سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 31414
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در صحن علنی مجلس:

امیدواریم نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد.
امیدواریم نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در نطق کوتاهی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران مردمی شریف و هوشمند و مقاوم هستند که دوران سخت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به سوی قله‌های اقتدار و تبدیل ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران از تحریم‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با اقتدار گذشت و با ثبات قدم و وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه‌های اسلامی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب از تحریم‌ها عبور کردند.

نائب رئیس مجلس با ابراز امیدواری که نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد، تاکید کرد:‌ ملت بزرگ ایران مفتخر است در سخت‌ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت بزرگترین حماسه را خلق کرد و با حضور در راهپیمایی بزرگ ملی روزهای مقدس قدس و ۲۲ بهمن بر حقوق‌شان پای فشردند و از حقوق هسته‌ای خویش دفاع کرده و در اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد همچنین گفت که در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان مقام معظم رهبری در مورد خلق حماسه سیاسی، حماسه سیاسی بزرگ سال ۹۲ با مشارکت حدود ۷۳ درصدی مردم رقم خورد و با مدیریت برآمده از نگاه به اقتصاد مقاومتی راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت هموار کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سایه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان اخیر رهبری معظم در دیدار با مسئولان نظام تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با الهام از تعهد و ایمان و شجاعت و اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعیین شده نظام در مذاکرات پای فشردند و نشان دادند که می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کرد و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق اقتدار و خلق نظام‌های سیاسی مقتدر و مستقل هموار کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: ما ضمن تقدیر از زحمات هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نتیجه مذاکرات تضمین کننده مصالح ملی و منافع ملت بزرگ ایران باشد و مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و مصوبه مجلس بر این مهم نظارت و وظایف قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه و پیشرفت و حتی رشد اقتصادی کشور در گرو تصمیمات درست و اقدامات دانش بنیان است نه مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیر اصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ کردن حجم دولت و دستگاه‌های اجرایی و رشد هزینه اداره کشور.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پیشرفت و توسعه‌یافتگی فرآیندی مطلقاً درون‌زا است که ریشه در توانمندی‌های ملی دارد نه رابطه با فلان قدرت یا ابرقدرت. هزینه‌کردن درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نه تنها بر خلق اقتصاد بزرگ کمک نمی‌کند بلکه کشور را با چالش‌های جدی برای آفریدن اقتصاد مقاومتی روبرو خواهد ساخت.

وی ادامه داد: البته ما نگاه جزیره‌ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم که ملت بزرگ ایران می‌تواند با استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی خویش و استعدادهای انباشته و متراکمی که در اختیار دارد، با استفاده از نیروهای انسانی عالم و توانمند راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ و رفاه ملت بزرگ ایران هموار کنند.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: همان مردانی که حماسه دفاع مقدس را خلق کردند همان رزمندگان سلحشوری که ما را در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رساندند همانان می‌توانند امروز راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کنند راه عزت و اقتدار ما در وحدت و همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و خلق اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان گفت: امیدوارم با استفاده بایسته از ظرفیت‌هایی که فرا روی ملت بزرگ ایران قرار خواهد گرفت و صفحه جدیدی که در برابر ملت ایران گشوده خواهد شد گام‌های بلند، استوار و مبتنی بر دانش و علم و تولید حداکثری و مصرف مدیریت شده را برداریم و ایران را در جایگاه بایسته آن قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc00q1.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما