شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 31488
"مسئولان مراقب عهدشکنی طرف مقابل باشند"

آیت الله سعیدی: برخی کشورهای طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای قابل اعتماد نیستند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اراده سیاسی نظام و رهبری این بود که مذاکرات به نتیجه نهایی برسد گفت: مسئولان باید به دقت مراقب عهد شکنی طرف مقابل باشند زیرا برخی از کشورهای طرف قرارداد قابل اعتماد نیستند.
آیت الله سعیدی: برخی کشورهای طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای قابل اعتماد نیستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی توسط بندگان در روز عید سعید فطر اظهار داشت: این روز برای همه کسانی که حرمت ماه رمضان را نگاه داشته‌اند مبارک است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه باید در برابر وسوسه‌های شیطان و هوای نفس ایستادگی کند افزود: شیطان پس از یک ماه اسارت به دنبال غارت اندوخته‌های بندگان است و به همین دلیل باید مراقب بیشتری از نفس داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود عبادت صیام در دیگر ادیان بیان کرد: سایر ادیان نیز روزه داری داشته‌اند اما این افتخار مختص مسلمانان است که پس از یک ماه عبادت و ورزه داری جشن می‌گیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه سه ویژگی برای عید واقعی در روز عید فطر وجود دارد خاطر نشان کرد: نخستین ویژگی این است که انسان یک ماه از گناهان دوری کرده است و روح او پاک شده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه در این روز بدن انسان با غسل پاکیزه و مال او با پرداخت فطریه مطهر شده است گفت: در این روز و با وجود این پاکی‌ها انسان به فطرت خود بازگشت کرده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه امروز برای کسانی که وظایف خود را در طول ماه رمضان انجام داده‌اند عید واقعی است تصریح کرد: باید در زمینه تزکیه نفس تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای عمل به خواست‌های خداوند بیشتر تلاش کنیم گفت: جوانان باید قدر عمر خود را بدانند و همواره در ذکر خداوند باشند.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای گفت: دولت و کشورهای بسیاری این اقدام جمهوری اسلامی را تبریک گفته‌اند در صورتی که آل سعود و رژیم صهیونیستی از این توافق ناراحت هستند زیرا منافع آن‌ها به خطر افتاده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه آل سعود و صهیونیست‌ها تلاش زیادی داشتند تا این توافق انجام نشود عنوان کرد: حتی حمله به یمن و جنایات داعش بی ارتباط با این موضوع نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اراده سیاسی نظام و رهبری این بود که مذاکرات به نتیجه نهایی برسد گفت: مسئولان باید به دقت مراقب عهد شکنی طرف مقابل باشند زیرا برخی از کشورهای طرف قرارداد قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در قرآن کریم در خصوص ارتباط با کفار آمده است باید سرسختانه در برابر آن‌ها ایستادگی کرد عنوان کرد: در صورتی که کفار نسبت به اسلام بی طرف باشند می‌توان با آن‌ها در حد لزوم ارتباط داشت اما اگر موضع دشمنی با اسلام را داشته باشند نباید با آن‌ها ارتباط داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjo0s.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما