداللهیان با همتای قطری
حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عربی و‌ آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دوحه با محمد بن عبدالله الرمیحی، معاون وزیر خارجه قطر در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.
* شناسایی ۲ بانک متخلف در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه ۷۰۰۰ شعبه بانک در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: با بررسی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، دو بانک متخلف بزرگ شناخته شده‌اند.
* جانشین ولیعهد سعودی زخمی شده است
منابع عربی از زخمی شدن جانشین ولیعهد سعودی در جریان حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامی «السلیل» خبر دادند.

** همشهری ۹۴/۴/۱۳
* احضار سفیر آمریکا در پی شنود در آلمان
به دنبال افشای ابعاد جدید از جاسوسی آمریکا علیه مقامات آلمان، وزارت خارجه آلمان دیروز سفیر آمریکا در این کشور را برای توضیح در این باره احضار کرد.
* جنگ قدرت در کردستان عراق
گزارش‌ها از کردستان عراق از اختلاف سیاسی و کشمکش بر سر ریاست این اقلیم حکایت دارد.
گفته می‌شود که مسعود بارزانی می‌خواهد پسرش را جانشین خودش در ریاست اقلیم کردستان کند که این اقدام با مخالفت احزاب کرد رو به رو شده است.

** کیهان ۹۴/۴/۱۳
* گزارش کیهان از تازه‌ترین ترفند آمریکا
خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی بر این مسئله تاکید دارد که حداقل در دو موضوع بازرسی و تحریم، متن توافق با منافع ملی و خطوط قرمز ایران مغایرت جدی دارد.
در مورد بازرسی‌ها صرفا تغییر ادبیات رخ داده و مسئله دسترسی به اسناد، مکان‌ها، افراد و تجهیزات نظامی به هیچ وجه استثنا نشده است.
بلومبرگ مدعی شد: یک مقام غربی آگاه گفت تحریم‌ها لغو نمی‌شود بلکه تدریجا برداشته می‌شود و ایرانی‌ها هم با این مسئله موافقت کرده‌‌اند.
* سیدعبدالمالک الحوثی:آل سعود شاخ شیطان است،آن را می‌شکنیم
«الحوثی» تاکید کرد: «شاخ شیطان نوکر آمریکا و اسرائیل و عروسکی در دست آنها است. حق همسایگی را محترم نمی‌شمارد و در تلاش است که به یمن آسیب برساند.»
* تحریم باعث تولید محصولات دارویی جدید شد
هاشمی وزیر بهداشت گفت: بیش از ۲ سال قبل نظر بر آن بود که تا ۶ ماه دیگر به دلیل تحریم‌ها تولید کارخانه‌های داروسازی متوقف می‌شود که این امر به عکس به تولید داروی جدید منجر شد.
* تروریسم تکفیری مولود آمریکا و رژیم صهیونیستی است
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی و در خدمت منافع این دو رژیم است.
* تکفیری‌ها علیه تکفیری‌ها
گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» در سوریه ۱۸ تن از عناصر گروه تروریستی داعش را به همان شیوه‌ای که این گروه قربانیان خود را اعدام می‌کند، اعدام کرد.

** شرق ۹۴/۴/۱۳
* تهدیدات نظامی آمریکا پاسخ‌های کوبنده دارد
سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکایی‌ها با ملت ایران و طنازی‌های اخیر دیپلماتیک آنها تأکید کرد: ملت ایران سیاهه ده‌ها سال ظلم و جنایت آمریکایی‌ها را فراموش نکرده و تحت تأثیر محاسبه‌گری‌های خطرناک آنان قرار نخواهد گرفت.
* نامه بروجردی به ظریف
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی، در نامه‌ به وزیر امورخارجه درباره ضرورت اقدام عاجل و جدی در زمینه آزادسازی جوانان ایرانی در بند درآمریکا تأکید کرد.
در بخشی از نامه به ظریف آمده: «تعداد قابل‌توجهی از جوانان فرهیخته ایرانی توسط سازمان اطلاعاتی در آمریکا و با فشار به کشورهای مختلف جهان به بهانه تلاش این جوانان برای تهیه اقلام تحریم‌شده، دستگیر و به آمریکا منتقل شده‌اند. از همه ظرفیت خویش برای آزادسازی این جوانان به ناحق زندانی در آمریکا استفاده کرده و زمینه آزادسازی آنها را فراهم کنید.»
* ريابکوف، معاون وزير خارجه روسيه: سطح بازرسي‌ها از ايران به اندازه‌اي هست که نشان دهد اين کشور هيچ ‌برنامه يا پروژه‌اي براي تسليحات هسته‌اي ندارد. هيچ ‌کس انتظار نداشت که رفع ابهامات در مورد ابعاد احتمالي نظامي برنامه هسته‌اي ايران پيش از مرحله نهايي مذاکرات ميان ايران و گروه ١+٥ حل‌وفصل شود و ديدار يوکيا آمانو از ايران نشانگر اين واقعيت است.
* رشد ٦٠ درصدی تولید نفت ایران در صورت توافق هسته‌ای
خبرگزاری رویترز با نظرسنجی از تحلیلگران، پیش‌بینی کرد در صورت توافق هسته‌ای میان تهران و کشور‌های گروه ١+٥ و لغو تحریم‌های ایران، این کشور می‌تواند ظرف یک سال تولید نفت خام خود را ٦٠ درصد افزایش دهد.

** ایران ۹۴/۴/۱۳
* ایراد شورای نگهبان از طرح استانی شدن انتخابات مجلس
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی این طرح در جلسه اعضای شورای نگهبان، گفت: این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که مشروح این ایرادات متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان منتشر خواهد شد.
* از بازار ایران جا نمانید
«رویترز» در گزارشی به نقل از یک دیپلمات فرانسوی گفت که به شرکت‌های این کشور برای رفتن به ایران آماده باش داده شده است.
* سفر انگلیسی‌ها به تهران برای از سرگیری همکاری نفتی
مقامات شرکت انگلیسی سوئیسی گلنکور در آستانه توافق احتمالی هسته‌ای به تهران سفر کردند تا در مورد فرصت‌های احتمالی تجارت با ایران با مقامات نفتی کشورمان دیدار و مذاکره کنند.
* ایران هیچ‌گونه انحرافی به سمت مقاصد نظامی نداشته است
آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با رئیس جمهوری کشورمان با قدردانی از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی بازرسی‌های گذشته همواره اعلام کرده‌ایم که فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ‌گونه انحرافی به سمت مقاصد نظامی نداشته و همچنین ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۳
* اطلاعیه‌های داعش در فلسطین را صهیونیستها منتشر می‌کنند
کارشناسان و مقامات فلسطینی از جمله ابومازن معتقدند که بیانیه‌های منتشر شده داعش در قدس اشغالی توسط سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی منتشر شده و بوسیله این سازمان طراحی می‌شود.
* خالد بن عوض الغامدی، قاضی سعودی، یک شهروند اهل تسنن سعودی به نام «مخلف الشمری» را به دلیل همنشینی با شیعیان به دو سال زندان و ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم کرد.
* اسرائیل دیگری برای امت اسلامی
حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در افغانستان اعلام کرده است ایران «اسرائیل دیگری برای امت اسلامی»‌ است.
حکمتیار، در دوران حاکمیت کمونیست‌ها برافغانستان در تهران اقامت داشت، اما پس از ‌آزادی افغانستان و بازگشت به کشور خود، علیه ایران موضع گرفت.
حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در فروردین ماه امسال اعلام کرده بود که آماده است برای همکاری با نیروهای عربستان نفرات خود را به یمن بفرستد.
* دولت عربستان در اقدامی غیر بشری، دفاع یکی از پایان نامه‌های خود با موضوع تکفیر شیعیان را پذیرفت و به دانشجویان آن مدرک کارشناسی ارشد داد.
* نگرانی بین‌المللی از چراغ سبز آمریکا به رژیم بحرین برای تداوم سرکوب‌ها
سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر با محکوم کردن تصمیم آمریکا برای لغو ممنوعیت فروش سلاح به بحرین، این اقدام را دلیلی بر حمایت واشنگتن از سرکوب آزادی و حقوق بشر توصیف کردند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۳
* ناکامی تروریست‌ها در تصرف حلب
به گزارش المیادین، نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح به منطقه «جمعیت الزهراء» در غرب شهر حلب را ناکام گذاشتند.
* قتل‌عام مسلمانان روزه‌دار نیجریه
گروهک تروریستی بوکوحرام ۱۴۵ تن از مسلمانان روزه‌دار نیجریه را قتل‌عام کرد که تعدادی از آنان در مسجد منتظر شنیدن صدای اذان مغرب و خوردن افطاری بودند.
* مقامات حماس و حزب‌الله دیدار می‌کنند
یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور تقویت روابط با حزب‌الله لبنان، در روزهای آینده در بیروت با دبیرکل این حزب دیدار می‌کند.

** جوان ۹۴/۴/۱۳
* عربستان ۲۳۰۰ نفر در ۱۰۰ روز تلفات داد
آمریکا در گزارشی اطلاعاتی اعلام کرد که در جنگ ۱۰۰ روزه یمن، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نظامی سعودی به هلاکت رسیده و صدها مواضع نظامی منهدم شده‌اند.
* آژانس انرژي اتمي قابل اعتماد نيست
حسين شيخ‌الاسلام، مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با تأكيد بر عدم بازرسي از مراكز نظامي كشور توسط بازرسان آژانس اظهار داشت: اين حق ما و هر كشور ديگري است كه اجازه ندهد آنچه كه به امنيت كشور بستگي دارد به دست خارجي‌ها بيفتد.
* دشمن بیش از ما به مذاکرات نیاز دارد
آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌‌های علمیه با اشاره به اینکه دشمن بیش از ما به مذاکرات هسته‌ای نیاز دارد، عنوان کرد توجه به سیره امام حسن(ع) به ما می‌آموزد که در مذاکرات تا از دشمن امتیاز نگرفتیم، امتیاز ندهیم.
وی افزود: دشمن تهدید کرده که میز مذاکرات را ترک خواهد کرد، ولی این خبرها نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری آنها بیش از ما به مذاکرات نیاز دارند.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۳
* توافق نهایی هیچ بخش محرمانه‌ای ندارد
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: اگر توافق جامع حاصل شود همه اسناد و ضمائم مربوط به آن منتشر و در دسترس خواهد بود و طرف ایرانی بر این اصرار دارد که هیچ بخش محرمانه‌ای وجود نخواهد داشت.

** رسالت ۹۴/۴/۱۳
* شعر شرافتمندانه در دعوای حق و باطل بی‌طرف نیست
رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب: شعر انقلاب باید در خدمت عدالت و پیشرفت کشور باشد.
نظام سلطه وقیحانه در قبال جنایت علیه مردم یمن، ‌غزه و لبنان سکوت می‌کند.
برخی دست‌ها در صددند شعر را در خدمت فرهنگ لجام گسیخته قرار دهند.
هر شعری بر ضد ظلم مصداق شعر حکمت آمیز است.
* جناحي کردن مذاکرات خيانت به کشور است
محمد نبی حبیبی دبيرکل حزب موتلفه اسلامي گفت: هر کس مذاکرات هسته‌اي را جناحي،‌ حزبي و دوقطبي کند کار نادرستي انجام داده و در واقع خيانت کرده است.
* ايران با انتقال ۹ تن از اورانيوم غني شده خود به خارج موافقت کرده است
نيويورک تايمز مدعي شد که ايران با انتقال بيش از ۹ تن از اورانيوم غني شده به خارج از کشور، به عنوان بخشي از توافق جامع هسته‌اي، موافقت کرده است.
* همه تحريم ها بايد از روز اجراي توافق برداشته شود
تخت روانچی عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي با اعلام مخالفت ايران با تعليق تحريم ها اظهار داشت: همه تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران بايد از روز اجراي توافق هسته اي احتمالي برداشته شود.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۳
* تشکیل هیات بررسی طرح امر به معروف
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با بیان اینکه طرح امر به معروف و نهی از منکر موجب تداخل قوا می‌شود گفت: رئیس جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری در خصوص اصطکاک‌های این طرح توضیحاتی را ارائه کرده است که قرار است مساله به هیئتی ارجاع شود تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
* ترور مقام داعش
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «طارق بن طاهر العونی الحرزی» یکی از رهبران بلند پایه گروه تروریستی داعش در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف بر ضد داعش در سوریه کشته شده است.

** آرمان ۹۴/۴/۱۳
* دولت قدردان رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب است
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت قدردان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و به عنوان کمترین فرد در دولت از ایشان تشکر می‌کنم که به درستی دولت را برای خروج از این تحریم و تنگنا راهنمایی فرمودند.
* حمله ناو جنگی آمریکا از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود
وزارت امورخارجه کشورمان در سالگرد حمله ناو جنگی ایالات متحده به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: این جنایت هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
* روایت سازمان انرژی اتمی از حضورآمانو در ایران
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در گفت‌وگوها با آمانو،‌ جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر لزوم ایجاد یک زمانبندی مشخص برای پایان دادن به موضوعاتی که از گذشته مطرح بود، تفاهم کردند.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۱۳
* ملت، جهادگران دیپلماتیک را تنها نمی‌گذارند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علماء، فضلا و دانشگاهیان گفت:‌ «ایران از ابتدا اعلام کرد که هدفش برای دستیابی به دانش هسته‌ای، استفاده صلح‌آمیز از آن در حوزه‌های مختلف، بهداشت و مسائل بهداشتی و پزشکی بود. زیرا همان‌طور که مقام معظم رهبری طی فتوایشان اشاره کرده بودند تولید، ساخت و اجرای بمب و سلاح هسته‌ای حرام است.»
* تغییر مسیر ترانزیت موادمخدر از خشکی به آب‌های آزاد
سردار علی مویدی رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: «مرزبانان ما به راه‌های خشکی اشرافیت کامل دارند. بر این اساس قاچاقچیان مجبورند به سمت آب‌های آزاد ترانزیت کنند که درصدد هستیم مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.»

** آفرینش ۹۴/۴/۱۳
* با اظهارات تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور ایجاد کرد
علی لاریجانی با انتقاد از اظهارات نسنجیده در موضوع هسته‌ای گفت: قطعا تمام مسئولان کشور از توافق هسته‌ای که خطوط قرمز کشور را رعایت کرده و منافع ملی را تامین کند حمایت می‌کند از این رو طرح برخی مسائل و اظهارات تخریبی علیه مذاکرات هسته‌ای نه حرف رهبری بوده و نه حرف مسئولان است.
* دولت در پی شرایطی است که فشار بر مردم کمتر شود
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بعد از ظهر روز پنجشنبه در دیدار یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: همکاری شفاف ایران با آژانس یکی از نمونه‌های طولانی بوده و برای آژانس ثابت شده که اتهامات واهی در خصوص انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بی اساس بوده است.
رئیس جمهوری تاکید کرد: اثبات عدم انحراف فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران طی ۱۲ سال همکاری نزدیک با آژانس، بهترین قضاوت برای افکار عمومی جهان است.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۳
* تیم مذاکره کننده هسته‌ای از کفار نترسد
آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر اساس ایدئولوژی اسلام از کفار نترسد و ۱+۵ هم بداند کارگزاران نظام بر اساس ایدئولوژی پای میز مذاکره نشسته‌اند و هرگز از موضع خود عبور نمی‌کنند.
* طرح فوریتی برای مداخله در سوریه نداریم
با وجود آن که منابع امنیتی در ترکیه اعلام کرده‌اند ارتش این کشور سربازان و تجهیزات بیشتری در طول مرز با سوریه همزمان با افزایش درگیری‌ها در شهر حلب مستقر کرده، احمد داوود اوغلو اعلام کرد: آنکارا طرحی فوری برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.

** قدس ۹۴/۴/۱۳
* نماز وحدت در کویت
شیعیان و اهل سنت کویت در تأکید بر وحدت ملی در رویارویی با تروریسم، نماز جمعه دیروز را دوشادوش یکدیگر در مسجد جامع «الکبیر» برگزار کردند.
* آمریکا باید از توافق و تحریم یکی را انتخاب کند
محمد جواد ظریف گفت: ‌از نظر من، آمریکا باید میان یک توافق و تحریمها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید یا شکست می‌خورد که آمریکا بخواهد تحریمها را لغو کند یا آنها را در جای خود نگه دارد.

** قانون۹۴/۴/۱۳
* عدم حمله به داعش در سوریه غیر منطقی است
وزیر دفاع انگلیس راهبرد لندن در عدم اقدام حمله به داعش در سوریه را راهبردی غیر منطقی عنوان کرد: به نوشته گاردین بعد از این سخنان فالن، انگلیس حملات هوایی علیه داعش را از عراق فراتر برده و به مواضع داعش در سوریه نیز حمله خواهد کرد.
* فابیوس بار دیگر عامل شکست مذاکرات می‌شود؟
نشریه فرانسوی «لوپوئن» طی یادداشتی اعلام کرد که وزیر امور خارجه فرانسه که مواضعش در قبال موضوع هسته‌ای ایران بسیار سخت‌تر از آمریکاست، ممکن است بار دیگر منجر به شکست این مذاکرات شود.

** خراسان ۹۴/۴/۱۳
* ايران صاحب بزرگترين ناوگان نفتکش هاي غول پيکر جهان شد
وال استريت ژورنال گزارش داد: شرکت ملي نفتکش ايران، دارنده بزرگترين ناوگان نفتکش هاي غول پيکر دنيا، هم اکنون در حال مذاکره با شرکت هاي غربي براي حضور در بنادر اروپايي پس از لغو تحريم هاست.
شرکت ملي نفتکش ايران، اعلام کرده است که پس از خريد ۲۰ شناور حمل نفت خام در دو سال و نيم گذشته، هم اکنون ۴۲ نفتکش غول پيکر دارد که توانايي حمل دو ميليون بشکه نفت خام را دارند.
* تسنیم آنلاین مدعی شد
در روزهای گذشته یک مدیر ارشد بانک سپه به دلایل نامعلومی بازداشت شده است.
با وجود اینکه تا کنون هیچ اطلاعی از علت بازداشت این مدیر ارشد به محافل رسانه‌ای درز نکرده، اما احتمال «تخلف مالی» وجود دارد.
گفته می‌شود، حتی مدیران ارشد بانک سپه هم از علت بازداشت فرد مذکور اطلاع دقیقی ندارند.
* سقوط بزرگترین پایگاه نیروهای منصور هادی در عدن
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور پادگان «بیر احمد» واقع در عدن در جنوب یمن را از عناصر وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن باز پس گرفتند.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۳
* اميد مردم را بايد زنده نگه داريم
نهاونديان رييس دفتر رييس جمهور وفاي به عهد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تعهداتي كه اين دولت در آغاز به كار خود به مردم داده است، تعهد تك تك مسوولان دستگاه هاي اجرايي است و همگي بايد در حوزه مديريتي خود نسبت به آن پاسخگو باشند و مديران مياني مسوول اصلي پيگيري لحظه به لحظه تحقق مصوبات و تصميمات رييس جمهور و دولت هستند.
* تهران آماده همكاري با آژانس براي حل پي ام دي است
عراقچی عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران درباره آخرين روند مذاكرات هسته‌اي تاكيد كرد:گفتگوها در وين همچنان به طور فشرده در جريان است.
* آیت‌الله علم الهدی: از مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر سر اصول قدردانی می‌کنیم.
* دستگیری ۱۰۸ عضو حماس در کرانه باختری
در حالی که اختلافات بر سر دولت ائتلافی میان حماس و فتح افزایش یافته، آخرین خبرها از تحولات فلسطین حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ عضو حماس در کرانه باختری توسط دولت خودگردان فلسطین دستگیر شده‌اند.

** شهروند ۹۴/۴/۱۳
* آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد: افزایش ۵/۱۷ درصدی طلاق در سه ماهه اول امسال.
* رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با ماموریت ویژه‌در وین
محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به وین پرواز کرد تا به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بپیوندد.
برخی از تحلیلگران در وین بر این عقیده‌اند که حضور نهاوندیان در وین با توجه به سوابق اقتصادی خود در اتاق بازرگانی به مذاکرات درباره چگونگی رفع تحریم‌های مالی و اقتصادی ارتباط دارد.
* تکذیب موافقت ریاض با برقراری آتش‌بس در یمن
یک منبع در ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان توافق برای برقراری آتش‌بس را تکذیب کرد، این درحالی بود که خبرنگار شبکه المیادین در روز جمعه از موافقت وزیر خارجه عربستان‌سعودی با آتش‌بس در یمن خبر داده ‌بود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تاکید اسلام بر فتح قلّه‌هاي بزرگ علمي است

حوزه/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش بزرگداشت و تجليل از مرحوم استاد شريف‌زاده گلپايگاني گفتند: اسلام احترام خاصّي براي دانشمندان دارد، نشان از اين است که اين دين آسماني از مسلمانان مي‌خواهد که خودشان هميشه به سلاح علم و دانش مجهّز بوده، و قلّه‌هاي بزرگ علمي را فتح نمايند.

رمز قدرت و عزت ایران زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است
رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی، رمز قدرت و عزت ایران را زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت خواند و گفت: هر ملتی که از این فرهنگ پیروی کند؛ در مقابل دشمنانش پیروز و عزتمند است؛ چنان که پیروزی مردم ایران در دفاع مقدس و مردم لبنان و غزه در مقابل رژیم صهیونیستی نتیجه پیروی از فرهنگ عاشورایی است.

اجرایی کردن سیاست‌های برنامه ششم توسعه به حرکت هماهنگ قوا نیاز دارد
رسا/ آیت الله نمازی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب، اجرایی شدن این سیاست ها را منوط به حرکت و تلاش هماهنگ سه قوا و دستگاه‌های اجرایی مختلف دانست.عضو جامعه مدرسین همچنین در ادامه با اشاره به زیاده خواهی‌های آمریکا و کشورهای ۱+۵ درمذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا گفت: آمریکا و کشورهای ۱+۵ چه بخواهند و چه نخواهند ملت مجاهد و قهرمان ایران اسلامی پای منافع ملی و مصالح ملی خود تا پای جان ایستاده است. مذاکرات هسته‌ای را پایان خط نمی‌دانیم.
رسا/آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دشمنان ایران نقشه ایجاد فتنه داخلی را به گور می‌برند، گفت: دشمنان بدانند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، این امر پایان راه برای ملت ایران نبوده چراکه اقتصاد مقاومتی ابزار ما برای مقابله با آنها است. عضو جامعه مدرسین افزود: گمان نکنند تحقیر و تحریم ما را به مذاکره کشانده زیرا ما مرد جهاد هستیم و تهدید بر روی ما تأثیری ندارد.

امام جمعه نجف از تألیف ۱۳۹ پایان‎نامه دکترا علیه شیعیان در عربستان خبر داد
رسا/ امام جمعه نجف اشرف از پایان‎نامه‎های دکترای دانشگاه عربستان به عنوان منبعی برای تکفیر شیعیان و گسترش تروریسم یاد کرد.حجت الاسلام قبانچی از موضوع پایان نامه‎های دکتری دانشگاه‎های عربستان انتقاد کرد و گفت: ۱۳۹ پایان‎نامه در مقطع دکتری در دانشگاه‎های عربستان علیه شیعه تصویب و کار شده است.وی افزود: این پایان نامه‎ها تغذیه فکری جریان‎های تکفیری است. موضوع پایان‎ نامه‎های دکتری دانشگاه عربستان ما را مجبور می‎کند که بپرسیم، چه کسی داعش را پرورش و حمایت می‎کند؟

طرح تکمیلی امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرایی می شود
ایرنا/ مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه سال گذشته شورای عالی امنیت ملی کشور طرح امنیتی حرم مطهر را ابلاغ کرد از اجرای طرح تکمیلی امنیتی در مبادی ورودی حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.حجت الاسلام عبدی با اشاره به اینکه فاز اول امنیت حرم مطهر در حال اجرا است گفت: این طرح با جامعیت کامل برای امنیت مجاوران و زایران کریمه اهل بیت(ع) در دستور کار قرار گرفته است لذا چک و خنثی در مبادی‌های ورودی حرم مطهر صورت خواهد گرفت.

تکفیر شیعیان جایز نیست
تسنیم/شیخ الازهر مصر با به کاربردن لفظ توهین آمیز روافض از سوی وهابیون و مبلغان سلفی تندرو برای شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مخالفت کرد.احمد الطیب تصریح کرد: هدف ما، جست‌وجوی راه‌های وحدت امت اسلام و نه تفرقه است. الازهر هیچ گاه موسسه‌ای برای فتنه یا تفرقه میان مسلمانان نبوده است .احمد الطیب با اشاره به ادعاهایی که علیه شیعیان مطرح می شود، مساله تکفیر شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از جمله عوامل تنش زا خواند و گفت: تکفیر شیعیان و اصرار بر نامیدن آنها به عنوان روافض، جایز و شایسته نیست.

حمله موشکی داعش به اسرائیل
ایسنا/شبه‌نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش در مصر مسئولیت شلیک سه راکت به اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفتند.گروهی که خود را "استان سینا" می‌نامد و مدعی هم‌پیمانی با داعش است، اعلام کرده که شلیک این راکت‌ها به اسرائیل در اعتراض به حمایت تل‌آویو از ارتش مصر است.در همین حال، بر اساس گزارش بی.بی.سی، تل‌آویو اعلام کرده که دو راکت در مناطق جنوبی اسرائیل به زمین برخورد کرده اما هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است.

کشتار مردم سوریه توسط منافقین فاش شد
ایرنا/ویکی لیکس با انتشار اسنادی فاش کرد که اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال ۲۰۱۱ وارد سوریه شدند تا با کشتار مردم و معارضان دولت این کشور، مسئولیت این کشتارها را به گردن ایران بیاندازند.اسناد منتشر شده ویکی لیکس،همچنین گروهک منافقین را در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب و اطراف دمشق و اعضای آن را در حال آموزش تروریست‌های مسلح موسوم به معارضان مخالف دولت نشان می‌دهد.همچنین روزنامه فرانسوی فیگارو نیز چندی قبل اعلام کرده بود که عناصر گروهک تروریستی منافقین برای شرکت در اقدامات نظامی ضد حکومت سوریه در ادلب حضور دارند.

اکثر سایت‌های حامی داعش از عربستان پشتیبانی می‌شود
تسنیم/ نتایج پژوهش یک مؤسسه آمریکایی ثابت کرد که اکثر سایت‌های حامی داعش در توئیتر از عربستان پشتیبانی می‌شود.نتیجه پژوهش مؤسسه بروکینگز که در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شد، تاکید داردکه تیم رسانه‌ای که در خدمت داعش است، در عربستان سعودی است و برخی حدس و گمان‌ها درباره فعالیت آنها از شهر رقه در سوریه یا موصل در عراق، نادرست است.

رشوه عربستان سعودی به اردن برای تجزیه سوریه و عراق
تسنیم/پایگاه خبری «دبکا» که وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی است، فاش کرد که عربستان سعودی به عبدالله دوم وعده داده است در صورتی‌که «درعا»، «جبل العرب» (در سوریه) و «الرمادی» (در عراق) را به اردن ملحق کند، ریاض ۲۰ میلیارد دلار به او خواهد بخشید.براین اساس، پادشاه اردن با اعلام حمایت از نیروهای عشایر در شرق سوریه و غرب عراق در نبرد با داعش، برای عملی کردن این طرح مورد پذیرش اسرائیل آماده می‌شود.

خروج اولین کشور اروپایی از ائتلاف ضد داعش
ایرنا/تلویزیون بلژیک گزارشی درباره بازگشت جنگنده‌های این کشور از پایگاه نظامی «الازرق» اردن پس از ۹ ماه استقرار در این مکان برای شرکت در حملات هوایی به مواضع داعش نشان داد.ماه گذشته «دیدیه ریندرز» وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد کشور وی قصد دارد شرکت خود در عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را به دلیل مشکلات بودجه‌ای متوقف کند.

جزئیات حمله ناکام اشرار مسلح در خاش
فارس/ فرمانده انتظامی سیستان با تشریح جزئیاتی از حمله ناکام اشرار مسلح به ساختمان اداره مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش، این حمله را اقدامی تلافی‌جویانه و به دنبال ضربات مهلک دانست که پلیس به گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر وارد کرده است. سردار رحیمی افزود:پس از دو عملیاتی که پلیس علیه این گروه انجام داد که به کشف دو محموله بزرگ مواد مخدر انجامید، این گروه از اشرار با هدف انتقام گیری و تلافی ، به صورت گروهی و مسلحانه به ساختمان اداره مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش حمله‌ور شدند که به لطف خداوند و با هوشیاری و اقدام به موقع یگان حفاظتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، حمله این گروه از اشرار ناکام ماند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdkx0s.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما