چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 31564
در معارفه استاندار قم عنوان شد

رحمانی فضلی: توافق هسته‌ای، اعتراف غرب به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران است

قم نيوز : قم نیوز: وزیر کشور گفت: پس از ۳۶ سال غرب به قدرت ایران اعتراف کرد و توافق هسته‌ای بدین معناست که غرب معترف شده که ۱۲ سال در مورد داشتن سلاح هسته‌ای ایران به جهان دروغ گفته است.
رحمانی فضلی: توافق هسته‌ای، اعتراف غرب به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران است
به گزارش قم نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی که در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: حجت الاسلام صالحی منش به خوبی بر استان قم مسلط شد و اکنون به دلایلی در دیگر مسئولیت‌ها مشغول به خدمت می‌شوند که احتمالاً سنگر مجلس است.

وزیر کشور افزود: آقای همتی، سرپرست استانداری قم در یک ماه گذشته نیز تلاش خوبی کردند و ایشان از نیروهای درجه یک وزارت کشور هستند که در این مدت در قم مشغول به خدمت بودند.

وی با اشاره به بحث مذاکرات گفت: خداوند توفیق خوبی را به جمهوری اسلامی عرضه کرد و این یک تجربه بزرگ در عرصه بین المللی بود و در مذاکره مستقیم با آن‌ها سربلند بیرون آمدیم. این کشورها پس از ۳۶ سال اعتراف کردند که ایران تهدید نیست بلکه یک فرصت است و پس از ۱۲ سال اعتراف کردند که ایران یک تهدید هسته ای نیست.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ضمن این توافق اعتراف کردند که ۱۲ سال در مورد ایران دروغ می‌گفتند و ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و ایران از بندی که هیچ کشوری از ذیل آن بیرون نیامده است، بیرون آمد و اعتراف کردند که ایران یک قدرت منطقه ای است.

وزیر کشور تاکید کرد: وحدت بین مردم، رهبری نظام و مردم این نظام، جزو نقاط قوت جمهوری اسلامی بوده است و از این رو باید در حفظ وحدت ملی و قدرت مردم و پیروی از رهبری تلاش بیشتری کنیم. ما نظام سلطه قبل از انقلاب را ساقط کردیم اما متاسفانه به نظام‌های زیر مجموعه آن مانند نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام اقتصادی تغییر ایجاد نشد زیرا مدتی درگیر جنگ بودیم و اکنون فرصت خوبی است که نظام اقتصادی کشور را تقویت کنیم.

وی افزود: از این رو اولویت اصلی پس از بحث هسته‌ای، بازسازی نظام اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب نسخه آن را بیان فرموده‌اند و همان اقتصاد مقاومتی است. از سوی دیگر باید پیوندهای منطقه ای خود را تقویت کنیم تا سبب ثبات در روابط بین کشورها و منطقه شود.

رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت‌های استان کشور تصریح کرد: برخی از استان‌های ما ظرفیت اداره منابع خود را دارند و من از جایگاه وزارت کشور می گویم که حاضرم به ۵ استان کشور اجازه اداره خودشان را بدهم زیرا تهران و اصفهان و آذربایجان توانایی اداره خود و حتی یک استان دیگر را هم دارند و منابع کافی را در اختیار دارند.

وزیر کشور تاکید کرد: همین قم اگر اختیار کافی داشته باشد، پس از ۵ سال خود را با منابع خود و مالیات خود اداره می‌کند. وحدت در قم زیاد است و مؤلفه‌های وحدت مانند علما و مراجع نیز در آن قوی است و می‌تواند خود را اداره کرده و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5wap.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما