قم نيوز : قم نیوز: قرار است شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز دوشنبه توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را بررسی و تصویب کند.
شورای امنیت دوشنبه قطعنامه توافق هسته‌ای را تصویب می‌کند
به گزارش قم نیوز، اعضای شورای امنیت صبح دوشنبه قطعنامه‌ای را به تصویب خواهند رساند که توافق هسته‌ای به دست آمده در وین را به رسمیت خواهد شناخت.

دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کردند این جلسه ساعت ۹ روز دوشنبه به‌وقت نیویورک (۱۷:۳۰ به‌وقت تهران) برگزار خواهد شد.

دیپلمات‌ها می‌گویند نشست آتی فقط جنبه تشریفاتی خواهد داشت زیرا پنج عضو دائمی شورای امنیت (آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و انگلیس) و آلمان بر سر آن بحث کرده و به توافق رسیده‌اند.

منابع دیپلماتیک پیش از این اعلام کردند که ایالات متحده روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که توافق هسته‌ای با ایران و پایان بخشیدن به تحریم‌های مدنظر را تأیید خواهد کرد.

جرالد ون بوهمن نماینده دائم نیوزیلند و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد اعضای این شورا از روز چهارشنبه بحث و بررسی درباره قطعنامه لغو تحریم‌های ایران را آغاز کرده‌اند.

نماینده نیوزیلند روز گذشته در دیدار با غلامعلی خوشرو نماینده کشورمان در سازمان ملل دستیابی به این توافق را یک واقعه درخشان تاریخی توصیف کرده و تلاش‌ها و مواضع صلح جویانه و تدبیر گرایانه ایران در حل یکی از پیچیده‌ترین مسائل جهان امروز را ستوده بود.

بر اساس پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا، ۷ قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه ایران زمانی لغو خواهد شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش مربوط به راستی آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را تأیید کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcip5ap.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما