دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 31280

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۵

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۵به شرح زیر است:

آیت الله یزدی: اجرای قوانین و مقررات باید سرلوحه کار مسؤولان قرار بگیرد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مسئولان قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند
آیت‌الله خاتمی: پیام راهپیمایی روز قدس امسال تسلیم‌ناپذیری ایران است
دکتر علی لاریجانی: توافق هسته‌ای امنیت پایدار را در منطقه تضمین می‌کند
عراقچی: یکی دو روز آینده برخی متون توافق نهایی می‌شود
آزادسازی دو شهر مهم عراق از دست داعش

** جام جم ۹۴/۴/۱۵

* پیام راهپیمایی روز قدس امسال، تسلیم‌ناپذیری ایران است
آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با بیان این که راهپیمایی هر ساله روز جهانی قدس در حقیقت تجدید بیعت با امام راحل عظیم‌الشأن است، اظهار کرد: امسال این راهپیمایی علاوه بر پیامی که هر ساله داشت پیام دیگری را هم با خود دارد و آن پیام عزت و پیام تسلیم‌ناپذیری در برابر دنیای استکبار است.
* قیمت مسکن در خرداد هم کاهش یافت
بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه جاری را منتشر کرد که حاکی از ادامه کاهش قیمت مسکن است.
* دبیرکل «عصائب اهل حق» فاش کرد: ردپای داعش در طرح خاورمیانه جدید
قیس الخزعلی افزود: داعش ابزار دست سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی برای ایجاد فتنه مذهبی و تجزیه عراق و دیگر کشورهای منطقه و تشکیل خاورمیانه جدید براساس خواسته طرف‌های غربی است.

** همشهری ۹۴/۴/۱۵
* پیش بینی کاهش قیمت ارز با یکسان سازی نرخ
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از یکسان‌سازی نرخ ارز در کشور به فاصله ۵ تا ۶ ماه پس از عمل شدن تفاهم هسته‌ای خبر داد و پیش بینی کرد که قیمت ارز با یکسان‌سازی نرخ ارز تا حدودی کاهش یابد.
* افشاگری تازه درباره جاسوسی آمریکا
سایت ویکی لیکس در تازه‌ترین افشاگری خود، نام بیش از ۲۹ نفر از مقامات بلندپایه برزیل را فاش کرد که آمریکا به طور مستمر از آنها جاسوسی می‌کرده است.
* نمایش مرگ تازه داعش
گروه تروریستی داعش شنبه شب فیلم تازه‌ای از جنایاتش را منتشر کرد.
در این فیلم اعدام ۲۵ عضو ارتش سوریه که در حمص اسیر شده بودند، نشان داده می‌شود. این فیلم در آمفی تئاتر تاریخی شهر باستانی بالمیرا تهیه شده است.

** کیهان ۹۴/۴/۱۵
* باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایانی مذاکرات بود
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای مذاکرات را در چارچوب‌های تعیین شده از سوی مجلس پیش خواهد برد و گریزی از این نتیجه نیست مگر اینکه آمریکایی‌ها بخواهند مذاکرات را متوقف کنند که آنها در این معرکه مقصر شناخته خواهند شد.
* لازم باشد از سلاح هسته‌ای هم استفاده می‌کنیم
در جدیدترین اظهارات مقامات روسیه و آمریکا علیه یکدیگر، رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه تهدید کرد «در صورت حمله نظامی به روسیه، بعید نیست که مسکو با سلاح هسته‌ای واکنش نشان دهد.»
* آل خلیفه تابعیت ۵۶ شهروند دیگر بحرینی را لغو کرد
رژیم آل خلیفه ماه گذشته تابعیت ۵۶ شهروند این کشور را لغو کرد که ۹ نفر از آنان کمتر از ۱۸ سال سن دارند.
* حیله‌های تازه غرب برای دور زدن خطوط قرمز ایران
خبرهای متناقضی درباره حل شدن یا حل نشدن موارد اختلافی در مذاکرات هسته‌ای منتشر شده است.
آسوشیتدپرس در این زمینه مدعی شد ایران و غرب درباره نحوه برداشته شدن تحریم‌ها به توافق اولیه دست یافته‌اند اما هیچ سند یا توضیحی ارائه نکرد.
آسوشیتدپرس در عین حال تصریح کرد: ایران خواستار لغو یکپارچه و فوری تحریم‌هاست، در حالی که قدرت‌های غربی لغو تدریجی و گام به گام را ترجیح می‌دهند.
دولت اوباما قادر نیست لغو فوری تحریم‌ها را بپذیرد، زیرا با مانع کنگره رو به روست که تا ۳۰ روز برای بررسی هرگونه توافق تا رد کامل آن وقت دارد.

** شرق ۹۴/۴/۱۵
* زمان توافق همین الان است
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران ایستاده در مقابل هتل کوبورگ، گفت: «هنوز برنامه‌ای برای تمدید نداریم. فضا خوب و مثبت است و اراده سیاسی در طرفین وجود دارد که به تصمیم سیاسی منجر شود».
* انتقاد از کندی رسیدگی به گزارش تحقیق‌وتفحص از تأمین اجتماعی
حسین دهدشتی، عضو هیأت‌رئیسه تحقیق‌وتفحص از تأمین اجتماعی با انتقاد از کندی رسیدگی به گزارش تخلفات مرتضوی، خواستار اصلاح ساختار این مجموعه شد.

** ایران ۹۴/۴/۱۵
* توافق هسته‌ای امنیت پایدار را در منطقه تضمین می‌کند
دکتر لاریجانی رئیس مجلس با رد برخی اظهارنظرها در امریکا مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها در مقابل ملت ایران، آنها را دارای جنبه تبلیغی و کارکردی داخلی در این کشور دانست و اضافه کرد: این رفتارها را سازنده نمی‌دانیم و امریکایی‌ها با این اظهارات خود خسارت‌های زیادی به خودشان و منطقه وارد کرده‌اند.
* جبهه اصلاحات با همه توان از دولت حمایت کند
محمد رضا عارف کسب اکثریت مجلس را مهم‌ترین راهبرد اصلاحات عنوان و تأکید کرد: برای دستیابی به این راهبرد، هیچ راهی جز اجماع برای جبهه اصلاحات وجود ندارد. باید در سراسر کشور اصلاح طلبان یک فهرست داشته باشند.
* دیدار سفرای اتحادیه اروپا با وزیر اقتصاد
سفرای اتحادیه اروپا طی دیداری با طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی متقابل تأکید کردند.
* ارتش ترکیه دستور حمله مشروط به سوریه دارد
در پی گمانه زنی‌های مختلف رسانه‌ای درباره نتیجه پنهان جلسه شورای امنیت ملی ترکیه که هفته گذشته برای تصمیم‌گیری پیرامون حمله به سوریه تشکیل شده بود، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر موقت ترکیه فاش کرد، ارتش این کشور دستور گرفته است، در صورتی که تحولات در کشور جنگ زده سوریه امنیت ملی ترکیه را تهدید کند، وارد عمل ‌شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۵
* آزادسازی دو شهر مهم عراق از دست داعش
دو شهر مهم و راهبردی السجر و الصقلاویه در استان الرمادی و در نزدیکی شهر اشغالی فلوجه، دیروز توسط نیروهای عراقی شامل ارتش و نیروهای مردمی آزاد شدند. این دو شهر از آذرماه سال ۹۲ تاکنون در کنترل داعش قرار داشت.
* رسیدگی به محرومان مورد توجه جدی شهرداری تهران است
قالیباف شهردار تهران، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا در مجموعه شهرداری تهران باید فارغ از مباحث اداری به طور ویژه در زمینه رسیدگی به محرومان ایفای نقش کرده و خارج از شرایط اداری مسئولیت بخشی از کار را بپذیرند.
* گزارش دیوان محاسبات از تخلفات بانک مرکزی در سال ۹۲
دیوان محاسبات با انتشار گزارشی پرده از تخلفاتی برداشته که حاکی از افزایش نقدینگی، عدم مدیریت بازار ارز، عدم حمایت از تولید و عدم مدیریت سود تسهیلات در سال ۹۲ است.
* داعشی‌های جاسازی شده در تریلی به قصد کربلا
نیروهای امنیتی عراق در کربلای معلی توانستند با هوشیاری دریکی از نقطه‌های بازرسی در یکی از ورودی‌های شهر کربلا به نام «الشموخ» تروریست‌های داعشی را که قصد نفود به کربلا داشتند ودر یک دستگاه تریلی پنهان شده بودند، دستگیر کنند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۵
* نظر مجلس در موضوع بورسیه‌ها با نظر رهبری یکسان است
غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با سیاسی کردن مساله بورسیه‌ها، گفت: هرکس مطالب روزنامه‌ها را در یک سال و نیم گذشته درباره بورسیه‌ها دنبال و تحلیل و بررسی کند، به‌خوبی متوجه می‌شود که برخورد آنان با این موضوع برخوردی از جنس سیاست بوده است.
* «روز اعلام»، «روز توافق» و «روز اجرا» بازی با کلمات است
مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس با بیان اینکه روز اعلام، روز توافق و روز اجرا به نظر بازی با کلمات است، گفت: قطعا ملت ایران توافقی را می‌پذیرند که در آن تحریم‌ها یکجا لغو شوند اگرنه اصلا هدف مذاکرات زیر سوال می‌رود.
* افراطی‌ترین خاخام صهیونیست در افطاری ترکیه
یهودا گلیک، یکی از خاخام‌های افراطی رژیم صهیونیستی، اخیرا میهمان یک مراسم افطاری سیاسی در ترکیه با عنوان اسلام ضدخشونت بوده است.

** جوان ۹۴/۴/۱۵
* رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: وزیر علوم باید با خاطیان پرونده بورسیه برخورد کرده و همچنین نه تنها از دانشجویان بورسیه بلکه از جامعه دانشگاهی برای این قصور عذرخواهی کند.
* مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان این که کارتن خوابی، کودکان کار و اعتیاد از دغدغه‌های اصلی شورای شهر تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: البته کارتن خوابی در تهران در مرحله هشدار و بحران نیست، هر چند یک کارتن خواب نیز زیبنده پایتخت نیست.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۵
* یکی دو روز آینده برخی متون توافق نهایی می‌شود
عراقچی گفت: ما خود را اسیر زمان نمی‌کنیم، ولی معتقدیم تمدید مذاکرات گزینه مطلوبی برای هیچ یک از طرفین نیست.
بخش اعظمی از تحریم‌ها، تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای است و تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر و تروریسم بخش کوچکی را تشکیل می‌دهد.
* اعلام آمادگی روسیه برای فروش تجهیزات دریایی به ایران
سخنگوی یک هیأت نظامی ایرانی که برای بازدید از نمایشگاه تجهیزات دریایی به روسیه سفر کرده، گفت که طرف روسی برای فروش تجهیزات و تسلیحات دریایی به ایران اعلام آمادگی کرده است.
* پیشروی ارتش سوریه و حزب الله لبنان در شهر الزبدانی
نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان از بخش غربی وارد شهر الزیدانی شده و به طور کامل منطقه الجمعیات در غرب این شهر را تحت کنترل خود گرفته‌اند.

** رسالت ۹۴/۴/۱۵
* بيانات رهبر معظم انقلاب مهري بر پايان پرونده دروغ‌سازي بورسيه‌ها بود
ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از جوسازي روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در موضوع بورسيه‌ها ياد کرد و گفت: پس از آنکه مشخص شد داستان بورسيه‌ها دروغي بيش نبوده و مستنداتي مبتني بر تخلف سه هزار دانشجوي بورسيه ارائه نشد، روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در سکوتي معنادار ديگر به اين موضوع نپرداختند.
* سامانه بومی قدیر در لبه تکنولوژی‌های دنیا قرار دارد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: اين سامانه هزينه‌اي معادل يک پنجم نمونه خارجي خود دارد و با قرار گرفتن در زنجيره پدافند هوايي موجب بالا رفتن ميزان امنيت آسمان کشور مي‌شود.
* عمار حکیم خواستار شد: تشکیل جبهه منطقه‌ای و بین‌المللی علیه داعش.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۵
* فردا؛ جمع بندی و اعلام توافق نهایی
شبکه خبري روسيا اليوم در خبري فوري به نقل از منابع ديپلماتيک اعلام کرد که ايران و ۱+۵ درباره اراک و فردو به توافق نهايي رسيدند.
* حبس زدايي و کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها سياست قوه قضائيه است
حجت‌الاسلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولين قضايي کشور گفت: يکي از خواسته‌هاي مقام معظم رهبري در اين ديدار، توجه به بحث پيشگيري از وقوع جرم آن هم به صورت سازمان يافته و علمي است.
* دولت به دام آمار و ارقام نيفتد
حميدرضا فولادگر عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در مراسم بيستمين بزرگداشت روز صنعت و معدن، اظهار کرد: دولت تدبير و اميد بايد مراقب باشد که به دام آمار و ارقام نيفتد چرا که همواره اين انتقاد بر دولت قبلي بود که در آمارها بزرگنمايي مي‌کند.

** آرمان ۹۴/۴/۱۵
* نامه‌های دبیر ستاد حقوق بشر کشور درباره مردم یمن
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان نسبت به شرایط فوق العاده وخیم و خطرناک مردم یمن ابراز نگرانی کرده و خواستار تحرک جدی سازمان ملل برای پایان دادن به اقدامات تجاوزکارانه شد.
* اکثر استانداران روحانی اصلاح‌طلب نیستند
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان گفت: در بین استانداران هر جریان و گرایش سیاسی وجود دارد، البته بیشتر استانداران اصلاح طلب نیستند اما اکثر فرمانداران اصلاح طلبند.
* دستگیری عاملان اختلاس ۴۲میلیارد ریالی در اصفهان
خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس ۴۲میلیارد ریالی در یکی از شعب بانک‌های استان اصفهان گفت: رئیس و یکی از کارمندان این شعبه که در این اقدام دخیل بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
* انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب بعد از ماه رمضان
بعد از ماه مبارک رمضان با برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، انتخابات اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی و بازرسین خانه احزاب برگزار می‌شود.

** آفرینش ۹۴/۴/۱۵
* ایران توان دفاعی هوایی خود را تقویت می‌کند
خبرگزاری رویترز با اشاره به عملیاتی شدن یک سیستم راداری دوربرد جدید در ایران گزارش داد: ایران هم زمان با مذاکرات هسته‌ای توان دفاع هوایی خود را تقویت می‌کند.
* انتشار اخباري از توافق گروه‌هاي يمني براي آتش‌بس جديد
منابع آگاه يمني اعلام کردند گروه‌هاي سياسي اين کشور با برقراري آتش بس جديد تا بعد از عيد فطر موافقت کرده‌اند، اما هنوز درباره مکانيسم اجراي آن اختلافاتي وجود دارد، به ويژه اين که دولت مستعفي يمن با طرح ادعاهايي جنبش انصارالله و نيروهاي حامي علي عبدالله صالح، رئيس جمهور پيشين يمن را به نقض آتش بس در دوره سابق متهم مي‌کند.
* تاكيد برهمکاري تهران و اروپا پس از توافق هسته‌اي
وزير خارجه اتريش گفت: حصول يک توافق هسته‌اي فرصتي جديد براي همکاري‌هاي بهتر ميان ايران و اروپا است.
* خروج از افغانستان جدي‌ترين اشتباه آمريکاست
سناتور مک کين معتقد است خروج کامل نيروهاي آمريکايي از افغانستان تا پايان ۲۰۱۶ "جدي‌ترين اشتباه" آمريکا در قبال افغانستان است.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۵
* کمی دلواپسیم
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مذاکرات باید توجه شود که همه تحریم‌ها به ‌طور یک‌جا برداشته شود، نه اینکه ما همه چیز را ببندیم، ولی طرف مقابل تحریم‌ها را به‌ طور کامل برندارد و سود ببرند، این‌ها شدنی نیست به همین‌خاطر ما کمی دلواپسیم.
* آئین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ابلاغ شد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور آئین‌نامه‌های مرتبط با این قانون را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

** قدس ۹۴/۴/۱۵
* نصب دکل برای شنود در ایران؟
افغانستان از یک ماه قبل به احداث یک دکل در دو کیلومتری مرز ایران اقدام کرده است. این دکل با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روستای حاجی آقاخان افغانستان دردست احداث است و گفته شده افغانستان این دکل را با هدف شنود در ایران احداث می‌کند.
* اسیدپاشی اصفهان؛ ناجا: پیگیریم
سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: پرونده اسیدپاشی اصفهان در اولویت نخست پلیس آگاهی است و بعد از اینکه به صورت قطعی و با مستندات به نتیجه برسیم، نظر خود را اعلام می‌کنیم.

** قانون۹۴/۴/۱۵
* معاونان آمانو برای حل مسئله ابعاد نظامی به تهران آمدند
معاونان یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسئله ابعاد نظامی احتمالی یا مطالعات ادعایی به همراه هیاتی وارد تهران شدند.
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: هرچند که آژانس تاکنون نتوانسته برای اثبات ادعاهای خود در این زمینه مستنداتی قابل اتکا و موثق ارائه کند. ولی چون ایران می‌خواهد مسئله را حل کند آمادگی خود را اعلام کرد تا کمک کند آژانس در چارچوب ملاحظاتش این مسئله را هم حل کند.
* در صورت توافق هم نباید به آمریکا خوشبین شویم
امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شاید آمریکا در ۱+۵ با ما توافقاتی بکند اما به این دشمن نباید خوشبین باشیم. چون دشمنی آن‌ها با ما ریشه‌ای است.

** خراسان ۹۴/۴/۱۵
* پيشتازي مخالفان بسته رياضتي اروپا در رفراندوم يونان
ميليون‌ها تن از شهروندان يونان ديروز براي همه‌پرسي درباره پذيرش شرايط بسته کمک‌هاي مالي وام دهندگان به پاي صندوق‌هاي راي رفتند.
راي «نه» به پيشنهاد وام‌دهندگان با فاصله‌اي چهار تا هشت درصدي از راي «آري» پيشي گرفته‌است.
* عده‌ای تصور می‌کنند آب و نان ما دست آمريکاست
آیت‌الله جنتی دبير شوراي نگهبان با اشاره به کساني که زير پرده با آمريکا ارتباط دارند و يا براي ارتباط با آمريکا سر و دست می‌شکنند، گفت: عده‌ای با تصور اين که آب و نان ما دست آمريکاست فکر می‌کنند اگر اين قهر ادامه يابد روزگار ما سياه خواهد شد و اين گونه با مسائل جاري برخورد می‌کنند.
* طرح بررسي اموال نمايندگان، در دست تدوين
دهدشتي نماينده آبادان با بيان اينکه طرح بررسي اموال نمايندگان، در دست تدوين است گفت:مگر يک نماينده در طول يک دوره نمايندگي چقدر حقوق می‌گيرد که به اين ميزان هزينه تبليغات کند.
* لاريجاني يک مصوبه دولت را مغاير قانون اعلام کرد
در نامه رييس مجلس به حجت الاسلام والمسلمین روحاني مصوبه موضـوع: «واگـذاري پلاک ثبـتي شماره (۱۶۲) متـعلق به شـرکت آلومينيوم ايران (ايرالکو) به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)»، دولت را مغاير با قانون اعلام کرد.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۵
* من و رهبری خیلی صمیمی هستیم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: معتقدم كه در حال حاضر آيت‌الله خامنه‌ای در ايران جايگزيني به اين آساني ندارد؛ و ايشان الان محور اساسي هم براي حيات انقلاب و هم امنيت كشور هستند و ايشان مركز مديريت كشور است و ما هم بايد به ايشان كمك كنيم.
* كميته بررسي مجدد پرونده بورسيه‌ها تشكيل می‌شود
فرهادی وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبري و رفع نگراني معظم له، كميته‌ای مركب از نمايندگان وزير علوم، تحقيقات و فناوري، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و رييس كميسيون اصل ٩٠ مجلس شوراي اسلامي زيرنظر وزير علوم براي بررسي پرونده بورسيه ها تشكيل می‌شود.
* حمايت ويژه  از توليدات داخلي و جلوگيري از واردات در دستور كار دولت
محسن صالحی‌نیا معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با دستور معاون اول رييس جمهور امسال حمايت ويژه‌ای از توليدات داخلي و جلوگيري از واردات بي رويه كالاهاي غيرضروري در دستور كار قرار گرفته است.

** شهروند ۹۴/۴/۱۵
* ایرادات قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به قوت خود باقی است
شورای نگهبان اعلام کرد: سه مورد از ایرادات در بند ٢ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقی است.
* توافق روسیه و آمریکا برای تشکیل گروه تماس بحران سوریه با مشارکت ایران
هنوز اختلاف نظرهایی درخصوص مرحله‌ای که در آن ایران می‌تواند بخشی از این گروه‌ باشد، وجود دارد.
واشنگتن می‌خواهد این مساله بعد از امضای توافق هسته‌ای صورت بگیرد.
* پخش اعلامیه‌های «آزادی» در آسمان موصل
همزمان با فرار گروهی از رهبران بخش‌های اداری داعش از اطراف پالایشگاه بیجی و هلاکت ٤٠ داعشی به دست گردان‌های حزب‌الله عراق در تکریت، منابع عراقی از انتشار اعلامیه‌هایی در موصل درخصوص آزادسازی قریب‌الوقوع این شهر خبر دادند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند

حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: پس از ۳۵ سال قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد ولی در مقام اجرا برخی از مسئولین اگر و اما دارند؛ امیدواریم اگر مشکلی هست آن را حل کنند و این قانون در جمهوری اسلامی ایران پیاده شود.
این مرجع تقلید در ادامه گفتند: اگر کسی در محل خود مشاهده می‌کند فروش مواد مخدر یا فعالیت مشکوک انجام می‌شود، باید به مدیران و مسئولان ذیربط اطلاع دهیم و آنها هم با آنها برخورد می‌کنند؛ این کار باید در جامعه نهادینه شود؛ نکته دیگر اینکه اگر همه ناظر باشند و مشکلات را به مسئولین بگویند و آنان به این امور سریع رسیدگی کنند، قطعا اوضاع عوض می‌شود.

اجرای قوانین و مقررات باید سرلوحه کار مسؤولان قرار بگیرد
رسا/ آیت‌الله یزدی در دیدار سرپرست استانداری قم با اشاره به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم، حضور زائرین در این شهر را نعمت عظیم دانست و افزود: خدمت به زائرین حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران توفیق الهی است.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تاکید بر قانون مداری و انجام امور در بستر قانون خاطرنشان کرد: اجرای قوانین و مقررات باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.
ایشان همچنین با اشاره به حضور هزاران طلاب از سراسر جهان در قم خاطرنشان کرد: علاوه بر زیرساخت‌های عمرانی بایستی به مسائل فرهنگی قم نیز توجه ویژه شود.
آیت‌الله یزدی توجه به مناطق محروم و هسته‌ی مرکزی شهر قم را دیگر مسئله‌ی مهم پیش روی مدیران استان دانست و بر ضرورت تلاش در راستای حل مشکلات رفاهی اقشار کمتر برخوردار قم تاکید کرد.

تأسیس مجمع شیعه شناسی حرکت بزرگ فرهنگی مرحوم انصاری بود
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‏های علمیه ضمن تجلیل از تلاش‌های خالصانه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین انصاری بویراحمدی بعد از دوران دفاع مقدس گفتند: ایشان رسالت اصلی خود را خدمت به مکتب و دین قرار دادند؛ تاسیس مجمع جهانی شیعه شناسی از سوی ایشان یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای معرفی اسلام ناب و مکتب امیرالمؤمنین(ع) بود و ایشان در این جهت حقیقتا توفیقات بسیار خوبی داشتند.

با تفکر مراقبت و محاسبه فضائل شب قدر را درک کنیم
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علیدوست با بیان اینکه شب قدر یک ظرفیت بزرگی است که خداوند برای بندگان قرار داده است اظهارداشت: در روایت داریم کسی که شب قدر را درک کند و آمرزیده نشود خداوند او را از رحمت خودش دور می‌کند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه در شب قدری که از طرف خداوند است با تفکر، مراقبت و محاسبه می‌توانیم فضائل این شب را درک کنیم گفت: بزرگان دینی بیان داشته‌اند که با تفکر و مراقبت در روز و محاسبه در شب می‌توانیم فضائل این شب را درک کنیم.

همه باید در حد توان برای پیشرفت کشور تلاش کنیم
ایسنا/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم ضیافت افطار رییس جمهور با خانواده معظم شهدا با بیان اینکه همه ما شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) هستیم تاکید کرد که تلاش ما باید ادامه مسیر ایشان باشد.
رییس جمهور در ادامه افزود: وظیفه ما در برابر شهدا فقط این نیست که دولت در حد توانش به خانواده‌های آن‌ها خدمت می‌کند بلکه وظایف ما این است که ببینیم شهدا چه چیزی می‌خواستند.
وی با بیان اینکه شهدا، عزت،‌ عظمت و استقلال ملت را می‌خواستند گفت: اگر خدای نکرده جوانان ما بیکار باشند، گرفتاری‌های مردم هر روز بیشتر باشد، خدای نکرده عده‌ای از جوان‌های ما معتاد باشند، یا آسیب‌های اجتماعی کاری کند که شیرازه خانواده‌ها از هم بپاشد آیا ما در برابر شهدا شرمنده نیستیم؟

بازگشت ۱۱ خط کشتیرانی بین‌المللی به ایران
صدا و سیما/ معاون امور بندری ومناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد : بنادر ما هیچ وقت تحت تحریم نبود بلکه برخی شرکت‌هایی که دربنادر ایران فعال بودند تحریم شدند و در حوزه کشتیرانی نیز شرکت‌های کشتیرانی از نظر بیمه و برخی مباحث مالی تحریم شدند.
جلیل اسلامی افزود: با لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران، خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا برای بازگشت به بنادر ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که تاکنون ۶ شرکت کشتیرانی بزرگ بین‌المللی به ایران بازگشته‌اند و پنج شرکت دیگر در راه بنادر ایران هستند.

افزایش تدابیر امنیتی در مساجد دوبی
ایسنا/ در پی افزایش تهدیدات گروه تروریسیتی داعش در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، دولت امارات تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی مساجد شیخ نشین دوبی اتخاذ کرد.
همچنین وزیر کشور اسپانیا نیز وضعیت امنیتی کشورش را بغرنج نامید و اعلام کرد که اسپانیا با شدیدترین عملیات خرابکارانه از سال ۲۰۰۴ به این سو و از سوی عناصر داعش مواجه است.

ظریف: هنوز برخی اختلافات باقی است
ایرنا/ وزیر خارجه کشورمان در پایان مراسم احیای شب قدر که در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین برگزار شد، از مردم خواست دعا کنند تا نتیجه مذاکرات آنچه که صلاح است، مقدر شود.
ظریف در ادامه گفت: در تلاش هستیم برخی از اختلافات باقی مانده را حل کنیم اما در برخی موارد هنوز اختلاف ها باقی است. وی ادامه داد: نتیجه هنوز معلوم نیست.

کری: همین هفته می‌توانیم به توافق برسیم
مهر/ وزیر خارجه آمریکا گفت که در این هفته می‌توان به توافق جامع هسته‌ای با ایران دست یافت.
«جان کری» در ادامه گفت: نیاز است تا در مورد چند موضوع مشکل به نتیجه برسیم و اگر در این چند روز و به سرعت تصمیمات دشوار اتخاذ شوند ما می‌توانیم در این هفته به توافق برسیم. وی افزود: در طی چند روز گذشته پیشرفت‌های واقعی در مذاکره داشته‌ایم.

احتمال تمدید یک یا دو روزه مذاکرات
باشگاه خبرنگاران/ شبکه سی.سی.تی وی چین گزارش داد: احتمال تمدید یک یا دو روزه مذاکرات هسته‌ای در وین می‌رود.
این شبکه تلویزیونی در ادامه گفت: جان کری در ابتدای سخنانش و در بیانیه کوتاهی که قرائت کرد تلاش کرد که واقعیت را نشان دهد.
گمانه زنی‌های زیادی در این جا درباره توافق وجود دارد.او هشدار دارد که هنوزاین احتمال وجود دارد توافقی در کار نباشد. جان کری اعلام کرد احتمال دور شدن از توافق وجود دارد و تمام تلاشش برای رسیدن به توافق است.

مایر: یا همه می‌بریم یا همه می‌بازیم
ایسنا/ وزیر خارجه آلمان گفت: اگر توافق شود همه با هم می‌بریم و اگر نرسیم همه با هم شکست می‌خوریم.
فرانک اشتاین مایر افزود: در این مرحله پیشرفت‌های زیادی شده ولی هنوز برخی مسائل باقی مانده است. این آخرین مهلت ماست و
همه باید تن به یک توافق جامع دهیم.

بحران یمن از طریق مذاکره قابل حل شدن است
فارس/ معاون وزیر خارجه کشورمان و نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن تاکید کردند که وضعیت انسانی در این کشور به مرحله حادی رسیده و چاره‌ای جز توقف جنگ و برقراری آتش بس نیست.
امیرعبداللهیان با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های نماینده دبیرکل در برقراری آتش بس و رفع محاصره انسانی افزود: جمهوری اسلامی معتقد است گروه‌ها و احزاب یمنی می‌توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق پایدار دست یابند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzx0s.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما