?>?> نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴۰۵۰۴ | قم نیوز
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 31626

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۴به شرح زیر است:

آیت الله یزدی: مجلس خبرگان اسلامیت نظام را تضمین می‌کند
سید حسن نصرالله «دبیر کل حزب‌الله لبنان»: آمریکا چه پیش از توافق هسته‌ای وچه پس‌‌ازآن همچنان شیطان بزرگ باقی خواهد ماند
آیت‌الله ممدوحی: تخریب قبور ائمه بقیع لکه ننگی در تاریخ است
آیت‌الله بهشتی: پول‌های بلوکه شده صرف سرمایه‌گذاری برای اشتغال جوانان شود
آیت‌الله علیدوست: کوچک شمردن پدیده بدحجابی یک انحراف بزرگ است
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل: اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره حل شود


** جام جم ۹۴/۵/۴
* آمریکا همچنان شیطان بزرگ باقی خواهد ماند
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به حزب‌الله اشاره کرد و گفت: ما افتخار می‌کنیم آمریکا ما را مجازات می‌کند این همان آمریکایی است که همواره شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چه پیش از توافق هسته‌ای و چه پس از آن شیطان بزرگ باقی خواهد ماند.
* پیکر ۷۸ شهید دفاع مقدس فردا به کشور باز می‌گردد
سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس که اخیرا در مناطق عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق و غرب دجله و زبیداد کشف شدند، دوشنبه وارد خاک میهن اسلامی خواهند شد.
* آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین ناقضان ان.پی.تی هستند
نوآم چامسکی، نظریه پرداز مشهور و استاد علوم سیاسی گفت: آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین ناقضان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند.

** همشهری ۹۴/۵/۴
* اتمام بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان نظام تا ۲ ماه آینده
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اتمام بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام تا ۲ ماه آینده خبر داد. این طرح پس از تصویب در ۷ اردیبهشت ماه ۹۱ به مجمع ارجاع شد و پس از گذشت بیش از ۳ سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
* بازگشایی سفارت امارات در سوریه
روزنامه اسرائیلی هاآرتض از سفر هیات رسمی دیپلماتیکی از امارات به دمشق در روزهای آینده خبر داده است. به نوشته این روزنامه، قرار است در این سفر درباره بازگشایی سفارت امارات در سوریه میان ۲ کشور مذاکراتی صورت گیرد.

** کیهان ۹۴/۵/۴
* داور توافق وین سوت نزده خیانت کرد!
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین خیانت خود پس از توافق وین، محتوای توافق محرمانه با ایران درباره ابعاد نظامی احتمالی را فاش کرد.
«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید: ایران و آژانس اسنادی در خصوص حل و فصل جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور تهیه کرده‌اند که منتشر نشده ولی ما این اسناد را دیده‌ایم و از محتوای آن رضایت داریم!
سخنگوی کاخ سفید: ما و دیگر اعضای ۱+۵ از مفاد آن آگاهیم و حاضریم اطلاعات خود در این خصوص را در جلسات محرمانه با نمایندگان کنگره در میان بگذاریم.
مقامات نظامی آمریکا و اسرائیل با کسب اطلاعات از رژیم بازرسی‌های آژانس در سال‌های اجرای برجام توانایی‌های خود را بهبود می‌بخشند.
* تظاهرات کم سابقه شیعیان در واشنگتن علیه جنایات آل سعود
همزمان با سالگرد تخریب قبرستان بقیع توسط رژیم آل سعود هزاران تن از شیعیان آمریکا با تجمع در میدان «واترگیت» واشنگتن، خواستار بازسازی قبرستان بقیع شدند. تظاهر کنندگان در مسیر راهپیمایی خود به سمت سفارت عربستان شعار «تروریست، تروریست» را علیه رژیم آل سعود سر دادند.
* بدون مشارکت ایران مبارزه با تروریسم ممکن نیست
«وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه با اعلام اینکه بدون مشارکت ایران، روسیه، عراق و سوریه نمی‌توان با تروریسم منطقه‌ای جنگید تصریح کرد: آمریکا ژاندارم منطقه نیست که بخواهد برای دیگران تعیین تکلیف کند.

** شرق ۹۴/۵/۴
* بحرین سفیر خود را از ایران برای مشورت فراخواند
بحرین سفیر خود را در اعتراض به آنچه اظهارات خصمانه ایران توصیف کرد، برای مشورت از تهران فراخواند.
* هشدار ایران درباره سوءاستفاده احتمالی از اطلاعات آژانس
«رضا نجفی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه جمعه با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس، رسما به اظهارات غیرمسئولانه سخنگوی کاخ سفید اعتراض کرد و درباره سوءاستفاده احتمالی یا درز اطلاعات از آژانس به بیرون، هشدار داد.
«جاش ارنست»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در ١٧ جولای با تکرار تهدید نخ‌نما‌شده‌ انتخاب نظامی، مدعی شده بود مقامات نظامی آمریکا یا رژیم اسرائیل با کسب اطلاعات از رژیم بازرسی‌های آژانس در سال‌های اجرای برجام، توانایی‌های خود را بهبود می‌بخشند.

** ایران ۹۴/۵/۴
* ایران بازار کالاهای بنجل خارجی نمی‌شود
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت برای دوره پس از تحریم برنامه دقیق دارد، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم بازار ایران محل تاخت و تاز کالاهای بنجل خارجی شود.
اسحاق جهانگیری عصر دیروز در نشست نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های برتر کشور، افزود: ‌ما در گذشته این تجارب تلخ را داشته‌ایم اما در مقطع فعلی برنامه دقیقی داریم و دنبال ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال هستیم.
* اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی نمی‌کنند
محمد رضا عارف گفت: عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند، از ماه‌ها قبل اصلاح‌طلبان را با عناوین مختلف از جمله «رد صلاحیت» تهدید می‌کنند و اصرار دارند جریان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح‌طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب‌نشینی نمی‌کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت.
* حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران: ما باید به دنبال راهی باشیم که ائتلاف و وحدت حداکثری اصولگرایان را تسریع ببخشد و از این رو راهبرد و راهکار ما ائتلاف حداکثری اصولگرایان از جلیلی تا لاریجانی است.
* محمد رضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: امیدوارم دریافت کمک مالی از محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت قبل از سوی ۱۷۰ نامزد مجلس، در تأیید صلاحیت آنها برای انتخابات تأثیرگذار باشد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۴
* اقتدار دیپلماسی ایران به ظلم طولانی در حق مردم پایان داد
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: به دلیل صلابت و مقاومت خوب مردم ایران، صراحت رهبری و اقتدار دیپلماسی تیم مذاکره کننده کشورمان، به ظلمی طولانی و تاریخی که در حق مردم ایران با اعمال تحریم‌های ظالمانه شده بود، در توافق ابتدایی روی کاغذ پایان داده شد.
امیدواریم در شرایط کنونی و حساس منطقه به ویژه پس از نتایج مذاکرات، منتقدان داخلی با حفظ مصالح و منافع ملی کشور، ضمن توضیح مواضع خود، سعی کنند آرامش، امید و همدلی و اتحاد بین مردم را حفظ و تقویت کنند.
* حمله وحشیانه رژیم سعودی به یک منطقه مسکونی در یمن با ۳۰۰ کشته و زخمی
در حملات هوایی رژیم سعودی به منطقه‌ای مسکونی در «استان تعز» دریمن، دستکم ۱۲۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
اکثر خانه‌ها در این منطقه ویران شده و اکثر اجساد از جمله اجساد کودکان، زنان و سالخوردگان به علت آتش ناشی از این بمباران‌ها سوخته است.
* تلویزیون بحرین میکروفون یک روحانی شیعه مدافع ایران را در پخش زنده قطع و وی را از استودیو بیرون کرد.

** وطن امروز ۹۴/۵/۴
* سؤال کرسنتی از زنگنه اعلام وصول نمی‌شود!
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر تخلف هیأت‌رئیسه مجلس به خاطر در دستور قرار ندادن سوال از وزیر نفت درباره پرونده کرسنت گفت: اخیرا شنیدیم دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منع پرس‌و‌جو درباره کرسنت را لغو کرده است.
* فهرست بدهکاران نفتی ایران اعلام شد
فهرست بدهکاران شرکت ملی نفت ایران در دوران تحریم به طور رسمی اعلام شد که پالایشگاه‌های اروپایی با ۳ میلیارد دلار و آسیایی‌ها با ۲ میلیارد دلار در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند.

** جوان ۹۴/۵/۴
* امريكا يك شركت ايراني را به اتهام نقض تحريم‌ها جريمه كرد
دادگاهي در امريكا روز شنبه يك شركت ايراني را به اتهام نقض تحريم ايران به پرداخت بيش از يك ميليون دلار جريمه محكوم كرد.
* شبیه ساز جنگنده میگ ۲۹ با حضور معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش در پایگاه مهرآباد عملیاتی و راه ‌اندازی شد.
* تظاهرات سراسري مصري‌ها براي بركناري سيسي
جمعي از مخالفان دولت مصر جمعه شب در قاهره و ديگر استان‌هاي اين كشور با برگزاري تظاهراتي، آزادي زندانيان سياسي، عزل عبدالفتاح سيسي، بازگشت محمد مرسي به قدرت و لغو حكم اعدام وي را خواستار شدند.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۴
* اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره حل شود
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفتگو حل شود، خاطرنشان کرد : ما هیچ‌گاه نمی گوییم که سیاست‌های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد، بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می‌تواند مبنای مذاکره و گفتگو قرار گیرد.
ولایتی با اشاره به اینکه ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهد، افزود: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرتهای خارجی است.
* طرح عربستان و امارات برای تقسیم جنوب یمن
روزنامه الاخبار به نقل از منابع یمنی نوشت: عربستان و امارات طرحی برای تقسیم جنوب یمن دارند تا بتوانند بلندپروازی‌های خود را درخصوص حضرموت و عدن محقق کنند.

** رسالت ۹۴/۵/۴
* توسل کري به بيانات رهبر معظم انقلاب
جان کري، وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه‌اي با پايگاه راديويي NPR از جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ استقبال کرد.
وي با يادآوري بيانات مقام معظم رهبري، گفت در صورت شکست مذاکرات، ايشان خواهد گفت: «گفتم که نمي‌توانيد به غرب اعتماد کنيد. گفتم که نمي‌توانيد با اين آدم‌ها مذاکره کنيد. آنها به شما دروغ مي‌گويند و تقلب مي‌کنند. آنها همين هستند، ما را متوقف کردند و کنگره مذاکرات را ترک کرد. آنها ۵۳۵ وزير خارجه دارند».
* سياست‌های اقتصاد مقاومتي به طور جدي پيگيري شود
رئيس جمهور گفت: سياست‌های اقتصاد مقاومتي به طور جدي پيگيري شود.
يکصد و هجدهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصاد مقاومتي به رياست حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌ جمهوري برگزار شد.
رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر ضرورت اقدام هماهنگ در تقويت توليد ملي، خواستار پيگيري جدي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در به کارگيري ظرفيت‌هاي داخلي و ايجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل کشور شد.
* بر حمايت ايران از محور مقاومت تاکيد داريم
معاون وزير امور خارجه ايران در امور عربي و آفريقايي در مصاحبه اختصاصي با پايگاه خبري العهد گفت: بر حمايت ايران از محور مقاومت تاکيد داريم و حزب الله زينت اين مقاومت است.
حسين اميرعبداللهيان تصريح کرد: تل آويو امروز در دشوارترين روزهاي خود قرار دارد و از بحران شديدي رنج مي برد.

** مردم سالاری۹۴/۵/۴
* مغايرت مصوبه دولت با قانون اساسي
رييس مجلس شوراي اسلامي‌در نامه‌اي به رئيس‌جمهوري يک مصوبه هيات دولت را مغاير با قانون اساسي اعلام کرد.
علي لاريجاني در نامه‌اي به حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس قوه مجريه نوشت: مصوبه دولت در زمينه مکلف شدن ستاد مديريت حمل‌و‌نقل سوخت به تسويه مطالبات انباشته معوق خودروسازان داخلي مغاير با قانون اساسي است.
* مناطق مرزي واجب المحروم نيست
عبدالرضا رحمانی فضلی وزير کشور با تاکيد بر اينکه نگرش واجب المحروم بودن مناطق مرزي و به ويژه کردستان به شدت مردود است، گفت: دوري از مرکز نبايد موجب طولاني شدن فرايند تصميم‌گيري و رسيدگي به مشکلات مردم شود.
* فرمان عفو اسد
رئيس‌جمهوري سوريه براي تمام افرادي که از ارتش جدا شده (نظاميان فراري) و يا آنکه خود را براي خدمت نظام وظيفه معرفي نکرده‌اند عفو عمومي ‌صادر کرد. در يک سال گذشته اين دومين باري است که در سوريه فرمان عفو عمومي‌ صادر مي‌شود.

** آرمان ۹۴/۵/۴
* آغاز نظارت بر اجرای برجام
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که این کمیسیون از هفته گذشته نظارت بر روند اجرای برجام را آغاز کرده است. نوذر شفیعی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس طبق قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای موظف است بر روند اجرای بر جام نظارت کند و هر شش ماه یکبار گزارشی در این راستا به صحن علنی مجلس ارائه کند.
* مشکلی مهمتر از حضور زنان در ورزشگاه
شنیده شد که معصومه ابتکار ضمن حمایت از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، می‌گوید: فکر نمی‌کنم ورود به ورزشگاه‌ها مطالبه اصلی بانوان ایرانی باشد.
یکی از مطالبات اصلی خانم‌های ایرانی این است که دختران همگام با پسران بتوانند از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار باشند.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۴
* غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل: نبود اراده سیاسی موجب شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال مساله فلسطین شده است.
* انگلیس هشدار سفر به ایران را لغو کرد
فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، از لغو وضعیت «منع هرگونه سفر جز سفرهای ضروری» به ایران برای اتباع انگلیس خبر داد.
در بخشی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «ما همچنان به توصیه نسبت به تمام سفرها به مناطق مشخص، به‌خصوص در طول مرز با عراق، پاکستان و افغانستان، ادامه می‌دهیم. با این حال، دیگر توصیه‌ای نسبت به تمام سفرها به جز سفرهای ضروری به دیگر مناطق ایران وجود ندارد.»

** آفرینش ۹۴/۵/۴
* عربستان درپي براندازي دولت العبادي است
علاوی معاون رئيس‌جمهور عراق در ديدار با سياستمداران لبناني تاکيد کرد که عربستان براي سرنگوني دولت حيدر العبادي و تکميل اقداماتش جهت براندازي نظام بشار اسد تلاش مي‌کند.

** ابتکار ۹۴/۵/۴
* احتمال پناهندگی عبدالله صالح به روسیه
منابع سیاسی یمن از موافقت مقامات مسکو با اعطای حق پناهندگی سیاسی به علی عبدالله صالح خبر دادند.
این حق پناهندگی در چارچوب سازش سیاسی جامعی است که با هدف توقف جنگ یمن و برقراری جوی مناسب برای راه حل سیاسی در این کشور انجام شده است.
* توافق ایران و ۱+۵ تاثیر مثبتی بر حل مشکلات کشورهای منطقه دارد
فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، با مشیل عون رهبر جریان آزاد ملی لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفت و گو کرد.
میشل عون در این ملاقات ضمن تبریک توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در راستای تامین حقوق هسته‌ای ایران و با بیان اینکه کشورهای منطقه با بحران‌های سختی مواجه هستند، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای ۱+۵ می‌تواند تاثیر مثبتی بر حل مشکلات کشورهای منطقه داشته باشد.

** قدس ۹۴/۵/۴
* برقراری آتش‌بس ۵ روزه در یمن
خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد، از نیمه شب یکشنبه در یمن آتش‌بس برقرار شده و این آتش‌بس به مدت پنج روز ادامه پیدا خواهد کرد.
عربستان پیشتر با آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در هفته آخر ماه رمضان در یمن مخالفت کرده بود.
* جوانان سعودی تفکر داعشی دارند
عبدا... الخلیل، عضو سابق شورای مشورتی عربستان سعودی در گفت و گو با شبکه العربیه اعلام کرد که ۶۰ درصد از جوانان سعودی دارای تفکر داعشی هستند.

** قانون۹۴/۵/۴
* کشورهای عربی حامی تروریسم از ترکیه درس بگیرند
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با یادآوری این که حمایت از تروریسم اکنون توسط تعدادی از کشورهای عربی صورت می گیرد، تاکید کرد: اگر آنها از ترکیه درس نگیرند، مجبور می شوند با ترور در پایتخت‌هایشان بجنگند.

** خراسان ۹۴/۵/۴
* واکنش افخم به حمله ترکيه به داعش در خاک سوريه
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره حمله ارتش ترکيه به تروريست‌های داعش در خاک سوريه بر لزوم همکاري همه جانبه دولت ها براي مقابله موثر با تروريسم در عين احترام به حاکميت ملي ديگر دولتها تاکيد کرد.
افخم تصريح کرد: ايران، ضرورت هماهنگي کامل با دولتهاي قرباني تروريسم براي هرگونه اقدام عليه گروه‌هاي تروريستي در خاک اين دولتها را يادآوري مي‌نمايد و معتقديم که مقابله ريشه‌ای با تروريسم تنها از طريق قطع منابع مالي، فکري افراطي گري امکان پذير مي‌باشد.
* دولت همه چيز را به مسئله هسته‌ای گره زده، حتي انتخابات را
صادق خرازی رئيس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان با انتقاد از گره زدن موضوع مذاکرات هسته‌ای به سياست داخلي و مسائل انتخاباتي توسط دولت گفت: دولت همه چيز را به انتخابات گره زده است.
منافع ملي ما نبايد به مسائل هسته‌ای گره زده شود، حتي مذاکرات هسته‌ای را نبايد به رقابت‌های داخلي و يا اقتصاد ملي گره بزنيم.

** اعتماد ۹۴/۵/۴
* تفاهم هسته‌ای تخاصم امريكا عليه ملت ايران را از بين نبرده است
توکلی نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه تفاهم هسته‌اي، «تخاصم» بين ايران و امريكا را از بين نمي برد، گفت: حتي منتقدان توافق در امريكا هم حاضر به پذيرش هزينه‌های جنگ نيستند.
* ذخاير ارزي كشور، ۱۱۵ تا ۱۲۵ميليارد دلار
نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت ذخاير ارزي ايران را ۱۱۵ تا ۱۲۵ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: تهران انتظار دارد سه ماه پس از لغو تحريم ها مجددا به سيستم پرداخت‌های الكترونيكي بين المللي (سوييفت) بپيوندد.
* تظاهرات علیه عربستان
جمع كثيري از مردم يمن تظاهرات گسترده‌ای را در صنعا براي محكوميت مواضع منفي جامعه جهاني و سازمان ملل نسبت به تجاوز و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودي عليه مردم يمن برگزار كردند.

** شهروند ۹۴/۵/۴
* ۱۳مرداد اولین جلسه دادگاه حوادث شیراز برگزار می‌شود
مصطفی ترک‌همدانی با اشاره به پرونده حمله افراد ناشناس به علی مطهری در شیراز عنوان کرد: تحقیقات مقدماتی پرونده به پایان رسیده و قرار است ۱۳ مرداد اولین جلسه رسیدگی به آن در شعبه ۱۰۱ کیفری شیراز برگزار شود.
ترک‌همدانی ادامه داد: ما به اطلاعات جدیدی رسیده‌ایم که نشان می‌دهد این ۱۱ نفر از پیش برای برهم زدن سخنرانی مطهری و حمله به او برنامه‌ریزی کرده بودند.
* فعالیت انتخاباتی کارکنان کمیته امداد ممنوع شد
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با ابلاغ بخشنامه‌ای، ضمن تأکید بر ضرورت بی‌طرفی امدادگران کمیته امداد، هرگونه دخالت و فعالیت انتخاباتی کارکنان کمیته امداد در‌ سال‌جاری را ممنوع اعلام کرد.
* نباید در قبال رژیم صهیونیستی منفعل بود
سفیر ایران نزد سازمان ملل با بیان این‌که رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی اعمال خود باشد، اما تاکنون هیچ اقدام بین‌المللی علیه آن صورت نگرفته است، افزود: شورای امنیت نمی‌تواند در قبال رژیمی که امنیت خاورمیانه را به خطر انداخته منفعل باقی بماند.
«غلام علی خوشرو» سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز جمعه در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین به نمایندگی از سوی جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مجلس خبرگان اسلامیت نظام را تضمین می‌کند

رسا/ آیت الله یزدی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری «اسلامیت نظام» را تضمین می‌کند، گفت: آن نهادی که اسلامیت نظام را تضمین می‌کند، «مجلس خبرگان رهبری» است و این مجلسی است که ضمانت اجرای تحقق حاکمیت اسلام را در نظام جمهوری اسلامی به عهده دارد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین درادامه افزود: شورای نگهبان از جمله ارکانی در نظام اسلامی است که حاکمیت فقیه و فقه را تحقق می‌بخشد و در واقع احکام اسلام را بر کلیه شؤونات جامعه اسلامی حاکم می‌سازد.
به همین جهت موافقت با آن موافقت با استقرار حاکمیت الهی و ولایت فقیه است و مخالفت با آن به معنای مخالفت با ولایت فقیه و حذف فقه و فقاهت از عرصه زندگی اجتماعی است.

تخریب قبور ائمه بقیع لکه ننگی در تاریخ است
رسا/ آیت‌الله ممدوحی، وهابیت را ساخته و پرداخته استکبار خواند و گفت: کینه دیرینه‌ای میان این ملحدان مدعی اسلام با مسلمین اعم از شیعه وسنی وجود دارد؛ زیرا این فرقه جعلی، عامل و جاسوس استکبار است و در میان مسلمانان ریشه و فرجامی‌ ندارد.
عضو جامعه مدرسین، ایجاد تفرقه و قتل مسلمانان را از اقدامات وهابیت برشمرد و تصریح کرد: تخریب قبور ائمه اطهار(ع) باعث سیاهرویی وهابیت است و برگ ننگینی در تاریخ محسوب می‌شود.
زیرا شخصیت‌هایی همچون امام حسن مجتبی و امام سجاد و امام باقر وامام صادق(علیهماالسلام) به اذعان شیعه وسنی از شریفترین و بزرگترین بندگان صالح خدا هستند و آنها که قبر این بزرگان را خراب کرده‌اند با این سوال و چرایی مواجه هستند و این جسارت موجب سیاه رویی ورسوایی آنهاست.

پول‌های بلوکه شده صرف سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان شود
حوزه/ آیت الله بهشتی با تأکید بر نیاز به تحول اقتصادی در کشور، اظهار داشت: امیدواریم در شرایط فعلی با توجه به آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، مسئولان و دولتمردان بتوانند از این اعتبارات ملی استفاده درستی در راستای تحول اقتصادی کشور داشته باشند.
عضو جامعه مدرسین با بیان این مطلب که ورود پول به بازار، موجب تورم خواهد شد، ابراز داشت: باید به شدت مراقب بود که این پول‌ها منجر به تورم نشده و سرمایه گذاری مناسبی در زمینه اشتغال زایی جوانان بشود تا انشاالله شاهد رفع مشکل بیکاری در کشور باشیم.

کوچک شمردن پدیده بدحجابی یک انحراف بزرگ است
حوزه/ آیت الله علیدوست با بیان اینکه پدیده بد حجابی و بی حجابی یک منکر اسلامی و یک ناهنجاری اجتماعی است گفت: بی حجابی فارغ از اسلام و مسلمان بودن و فارغ از اینکه به چه دینی اعتقاد داشته باشیم پدیده بدی است و نباید فقط آن را یک منکر اسلامی دانست.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نباید پدیده بدحجابی کوچک شمرده شود گفت: ما دارای منکرات بزرگتری نسبت به این پدیده بدحجابی هستیم ولی نباید این پدیده کوچک شمرده شود، که این خود یک انحراف بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه بدحجابی دارای آثار بسیار بدی است و گاهی آثار بد آن از خود پدیده بدتر و بالاتر است افزود: انحراف در نقش زن، متلاشی شدن خانواده‌ها، بالا رفتن طلاق رسمی و عاطفی بخشی از آثار شوم این پدیده بد است.

توافق هسته‌ای اسرائیل را امن‌تر خواهد کرد
تسنیم/ جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن حمایت از توافق تاریخی هسته‌ای از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواست تا به واقعیت‌ها توجه کنند و گفت که این توافق اسرائیل و ما را امن‌تر خواهد کرد.

اعتراض مردم ترکیه به سیاست‌های دولتمردان ترک
فارس/ هزاران ترکیه‌ای در اعتراض به سیاستهای دولت این کشور تظاهرات کردند.
رسانه‌های خبری از حمله پلیس ترکیه با گاز اشک‌آور به معترضین به مداخله نظامی این کشور در سوریه و شمال عراق خبر دادند.

ظریف عازم کویت شد
صدا و سیما/ دکتر ظریف به منظور گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در مقابله موثر با تروریسم و گروهک‌های افراطی ـ تکفیری، سفر خود را به سه کشور کویت، قطروعراق آغاز کرد.

آمار جدید از کشته شدگان حملات عربستان
فارس/ جدیدترین آمار تلفات تجاوزات عربستان به یمن نشان می‌دهد که تاکنون۴۲۳۷ نفر از مردم یمن کشته شده‌اند. که از این میان ۹۳۲ نفر کودک هستند.

جنگنده‌های ترکیه ۴۰۰ هدف را بمباران کردند
فارس/ جنگنده‌های ترکیه شب گذشته به بهانه مقابله با داعش و پ.ک.ک ۴۰۰ هدف را در سوریه وشمال عراق بمباران کردند.

رادار هزار کیلومتری پدافند در طبس نصب می‌شود
فارس/ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اظهار داشت: در روز دهم شهریور ماه در طبس رادار راهبردی با برد هزار کیلومتر برای رهگیری اهداف پرنده بالستیک و هواپیماهای پهن پیکر عملیاتی می‌شود.
امیراسماعیلی همچنین تاکید کرد: مرکز کنترل و فرماندهی پیشرفته پیامبر اعظم(ص) که به دست وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی ساخته شده است در حالت عملیاتی قرار گرفته است.

با مخالفت کنگره تحریم‌های علیه ایران فرو می‌پاشد
تسنیم/ الیزابت روزنبرگ، مدیر بخش انرژی، اقتصاد و امنیت در مرکز امنیت جدید آمریکا ویکی از طراحان تحریم‌های ایران در نشستی درباره توافق هسته‌ای، گفت: «رئیس جمهور آمریکا می‌تواند شماری از تحریم‌های ایران را بردارد اما بسیاری از تحریم‌هایی که ایران خواهان برداشته شدن آن است در کنترل کنگره آمریکا است. اگر اوباما به وعده‌های خود در توافق هسته‌ای درباره برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی عمل نکند، ایران از توافق خارج می‌شود. اگر با مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای، اتفاق نظر کشورهای همراه با آمریکا درباره اعمال تحریم‌ها از بین برود، تحریم‌های هسته‌ای از هم خواهد پاشید.

در صورت ردّ توافق در کنگره، هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ایران همراهی نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران/ تحلیل‌گر مشهور آمریکایی ضمن اعلام اینکه مخالفان توافق هسته‌ای خیال پردازند، گفت: در صورتی که کنگره توافق را رد کند، هیچ کشوری دیگر تحریم‌های ایران را حفظ نخواهند کرد. فرید زکریا افزود: «اگر مخالفان این توافق هسته‌ای بتوانند حرف خودشان را پیش ببرند و کنگره آمریکا، این توافق را نابود کند. در این صورت، تا یک سال دیگر ایران بیش از ۲۵ هزار سانتریفیوژ خواهد داشت، زمان فرار هسته‌ای این کشور به چند هفته کاهش می‌یابد و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از هم خواهد پاشید."

بازگشت ۳۰ میلیارد دلار پول به کشور
باشگاه خبرنگاران/ رئيس کل بانک مرکزي شب گذشته با حضور در برنامه نگاه یک، با بیان اینکه ارزی که پس از اجراي توافق هسته‎ای آزاد می‎‎شود حدود ۳۰ ميليارد دلار است، اظهار داشت: ۲۳ ميليارد دلار از اين ارز منابع ارزی بانک مرکزی است و ۶ تا ۷ ميليارد دلار آن هم متعلق به دولت است. سيف تصریح کرد: در عين حال ۲۲ ميليارد دلار هم در چين به عنوان وثيقه تسهيلات وجود دارد، ۲۵ ميليارد دلار نزد شرکت نکو از مجموعه‎های وزارت نفت است و ۱۵ ميليارد دلار ديگر هم نزد بانک‌های ايرانی سرمايه گذاری شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch--nx.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما