جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : 31602
امام جمعه قم:

اجازه محدودسازی موشکی و دفاعی را به کسی نمی‌دهیم

قم نيوز : قم نیوز، امام جمعه قم با اشاره به اینکه ما اجازه محدودسازی موشکی و دفاعی را به کسی نمی‌دهیم، گفت: ما از جبهه مقاومت جدا نمی‌شویم و از دوستانمان در جهان دفاع می‌کنیم.
اجازه محدودسازی موشکی و دفاعی را به کسی نمی‌دهیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خود در جمع نمازگزاران و زائران حرم کریمه اهل بیت (س) با تأکید بر لزوم حضور پرشور جوانان در مراسم نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه در پرتو انقلاب و گفتمان امام راحل جان تازه‌ای گرفت و شبکه‌ای مقدس و نورانی در سراسر کشور به وجود آورد، این تریبون هم به ولایت و امامت تکیه زده و هم در خدمت مردم قرار دارد.

امام‌جمعه قم به سالگرد تخریب قبور بقیع اشاره کرد و گفت:همین تفکر وهابی است که در یمن جنایات بی‌شماری را رقم زده و امروز لازم است جهان اسلام این جریان انحرافی را از خود دور کند، از این فکر و جریان انحرافی که مصیبت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی زیادی به بار آورده، اعلام انزجار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: امت اسلام باید جریان خطرناک و جنایتکار تکفیری را درون خود بشناسد و از آن برائت کند و ما از آن اعلام انزجار می‌کنیم و آن هاهمچنان در حال تولید خشونت و تفرقه در جهان اسلام هستند و نمونه آن یمن است.

امام‌جمعه قم مناسبت روز کارآفرینی و آموزش فنی حرفه‌ای را موردتوجه قرارداد و افزود: روز کارآفرینی و فنی حرفه‌ای مقوله‌ای است که آموزش پرورش نیز در کنار دیگر سازمان‌های مربوطه باید آن را دنبال کند، نسل امروز اهل کار و تلاش نیست و مهارت لازم و شوق برای تولید کار ندارد این موضوع لازمه زندگی سالم این است که روح کار و تلاش در نسل جوان باشد.

وی همچنین به برنامه اقدام مشترک ایران و ۵+۱ اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه به نقطه‌ای رسیده که باید با تصویب در مجلس به نتیجه برسد.

آیت الله اعرافی ضمن تقدیر از تلاش‌های گروه مذاکره‌کننده تأکید کرد: پیشرفت‌هایی که در این برجام به‌دست‌آمده معلول تلاش مذاکره‌کنندگان که مدیون پیشرفت علمی و شهدای هسته‌ای، حمایت ملت، پیشرفت‌های نظامی و دفاعی، دفاع از جبهه مقاومت، حضور ارتش و سپاه و هوشمندی و درایت رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی بابیان اینکه ملت و دولت ما می‌دانند این اقتدار ملی و ایمانی و رهبری حکیمانه پشتوانه فتوحاتی است که در این موضوع به‌دست‌آمده است، خاطرنشان کرد: دنیا بداند آمدن ایران پای میز مذاکره با درخواست آن‌ها بود و ما برای احترام به افکار عمومی دنیا و صلح جهانی این درخواست را پذیرفتیم پس این ادعا و خیال را که ما به خاطر تحریم و تهدید پای میز مذاکره آمدیم را از ذهنشان بیرون کنند.

امام‌جمعه قم با تأکید براینکه ملت بزرگ ایران بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کند و به خاطر سختی از آرمان‌های خود عقب نخواهد نشست، تصریح کرد: برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت داشت که اشکالات برجام در مراجع قانونی ما بررسی می‌شود و همه باید بدانند ما چیزی فراتر از آن جمع بندی مذاکرات هسته‌ای را قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه ما اجازه محدودسازی موشکی و دفاعی را به کسی نمی‌دهیم، گفت: ما از جبهه مقاومت جدا نمی‌شویم و از دوستانمان در جهان دفاع می‌کنیم، در دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار کوتاه نمی‌آییم و این جزو آرمان‌های ما است و ملت و دولت از آن نمی‌گذرند.

آیت الله اعرافی بابیان اینکه پیروی از رهبری اصولی است که از آن کوتاه نمی‌آییم عنوان کرد: آن‌ها کسانی هستند که ۱ سانتریفیوژ را هم قبول نمی‌کردند ما تا اینجا امدیم ولی هنوز راهی طولانی در پیش داریم و باید آگاه و بصیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb50bf.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما