يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 3133

جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی به همت دفتر تبلیغات اسلامی و 5 سازمان و نهاد حوزوی و دولتی برگزار می‌شود.
جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی‌اصغر ثنایی با بیان اینکه امروزه عرصه تبلیغ عرصه گسترده‌ای است و عوامل متعدی در تاثیرگذاری و افزایش اثر‌گذاری تبلیغ وجود دارند، اظهار کرد: شناسایی این عوامل به ما کمک می‌کند تا موفقیت در عرصه تبلیغ دینی دوچندان شود.

وی افزود: عرصه تبلیغ عرصه گسترده‌ای است و منحصر به منبر نیست و عرصه‌های دیگری هم هست که شناخت ابزار جدید به همراه تلاش برای نوآوری گام مستحکمی برای گسترش و اشاعه امر تبلیغ دینی است.

مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی ادامه داد: به همین دلیل احساس شد مبلغان فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که کار تبلیغی را با محتوای دینی انجام می‌دهند و طی تجربه‌ای که در سالیان تبلیغ کسب کرده‌اند دست به نوآوری‌هایی می‌زنند که اگر شناسایی و ساماندهی و به دیگر مبلغان معرفی شوند می‌توان در جاهای دیگر این تجربیات را به کار بست.

وی اضافه کرد: به همین خاطر جشواره نوآوری‌های تبلیغ دینی به منظور پیگیری، شناسایی، پردازش و ساماندهی نوآوری‌ها و ایده‌های نوین در امر تبلیغ دینی در دستور کار قرار گرفته است.

ثنایی بیان کرد: بعد از شناسایی و ساماندهی نوآوری‌ها در عرصه تبلیغ، هم تقدیر و هم تشویق، حمایت و پشتبانی از آن‌ها می‌شود تا با تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت این نوآوری‌ها گسترش پیدا کنند.

وی اظهار کرد: قلمروی این طرح شامل نوآوری‌های اجراشده توسط حوزویان و غیرحوزویان در داخل و در خارج از کشور ارائه شده را شامل می‌شود ولی این طرح سه شرط اساسی دارد.

مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی بیان کرد: شرط اول این است که روش پیاده شده مرتبط با تبلیغ دینی باشد و دوم اینکه با ارزش‌های اسلامی و ساختار حوزه و روحانیت منافاتی نداشته باشد.

وی گفت: شرط سوم این است که روحانی محور باشد و ممکن است طرحی باشد که دوشرط اول را داشته باشد منتهی روحانی محور نباشد که باید گفت این طرح به دردما نمی‌خورد.

‌ثنایی در خصوص محورهای این جشنوراه افزود: این جشنواره دارای محتوای تبلیغ است که این محتوا تمام ابتکارات و نوآوری‌های انجام شده را در راستای موضوعات مورد نیاز مخاطبان شامل می‌شود.

وی ادامه داد: محور دوم این جشنواره عرصه محیطی و زمانی تبلیغ است که در هر محیطی غیر از مسجد و حسینیه و همچنین غیر از زمان‌های ایام تبلیغی رایج امکان تبلیغ داشته باشد.

مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی با بیان اینکه بیشتر تبلیغ در حسینیه‌هاست و زمان تبلیغ بیشتر منحصر به محرم و رمضان است، گفت: طرحی باید بیاید که این عرصه و زمان آن را عوض کند.

وی بیان کرد: سومین محور روش‌های تبلیغی اعم از شفاهی، مکتوب و مجازی است و چهارم ابزارهای تبلیغی شامل تمام ابزارهای سنتی و نوین است که برای رساندن پیام مبلغ به مخاطب بتوان از آن استفاده کرد که در این گزینه جای می‌گیرد.

ثنایی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این جشنواره این است که رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دبیر این جشنواره بوده و این جشنواره با همکاری و مشارکت ۶ سازمان و نهادحوزوی و دولتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها و نهادهای حوزوی و دولتی عبارت از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امورخیریه و جامعة المصطفی العالمیه هستند و زمان تقریبی برگزاری این جشنواره نیز اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۱ است.

مدیراجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغی دینی گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده از اوایل دی ماه فراخوان این همایش صورت می‌گیرد و مدت فراخوان نیز سه ماه است.

وی گفت: این جشنوراه فرصت مناسبی می‌تواند باشد تا مبلغان نوآور عرصه دینی که در نقاط مختلف کشور حضور دارند و به نوعی گمنام هستند شناسایی و مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/ ۱۰5
https://qomnews.ir/vdcb.fbfurhb8fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما